מי אני:

תמר דביר, בת 24. מתגוררת בחיפה ועובדת במוקד לעסקים קטנים של בזק.

מי אני במספרים:

גובה: 1.62 מ'.

משקל לפני הירידה: 67.4 ק"ג.

משקל אחרי הירידה: 57 ק"ג.

כמה ירדתי: 10.4 ק"ג.

תקופת השינוי: שלושה חודשים.

תמר תמיד ראתה את עצמה כילדה מעט מלאה שמתמודדת עם מספר קילוגרמים עודפים. "בתור ילדה אני תמיד זוכרת שהעירו לי כל הכמויות שאני אוכלת, לפעמים הייתי אוכלת בסתר רק כדי שלא יציקו לי עם המילים. חייתי עם רגשות אשם על כל דבר שנכנס לי לפה", היא מספרת שגם כשניסתה לאכול פחות ולשלב כושר גופני – לא הצליחה להתמיד לאורך זמן.

כילדה שגדלה במשפחה חרדית, המראה החיצוני לא בולט לעין ולרוב, הסתתרה תמר מאחורי חצאיות ארוכות וחולצות רחבות, אך בעקבות תקופה ארוכה ומורכבת שעברה בגיל 19, הוסיפו למשקל של תמר 20 ק"ג עודפים.

עם החזרה בשאלה, תמר החליטה לא להסתתר מאחורי הבגדים הארוכים ולהחזיר לעצמה את השליטה על הגוף. "הגעתי למסקנה שרק אני שולטת במצב שלי ושאני אעשה רק מה שאני אוהבת ורוצה. כשעברתי ללבוש החדש, זה גרם לי להבין שאני צריכה להתחטב". 

תמר דביר
תמר לפני השינוי | צילום: יחסי ציבור

במשך ארבע שנים המשקל של תמר עלה וירד בעקבות התנסויות בדיאטות שונות, אך הדימוי העצמי שלה עדיין היה נמוך. "לא הרגשתי מספיק בנוח כדי ללבוש ביקיני וללכת לבריכה או לים", מספרת תמר ומוסיפה: "הכי כאב לי כשאמרו לי 'יש לך פנים יפות, למה אין לך ביטחון?' או 'את לא כזאת שמנה, רק קצת מלאה'. זו מן תחושה של תסכול שמלווה אותך לכל מקום".

את ההחלטה לעבור שינוי, קיבלה תמר בערבות ראיון עם מאמנת של "שר פיטנס" בתוכנית בוקר בה צפתה. "כל כך התפעלתי ממנה שחשבתי לעצמי שבמקום לבזבז כסף על אוכל וסיגריות, אין סיבה שאני אחסוך על תהליך של ירידה במשקל. החיים קצרים מדי. אז הרמתי טלפון ונרשמתי". 

תמר הייתה בטוחה שלא תצליח להתמיד בתוכנית של שר, אך השילוב של תזונה נבונה יותר, אימוני כושר קבועים ומותאמים והקשר המיוחד והמפרגן שנרקם עם המאמנת מיכל – היא לגמרי בתוך התהליך. "אני יודעת שאני אמשיך כי זה עושה לי טוב. אני אוכלת יותר ממה שאכלתי בדרך כלל, הגוף שלי לא מרגיש חלש ורפוי. אני חזקה ובריאה. קיבלתי את החיים שלי במתנה".

ולמרות שנדמה שהתהליך שעבר תמר כמעט מושלם, גם היא התמודדה עם כמה אתגרים לא פשוטים בתחילת הדרך. "לא ירדתי מהר ודי התבאסתי, לקח לי זמן ללמוד שעם ירידה מהירה לא בהכרח משילים את מה שצריך כדי שאיראה חטובה יותר. צריך להוריד שומן ולא מסת שריר. כנשים הגוף שלנו לפעמים עולה קצת אבל אני מתייחסת למשקל בפרופורציה ויותר ממוקדת בהיקפים. וגם אם אני נופלת, אני יודעת שמותר – אבל אני לא נשברת". 

תמר דביר
תמר אחרי השינוי | צילום: יחסי ציבור

התפריט היומי שלי:

על הבוקר: כוס נס קפה ללא סוכר.

בדרך לעבודה: שבעה שקדים ותמר.

ארוחת בוקר: שתי פרוסות לחם על עם חביתה או שתי כפות גבינה לבנה 5% שומן עם שבעה זיתים וירקות.

ארוחת ביניים: מנת פרי. (תפוז או תפוח).

ארוחת צהריים: פרגית או שלוש קציצות בשר, או חזה עוף. בתוספת שלוש כפות אורז או בורגול ומנה של ירקות מבושלים.

ארוחת ערב: דייסת קוואקר עם חמוציות או ארוחה דומה לבוקר.

לילה (אופציונלי): יוגורט ביו ללא סוכר.

בין לבין, תמר מקפידה לשתות לפחות ליטר וחצי מים ביום.

מעבר להקפדה על תפריט מאוזן, תמר למדה להשתמש בכמויות מדודות וקטנות יותר של שמן ולשלב יותר ירקות במאכלים המוכרים שתמיד אהבה. "לדג של שבת אני מוסיפה הרבה ירקות ורק שתי כפות שמן. וזה לא פחות טעים מהדג האמיתי".

הטיפים של תמר:

לא לפנות לתפריטי רעב – זה לא מחזיק מעמד הרבה זמן ומעמיק את תחושת התסכול שלכן.

לאכול בכמויות קטנות כל שלוש שעות במקום לאכול ארוחה אחת גדולה ביום.

לא להאמין לתירוצים שלכן כשאין כוח.