5 שנים בלבד הספיקו לאסף ליברפרוינד (35) לשמש כצלם אופנה, והוא כבר נחשב לאחד מאבות הז'אנר של צילום אופנת הרחוב. ליברפרוינד התל אביבי נבחר במיוחד על מנת לקחת חלק בפרוייקט  Voices of Pandora לחגיגות 20 שנה לצ'ארמס, ברזומה שלו תיעוד אופנת הרחוב ברחבי העולם עבור מגזינים מקומיים ועולמיים נחשבים כמו ווג, אל, הארפר׳ס באזאר ועוד, לצד צילום קמפיינים.

"ימי הצילום האלה היו מאתגרים אבל גם מאוד מעניינים", מספר ליברפרוינד. "כל העניין שעמד לנגד עיננו היה השילוב בין היכולת של Pandora כמותג שנוגע בקהל גדול והטרוגני לבין הביטוי העצמי הייחודי של כל קול לכשעצמו. Pandora הלכו על מהלך אמיץ וממש לא מובן מאליו שנתן לנשים וגברים במה להציג את עצמם ואת החיבור שלהם למותג. היה מרתק. כששמעתי את הסיפור של כל אחת ואחד זה ממש ריגש. ראיתי במו עייני איך התכשיטים נוגעים בכל כך הרבה אנשים, משתלבים בחוויות החיים שלהם בצורה כל כך מדויקת והרמונית. כל משתתף או משתתפת הרגישו שהמותג מבטא את הרגעים המשמעותיים בחיים שלהם ובצורה המדויקת ביותר. ברגע שזה עבר דרך הצילום, זה הפך לעוד יותר משמעותי בעיני".

מאחורי הקלעים (צילום: צוות הפקה פנדורה )
צילום: צוות הפקה פנדורה

להפוך סיפור כתוב לתמונה מרגשת

ליברפרוינד מסכם את החוויה בשתי מילים גדולות. Diversity - גיוון, וחוויה. "אם בדרך כלל אני מחפש את תמונות הקמפיין "הנכונות", המעוצבות, המושלמות, הפעם רציתי להוציא מכל משתתף את היופי שלו - מה שהפך את התמונה למדויקת בעייני. לשקף מגוון, פרצופים שונים, רקעים שונים, גילאים שונים, חתכי אוכלוסייה שונים. רציתי שאותו משתתף יעבור בתמונה בדיוק כמו איך שאני ראיתי אותו באותו רגע". 

אז למה זה היה כל כך מאתגר בעצם? רובנו לא שמים לב אף פעם, איך ניתן להפוך סיפור כתוב, לתמונה מרגשת. ליברפרוינד חווה בעצמו את המעבר הזה אותו הוא מכנה "מאוף ליין לאונליין", בצורה עוצמתית למדי. "הייתה לי אופציה מדהימה לפגוש אנשים, ״לגעת״ בהם עד כמה שניתן ולהעניק ערך מוסף. המשתתפים חיכו לזה, התכוננו לזה, התרגשו לקראת זה ואם הצלחנו ולו במעט לגרום להם כמה דקות של שמחה ואושר, לתת להם לחוות חוויה שונה, אחרת וייחודית, זה הדבר הכי מדהים בעיניי".

מאחורי הקלעים (צילום: צוות הפקה פנדורה)
צילום: צוות הפקה פנדורה

"המותג מתחבר לשני האנשים האלה שמגיעים מקצוות שונים לגמרי"

התמונות צולמו בשלושה ימי צילום אינטנסיביים, בהם צוות הצילום נסע ברחבי הארץ קרוב ככל הניתן למקום מגוריהם של המשתתפים, על מנת לתת להם את האפשרות להצטלם במגרש הביתי שלהם, עם הבגדים שלהם והתכשיטים שלהם, ולשדר אותנטיות. "הייתי בחיפה לפני שעתיים, עכשיו אני במאה שערים ועוד לא הספקתי לקלוט מה קורה בקצב האירועים, אבל כשישבתי לבחור תמונות ניתן היה לראות מיד עד כמה המותג מתחבר למגוון אדיר של גילאים, אנשים, תרבויות וכולי. אנשים שמגיעים מקצוות שונים לגמרי של האוכלוסייה. זה יפה לראות מכיוון שמצד אחד הדימוי של Pandora הוא יוקרתי, אין ספק, ומצד שני הוא מאוד נגיש. הכוח הוא בדיוק. הבנתי בפעם הראשונה עד כמה אנשים משתמשים בקולקציות של Pandora וכמה הם משמעותיים באורח חיים מגוון כל כך של אנשים שונים כל כך, בהחלט מעניין לשתף פעולה עם מותג כזה“.

מאחורי הקלעים (צילום: צוות הפקה פנדורה )
צילום: צוות הפקה פנדורה

ליברפרוינד מסכם את החוויה ואומר שבסופו של דבר, כיף ומשמח לראות שאנשים קיבלו במה לבטא את עצמם בדיוק המירבי והטבעי ככל שניתן, זה משהו שהיה לו מאוד חשוב. "בדרך כלל אני מצלם נשות ואנשי מקצוע שיודעים לעמוד מול מצלמה ומודעים אליה. אם תרצי, לטירוף יש שיטה. כאן, הייתה אנרגיה אחרת לגמרי, זה היה מדהים וזכות גדולה. אני רוצה להודות לצוות של Pandora ישראל על ההזדמנות הייחודית להיות שותף בחוויית עבודה מדהימה ולחלוטין לא שגרתית בשום אופן, קיבלתי הזדמנות לקפוץ מסיפור לסיפור, להקשיב לקולות השונים ויחד עם Pandora לתת במה מדהימה וביטוי אישי לאנשים מקסימים עם סיפורים מרגשים. זו הייתה זכות גדולה לשתף פעולה עם מותג שחורט על דגלו אג׳נדה של אותנטיות וביטוי אישי ומיישם אותן הלכה למעשה תוך כדי מתן חזרה לקהילת הלקוחות".

מאחורי הקלעים (צילום: צוות הפקה פנדורה )
צילום: צוות הפקה פנדורה

מוזמנים לראות את התוצאה הסופית של התערוכה ולהתרשם בעצמכם.