בתקופה שבה יותר ויותר עובדים מחליטים שלא להשלים עם סביבת עבודה רעילה ובוסים שמתעמרים, שף של מסעדה קטנה אחת בוויילס הצליח להראות לכולם איך לא רק להיות מעסיק ראוי ולגבות את העובדת שלו, אלא גם לעשות למענה מעל ומעבר. ובעיניו, הוא לא עשה שום דבר יוצא דופן.

בחלל האירוח הקטן והאינטימי של מסעדת "קורה" (Cora) בקארדיף, בירת וויילס, יש מקום ל-12 איש בלבד. כשקבוצת סועדים בעלי אמצעים החליטה לסעוד במקום והגיעה לחשבון הגבוה ביותר שנרשם שם אי פעם – 1,100 ליש"ט (4,665 שקלים) - ההתרגשות הייתה גדולה. רק שזמן קצר לאחר מכן לילי, המלצרית ששירתה את הקבוצה, חלקה עם שף המסעדה, לי סקיט, שהסועדים התנהגו אליה בצורה פוגענית ואף נגעו בה בניגוד לרצונה.

באותו הרגע החשבון הגבוה לא עניין את השף – והוא עשה מה שכל בוס ואדם צריכים לעשות. "אנחנו צריכים להתחיל להעיר לאנשים עשירים שחושבים שהם יכולים להתייחס חרא לאנשים", הוא כתב בפוסט שהעלה בטוויטר. בנוסף הוא החליט לשלוח לאחד הסועדים מייל, שאותו הוסיף לציוץ שלו, ובו העמיד אותם על מקומם ואסר עליהם לשוב למסעדה. 

"xxxxxx היקר,
ראשית אני רוצה להודות לך על שבחרת לסעוד במסעדה שלי הערב. הבנתי שהיה לכם את החשבון הגבוה ביותר שהיה לנו כאן", הוא כתב, "למרבה הצער, בסוף הערב נודע לי שההתנהגות של החבורה שלך כלפי לילי, המלצרית שלכם, הייתה לא הולמת. היא סיפרה לי שדיברתם אליה בהתנשאות, בצורה לא מכבדת ושכמה מחברי הקבוצה נגעו בה בניגוד לרצונה".

סקיט המשיך והסביר שהחוויה הייתה מצלקת עבור העובדת הצעירה. "העברתי את השעה האחרונה בשיחה איתה שפשוט שברה לי את הלב וגרמה לי להרגיש כמו חרא של מעסיק ואבא נוראי לבת שלי", כתב וביקש מהסועד: "אנא שלח לי את פרטי חשבון הבנק שלך ואחזיר לך את התשלום שלכם על סך 1,000 ליש"ט במלואו, פחות 100 ליש"ט שאני מאמין שהייתם צריכים להשאיר ללילי כטיפ, שכן לא השארתם לה טיפ כלל. אודה לך אם לעולם לא תחזרו יותר למסעדה שלי. לילי הרבה יותר חשובה לי מאשר הכסף שלכם. בנוסף, אני חושב שכדאי שתשקול מחדש את האנשים שבהם בחרת להקיף את עצמך", הוא סיכם.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by ㄥ乇乇 • 丂Ҝ乇乇ㄒ (@leeskeet13)

  אבל פה לא מסתיים הסיפור. ביום למחרת החליט השף שלא מגיע לאותם סועדים לקבל החזר על הארוחה, והיה לו רעיון אפילו טוב יותר: "במחשבה לאחור, הגבתי אתמול בצורה נמהרת מדי ומתוך סערת רגשות, הייתי קצת כעוס ומגונן", הוא כתב בציוץ נוסף שהעלה, "אני לא מתכוון להחזיר ללקוחות האלו את הכסף שלהם. במקום זה העברתי את כולו ללילי".

סקיט הדגיש בציוץ שהוא לא עושה את זה כדי לקבל מחמאות, אבל כמובן שהפוסט זכה תוך זמן קצר ליותר מ-130 אלף לייקים, ועשרות אלפי שיתופים ותגובות מהללות: "וואו, הלב שלי. המעסיק הזה פשוט נגע בלב שלי. לי, אני לא מכיר אותך, אולי לעולם לא ניפגש, אבל תדע שהעולם היה מקום טוב יותר אם כולנו היינו כמוך", כתב אחד הגולשים בתגובה לפוסט, ואחר הוסיף: "גם אני שף, ואני לא יכול לספור את כמות הפעמים שראיתי את המלצריות שלנו בוכות בגלל התנהגות כזאת. בראבו. הרבה שוכחים שהן הילדות של מישהו, ויכול מאוד להיות שזאת העבודה הראשונה שלהן, שאמורה לתת להן דוגמה לעתיד". "כל כך משמח לראות מעסיק עומד מאחורי עובדת שלו בצורה כל כך מוחלטת", כתב עוד מישהו, "אני מקווה שלילי בסדר אחרי החוויה הנוראית הזאת. אם אי פעם אגיע לקארדיף, בהחלט אבוא לאכול אצלך בקורה".