הוא יושב על המזח ונשען על איזה עץ אגבי באופן שמראה לכל גברבר בן 30 מאיפה משתין הנונשלאנס. רגל אחת שלו טובלת במים, למרגלותיו מושלך תיק נסיעות של לואי ויטון ועל הפרצוף שלו נסוך אותו חיוך ממזרי שהביא בשעתו כל בחורה לטבול באמבט קר. והנה, למרות שכבר עברו אי אילו שנים, שלא לומר עשורים, בקמפיין החדש שלו ללואי ויטון, שון קונרי עדיין מצליח לסחוט מאיתנו אנחות קורעות לב. הוא כבר בן 78 קונרי אולד צ'אפ, ממש לא איזה סוס הרבעה עם מרובעים בבטן אלא גבר מזקין בגיל של סבא שלנו. מי אמר שאין גברים שווים מעל גיל 70? לא אנחנו. כי לפי איך שזה נראה פה, הקשישים הם החמישים החדש.

שון קונרי (צילום: mako)
קונרי בקמפיין לוויטון. אנחנו מוכנות שתהיה שוגר סבא שלנו | צילום: mako

 
את יכולה לטעון שהקמטים של קונרי עברו ריטוש אגרסיבי, שיש לו קרחת מבהיקה מתחת למגבעת השיקית ושבסופו של יום מדובר בגבר מקשיש שמחביא בכיס ורטרס אוריגינל ולא שמחה על זה שהוא רואה אותך. כי ככה זה עם קמפיינים מצוחצחים שכאלה – הם מוגשים באופן מוקפד לעילא וחסר אמינות לחלוטין. בפרסומת הקודמת של אותו הקמפיין, למשל, צילמה אנני לייבוביץ' את פרנסיס פורד קופולה ובתו סופיה. מה שהייתה אמורה להיות סצנה רומנטית קסומה בלוקיישן אקזוטי אי שם בלב אפריקה, יצאה הכי אולפן ממוזג פלוס רקע דה לה שמאטע שנראה מאיזה פוטו ברוך מנתניה. אז לכי תדעי.

פרנסיס פורד קופולה (צילום: mako)
פרנסיס פורד וסופיה קופולה. זה ציור ברקע או שאתם עובדים עלינו? | צילום: mako


אבל במקרה של סר קונרי, לא נותר לנו אלא להאמין לו. גם אם יש לו קרחת וקמטים והרבה כתמי שמש, הוא עדיין מצליח להיות ספק הפנטזיות האולטימטיבי. את ממש יכולה לראות איך מר בונד במיל' יושב לו ביום סתיו נעים באיזה אי. אולי יש שם איזה אתר נופש מרגש חושים, אולי הוא מחכה לסירה קטנה עמוסה בייבז, אולי הוא יוצא עכשיו להרפתקה של החיים שלו. מה שבטוח, הוא יותר צעיר ונמרץ ומעורר השראה מהרבה שחקנים שיכולים להיות הנכדים שלו.

 ואם אנחנו כבר מתעסקות בקטנות, אז שימו לב לתופעה היותר גדולה: בשתי הפרסומות נבחרו סבאים מזדקנים לייצג את המותג במקום עוד גברברים חטובים בתחתונים קטנים. האם בית גיל הזהב מתעורר לחיים? האם חברות האופנה הגיעו למסקנה שעדיף לבחור בגברים שיודעים משהו על החיים מאשר בזבי חוטם שאין להם מושג מה הם רוצים? האם בינה וחוכמת חיים היא הסקס אפיל החדש? בואי נקווה. ובואי נקווה שהמגמה הזאת תחלחל גם לנשים המפרסמות מותגים. כי אם תשאלו אותנו, עוד רגע 60 יהיה ה-40 החדש (שהוא כבר מזמן ה-30 החדש). בכל אופן, עד שהעניינים יתבהרו, אנחנו חושבות לטפח את סבא שלנו ולקנות לו איזה לואי ויטון קטן. שלא ירגיש לא מקובל.