לרגל יום האישה הבינלאומי שיחול מחר, תנועת ויצו שחררה סרטון שהפך מאוד מהר לוויראלי: בקטע הווידאו הקצר, נשים מפורסמות מתחומים שונים - מקומיקאיות ועד פוליטיקאיות - מקריאות משפטים מרגיזים שרק נשים זוכות לשמוע: "תבחרי, או משפחה או קריירה", "את יחסית מצחיקה לאישה", "רוצה שאני אחנה לך את הרכב, חמודה?" ועוד.  הסרטון, שעלה לעמוד התנועה אמש שותף כבר אלפי פעמים וקיבל מאות תגובות.

קראו גם: מחמאות שאנחנו ממש שונאות לקבל

הסרטון עלה כחלק מקממפיין נרחב לעודד נשים לממש את השאיפות המקצעויות והאישיות שלהן - ולא להיכנע ללחצים ותפיסות שוביניסטיות. במקביל, לטובת המיזם המעצבת ליאת עיואן עיצבה קולקציית חולצות עם סיסמאות מעצימות לנשים ונערות. בין הסיסמאות: "ברוך שעשני אישה", "תהי מה שבא לך" ו-"חזק זה היפה החדש" (באנגלית). 

את החולצות ניתן לרכוש ברשת תמנון, וההכנסות ממכירתן יועברו למיזמי תמיכה בנשים בסיכון ולקידום מעמד האישה המופעלים על ידי ויצו, בהם: מקלטים לנשים מוכות ומרכזים לטיפול באלימות במשפחה, לשכות משפטיות לסיוע בענייני משפחה ועוד.

עיואן, שיזמה בעצמה את הפרויקט, אמרה בהודעה לתקשורת: במהלך השנים אני נחשפת ליותר ויותר סיפורים על נשים התלויות כלכלית בבני הזוג שלהן ומתקשות להגשים את עצמן בשל פחדים וכבלים חברתיים. מכאן נולד הרעיון לעצב חולצות עם מסרים מחזקים ומעצימים".

פרופ' רבקה לזובסקי, יו"ר הנהלת ויצו העולמית הוסיפה: "מטרת המיזם לטעת בנשים את האמונה בעצמן וביכולות שלהן, לעודד נשים לפרוץ את החסמים החברתיים ולהגשים את השאיפות האישיות והמקצועיות שלהן. בזכות העובדה שהכנסות הפרויקט יופנו לקידום נשים בסיכון, נצליח להגיע לנשים רבות נוספות ולעזור להן להשתלב בחברה בצורה טובה יותר".

לרכישת החולצות

מתוך הקמפיין של ויצו (צילום: גל אלי)
מתוך הקמפיין של ויצו | צילום: גל אלי
מתוך הקמפיין של ויצו (צילום: גל אלי)
מתוך הקמפיין של ויצו | צילום: גל אלי
מתוך הקמפיין של ויצו (צילום: גל אלי)
מתוך הקמפיין של ויצו | צילום: גל אלי
מתוך הקמפיין של ויצו (צילום: גל אלי)
מתוך הקמפיין של ויצו | צילום: גל אלי

מתוך הקמפיין של ויצו (צילום: גל אלי)
מתוך הקמפיין של ויצו | צילום: גל אלי