מה וזה בשיתוף עם style river (צילום: אלעד ששי)
מה וזה בשיתוף עם style river במסיבת הקיץ | צילום: אלעד ששי
האתר מה וזה הוקם רק לפני עשרה חודשים אבל כבר סחף אחריו עשרות אלפי גולשים, קוראים ובעיקר הרבה בלוגרים חדשים בזירת הבלוגיספרה הישראלית. האג'נדה של האתר היא למלא את הריק הקיים ברשת הישראלית. בעולם בו הידע זורם מכל כיוון, הפוסטים מתרבים כמו פטריות אחרי הגשם אבל הזמן הפנוי שלנו הולך ומצטמצם - עודף המידע הזה יוצר בלבול. "מה וזה" ביקשו לעשות סדר באמצעות זירת תוכן המיועדת לבני 20-35 שמרכזת בתוכה עשרות בלוגרים שכותבים על עבודה לימודים, תרבות, ספורט, פוליטיקה וחברה ואיך לא – בילויים ואהבה – כל זה בזמן שאנחנו מנסים לצלוח את העשור השלישי של חיינו.

"הרעיון היה פשוט: לפעול לפי הרגש"

את האתר הקימו יעל מונרוב, איל דרור, טל וולקוביץ ומור וולקוביץ - ארבעה יזמים צעירים שיודעים כמה דברים על כל הבלגן והפאן שבדור ה-Y. הרעיון היה פשוט והוא לפעול בעקבות הרגש. וכנראה שזה הסוד כי הם והצליחו לייצר את אחד האתרים החדשניים והמרעננים בארץ. שבוע שעבר, חגגו יזמי האתר במסיבת קיץ במועדון הוואליום והזמינו אותנו, Style River, לקחת חלק במיזם האחרון והחדשני שלהם. בתוכנית: 10 בלוגריות פאשניסטות שנבחרו להתלבש בבגדים של Style River והרבה מאוד רגעי קודאק מוצלחים. בהזדמנות זו, ביקשנו לשבת  לשיחה עם שתיים מהמקימות – יעל מונרוב וטל וולקוביץ שסיפרו לנו מה הביא אותם להקים את האתר שמצליח לצבור תאוצה ובאזז בזמן כל כך קצר.

היי יעל וטל, אז מה וזה? איך הגעתן לקונספט של האתר?
"אנחנו מגדירים את עצמנו כמיזם תוכן ייעודי לצעירים, לדור ה- Y. זיהינו שיש ואקום ברשת הישראלית בפלטפורמה ייחודית לדור שלנו. גם מבחינה עסקית. שתינו מגיעות מרקע של שיווק, תוכן ויחסי ציבור בעולם הדיגיטל וזיהינו חוסר בכלי עבור המפרסמים שדור ה-Y  הוא קהל היעד שלהם. כל אחד ממקימי האתר מביא משהו אחר לשולחן, וכל התוכן באתר נכתב ומופק על ידי קהילת הבלוגרים שלנו ומגיע ממקור ראשון. אין לנו תוכן מערכת".

מה וזה בשיתוף עם style river (צילום: אלעד ששי)
שמים את הבלוגרים בקדמת הבמה | צילום: אלעד ששי
מה וזה בשיתוף עם style river (צילום: אלעד ששי)
style river מתלבשים במסיבה | צילום: אלעד ששי
איך אפשר להפוך לבלוגר הבית?
"להבדיל מאתרים אחרים, 'מה וזה' היא קהילה סגורה ולא כל אחד יכול להעלות פוסטים. הבלוגרים שלנו נבחרים בקפידה. מלבד כתיבה טובה שהיא כמובן חובה, אנחנו בודקים מה הבלוגרים יכולים לתרום לקהילה שלנו. מי שרוצה לכתוב, יכול למלא טופס שמופיע באתר ולשלוח פוסט לדוגמה. אנחנו מחפשים אנשים שיכתבו לנו פוסטים בעקביות והמשכיות, כי המטרה היא לשים את הבלוגרים בפרונט. התוכן בא אחרי. אנחנו רוצים שהקוראים יתחברו אל הבלוגרים שלנו וירצו לעקוב אחריהם, כששם המשחק שלנו הוא רגש. יש הרבה תחושות של הזדהות.  כמו בכל קהילה, יש אצלנו זכויות וחובות. שזה בין השאר לכתוב בתדירות גבוהה.

"חוץ מזה, אנחנו פעילים מאוד גם באופליין. בכל חודש אנחנו מרימים אירועים מיוחדים לבלוגרים שלנו. פתחנו עבורם גם קבוצה פרטית בפייסבוק. יצרנו נטוורק שהוא אקסקלוסיבי, שלא כל אחד יכול לקחת חלק. אנחנו משקיעים את מירב המשאבים בקהילה שלנו, תוך כדי שאנחנו דואגים להגדיל אותה כל הזמן, כדי שתהיה פלטרפורמה, גג ובית לצעירים בישראל, באונליין ובאופליין. אם זה בהתנדבויות, עזרה לכל מה שקשור לצעירים. זו מטרת העל.

מה וזה בשיתוף עם style river (צילום: אלעד ששי)
רוצה לכתוב ל"מה וזה"? לא כל אחד יכול | צילום: אלעד ששי
מה וזה בשיתוף עם style river (צילום: אלעד ששי)
הצלחה בעשרה חודשים | צילום: אלעד ששי
"אחת המטרות הנוספות ששמנו לעצמנו ולאתר היא נטווריקנג, שמאוד רלוונטי לדור ה-Y. לפתח כמה שיותר קשרים בין אישיים לעבודה וקריירה. המטרה שלנו היא לחבר בין כמה שיותר אנשים. זו המהות של 'מה וזה'".    

מסיבה חגיגית ואופנתית

בלוגריות, StyleRiver (צילום: תום מרשק, זיו שדה ונמרוד קפלוטו, StyleRiver)
בלוגריות, StyleRiver | צילום: תום מרשק, זיו שדה ונמרוד קפלוטו, StyleRiver
בלוגריות, StyleRiver (צילום: תום מרשק, זיו שדה ונמרוד קפלוטו, StyleRiver)
בלוגריות, StyleRiver | צילום: תום מרשק, זיו שדה ונמרוד קפלוטו, StyleRiver
כחלק מאג'נדת הנטוורקינג כאמור, נערכה מסיבת הקיץ המרעננת בקרב המקימים והבלוגרים. האירוע עצמו צולם באמצעות טכנולוגיה חדשה ייחודית שפותחה על ידי MobEyeVision, שמאפשרת לקנות את הפריטים שלבשו הבלוגריות תוך כדי לחיצה על קליפ הסרט.

בלוגריות, StyleRiver (צילום: תום מרשק, זיו שדה ונמרוד קפלוטו, StyleRiver)
בלוגריות, StyleRiver | צילום: תום מרשק, זיו שדה ונמרוד קפלוטו, StyleRiver
 וכמה מילים על הטכנולוגיה, כי היא כל כך מיוחדת, שלא יכולנו שלא להתפעל: הטכנולוגיה מבוססת ענן (Cloud) ומאפשרת לבעלי אתרים eCommerce  לשים תוסף מיוחד בכל מקום באתר שלהם ולאפשר באותו מיקום לנהל אירועי השקה של מוצרים חדשים, יחד עם Live Chat, בין כמות בלתי מוגבלת של משתמשים, ואפילו לרכוש את המוצר בזמן השידור החי, או לאחר מכן, בוידאו מוטמע באתרים.

_OBJ_OBJ_OBJלכן, גם אם לא ראיתן בשידור חי את המסיבה, אתן יכולות להציץ עכשיו בוידאו ולקנות את הבגדים שלבשו הבלוגריות! (כי ביננו, הכי מסקרן לראות איך הבגדים יושבים על בנות "אמיתיות" ולא דוגמניות).

>> שירלי גליק: מדוגמנית מבוקשת לגורו לשופינג ותכשיטים
>> הייתי ילדה גבוהה, רזה ולא יפה: הבלוג החדש של הדוגמנית אניה מרטירוסוב

 

mako נשים עכשיו גם בפייסבוק: בואי, הקפה עלינו