בחורה מורחת גלוס (צילום: Don Bayley, Istock)
"לא, אני חושבת שאקנה דווקא מגבון להסרת איפור" | צילום: Don Bayley, Istock

אם יש סיבוב שאנחנו ממש אוהבות לעשות זה ההוא בחנויות פארמים למיניהם. בניגוד לשופינג בקניון, שישר גורם לגברים לפתוח זוג עיניים ולסגור טוב טוב את הארנק, ביקור לצורך "חיתולים ואקמול" תמיד נשמע להם כמו משהו שהוא מעל לכל צל של ספק הכרחי בכל בית. אלא שאז, מבעד למדפי שמפו, טואלטיקה עדינה ואסתטיקה יקרה, אנחנו מוצאות את עצמנו קונות משחות, קרמים, ובשמים באריזות ממש ממש קטנות שעולות ממש ממש ביוקר. אז מהו המוצר הכי אהוב עלינו ועל מה אנחנו מבזבזות הכי הרבה כסף?

אנחנו אוהבות את הלקים שלנו

 ובכן, הדבר הראשון שגילינו על עצמנו הוא שאנחנו עצלניות. מאוד עצלניות. מצד שני, אנחנו גם הרבה יותר מטופחות ממה שחשבנו. והנה הסיבה: מתברר שהמוצר הכי נרכש הוא, שימי לב, מגבון להסרת איפור, כך לפי נתונים שקיבלנו מרשת סופר פארם. מה אפשר להסיק מזה? שלהסיר איפור לפני שינה הרבה יותר חשוב לנו מאייליינר, עפרון שפתיים או מייק אפ חדש. מרענן, לא? מצד שני, תגיד לכן כל קוסמטיקאית שצמר גפן, מסיר איפור, ותכשיר לניקוי פנים לאחריו הם עדיפים בהרבה במלחמה על הלכלוך.

במקומות הבאים נמצא מסיר לק ללא אצטון, ונושף בעורפו מסיר לק עם אצטון. לאחר מכן נמצאים בושם, מסקרה, עפרון עיניים (ללא חידוד!), מדבקות אף, פינצטה, סבון לניקוי פנים, מגבונים לשיזוף עצמי וקרם גוף. מה שמוכיח, ללא ספק, שעל אף ההעדפה שלנו לחיים הפשוטים של המגבונים, אנחנו עדיין מעדיפות להישאר מטופחות יותר מאשר מאופרות.

אהובי, קניתי לך בושם. וגם לי

אבל עם כל הכבוד לפינצטה ומסיר לק, זה לא מה שגורם לנו לגהץ סכום בעל 4 ספרות בכל רכישה חודשית. אז בדקנו על מה אנחנו מוציאות הכי הרבה כסף. ובכן, הגברים צריכים להירגע - המוצר הכי יקר שבו אנחנו משקיעות הוא דווקא בושם one million לגבר (499 שקל, ללא מבצע). מיד אחריו מגיע "fantasy" של בריטני ספירס (645 שקל), רושס לגבר (509.99 שקל) ושלל בשמים נוספים. כשאנחנו לא מבקשות להיות ריחניות, אנחנו גם משקיעות לא מעט שקלים על מסקרה.

אז מה גורם לנו לשים את רוב כספינו על ריחות, ועוד על כאלה של גברים מלבד הרצון להשתיק אותם ולגרום להם להיות ריחניים? "העובדה שמתוך עשרת הבשמים הנמכרים ביותר, שבעה שייכם לגברים, אינה אומרת שהם בהכרח קונים יותר מהנשים", אומר דני לוזון, סמנכ"ל הסחר של סופר פארם. "גברים הם פשוט יותר שמרנים ודבקים במותגים ספציפיים. הנשים, לעומתם, נוהגות לגוון ורוכשות בממוצע שלושה בשמים קטנים (50 מ"ל) בשנה".

וזה מוכיח, חברות, שאלוהים נמצא בדברים בקטנים וכן, קטן זה לא תמיד זול. אבל היי, אם אנחנו צריכות להיראות ולהריח במיטבנו בכל רגע נתון ביום, זה עולה כסף. עכשיו תסלחו לי, אני חייבת להסיר את האיפור. האייליינר מציק לי בעין.

>> עוד דברים ששווה לך לשים עליהם כסף: המדור שבודק לך את הקוסמטיקה