אמש דיווחנו על הפוסט הוויראלי בו טענו מנהלות עמוד הפייסבוק "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42" שבפגישה עמן, פיזרה אתי רוטר (מנכ"לית קסטרו") אמירות פוגעניות כלפי נשים במידות גדולות, כמו: "אל תגידי לי איך לשווק את קסטרו", "השמלה הזו לא יפה מעל מידה 44", "זה לא הטעם של קסטרו", "האוברול הזה לא יהיה יפה במידה 46", "מכנסונים זה לא יפה מעל מידה 42", "אני לא יכולה לענות לכולם על הצרכים", "אולי את לא מבינה קסטרו", "אין לנו מידות כי המחסנים מאד קטנים" "אתן בטוחות שאתן קונות במחלקה הרגילה של אייץ' אנד אם?"

עוד בערוץ הנשים:

בעקבות הכתבה, שלחנו את תחקירנית "חי בלילה", גוני כהן, לחפש ברשתות הגדולות חולצה במידה 44-46 ולראות מה קורה. היא הצטיידה במצלמה נסתרת ושמה פעמיה אל הקניון הקרוב, בו - כצפוי - שמעה מן המוכרות תגובות מתסכלות: "נשאר רק סמול", "כל האקסטרה משהו נגמרים תוך שנייה", "אין לנו 46 בכלל אנחנו עד 44", "המידות הממוצעת הן עד 40 גג, נדיר שמייצרים פה מידות לבחורות שיש להן קצת יותר משקל", "42 זאת המידה הכי גדולה". רק מוכרת אחת הפגינה הזדהות וחמלה כשסיפרה: "לפני כמה ימים בא אלי בחור וביקש משהו במידה שלו... ובאמת שלא היה לי נעים כי לדעתי זה לא בסדר שלא מציעים מידות גדולות בחברות כאלה". כשנשאלה בידי כהן אם הרשת למעשה מיועד לאנשים רזים בלבד, ענתה המוכרת: "כנראה" וצחקקה צחוק נבוך. 

רוצה מידה גדולה? טוסי לחו"ל

פה אולי ראוי לציין שבחלק מרשתות האופנה בהן ביקרה התחקירנית קיימות מחלקות למידות גדולות, רק שאלה אינן מיובאות לסניפים בארץ. תגובות הרשתות לתחקיר היו די גנריות וגרמו לנו לחשוב שמישהו שם צריך לעשות בדק בית לגבי הביטוי "טווח מידות רחב":

תגובתה של רשת זארה: "אנו מציעים מגוון רחב של מידות נשים מ-32 ועד 44 בהתאם לדגם. כמות היחידות לכל דגם תלויה בביקוש הלקוחות".

תגובת רשת TOPSHOP: "רשת טופשופ מציעה מגוון רחב של מידות עד מידה 44, אך מיותר לציין כי במידה 44 ההיצע נמוך יותר בהתאם לביקוש"

תגובה של רשת רנואר: "רשת רנואר קשובה לצרכי לקוחותיה. טווח המידות עבור נשים בחנויות נע מ-34 ועד 44. במוצרים מסוימים ניתן להשיג גם טווח מידות של 32 ו-46. תיתכן שונות בטווח המידות בחנויות שונות".

>> כמה כסף הייתם מוכנים לשלם על צילומי עירום אמנותיים של נשים מכל הסוגים?

>> לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

 "חי בלילה": א'-ג' ב-23:25