אין תמונה
אנחנו חולות על מתנות. בעיקר כשהן באות בקופסאות ורודות

מי מאיתנו לא אוהבת לקבל מתנות, במיוחד כאלה שמגיעות בקופסה ורדרדה? בדיוק על הרעיון הזה מבוסס מיזם הקוסמטיקה הבינלאומי האינטרנטי החדש של דן מנו, 'גלוסיבוקס'. למרות שהוא הושק בישראל בתחילת ינואר, מאוד ייתכן שעדיין לא שמעת עליו - וחבל; כי לטעמנו, אם את בלאו הכי הולכת לבזבז כסף על איפור, לפחות שיגיע אליך עד הבית.

מה זה גלוסיבוקס? זה הולך ככה: את נרשמת לאתר, ממלאת פרופיל יופי אישי ומקבלת פעם בחודש הביתה קופסא מהודרת עם 5-6 מוצרים מומלצים וחדשניים, המותאמים במיוחד עבורך. לאחר השימוש את יכולה למלא משוב על חוויית השימוש שלך, ולצבור נקודות מועדון אותן תוכלי להמיר בקופסאות נוספות. אלמנט ההפתעה (הכייפי) של קופסת המוצרים הוא המרכיב החשוב בשיטת השיווק החדשה - בכל חודש את מופתעת מחדש, ואין לך דרך לנבא מה תהיה תכולתה של החבילה הבאה.

קופסה בהפתעה

ברוב המקרים כולל המשלוח מוצרים חדשים על המדף, המופצים לעיתונאים ולמובילי דעת קהל כפעילות טרום-השקה, כלומר הצרכניות מקבלות את הטרנדים הבוערים בתחום היופי, הטיפוח והקוסמטיקה ומהמותגים המובילים בעולם - רגע לפני כולם. רוב המוצרים הם בגודל מוקטן, מיניאטורי, Travel size אם תרצו (מוצרי כיס או ארנק, כאלה שאת יכולה לקחת איתך למטוס), ואמורים להספיק למספר שימושים (בין 10 ימים לשלושה שבועות, תלוי בתדירות השימוש). לדברי מנו, מוצרי איפור שונים כדוגמת לקים, מסקרות ועוד מגיעים בגודלם המלא, ובכל חבילה יש מוצר אחד כזה לפחות. 

שיטת השיווק החדשה מאפשרת למעשה לצרכנים להתנסות במוצרים לפני שהם מחליטים לרכוש אותם, ובאותו הזמן מספקת פלטפורמה שיווקית למותגי קוסמטיקה וטואלטיקה. הצרכנים נהנים מנוחות מקסימאלית ומקבלים לביתם מוצרי טיפוח חדשניים, בעוד שהמותגים מקבלים הזדמנות להגיע לצרכנים, לעודד קנייה ולקבל פידבק על חווית השימוש. מדובר בסוג של חדשנות עולמית, בתזמון מושלם לשוק הפרסום שנמצא בגסיסה וצמא לאסטרטגיות אפקטיביות. אהבת את המוצר המוקטן? תוכלי להיכנס לאתר, לקבל פרטים על הגודל המקורי ולקנות אותו.

אין תמונה
חבילת פברואר לדוגמא. שווה?

אבל לפני שאתן נופלות שבי אחר הקונספט הקסום של 'לקבל קופסת הפתעה', חשוב להבין כי מדובר בהוצאה חודשית לא מבוטלת: סך התענוג הקוסמטי הוא כ-75 שקלים לחבילה, כולל משלוח. בחישוב שנתי, מדובר ב-714 שקלים - לא מעט. מצד שני, זהו סכום שלא-מעט נשים מוציאות בלאו-הכי על מוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה במשך השנה.

מה שהדליק אותנו בסיפור הוא הקונספט המרענן והתוסס, המשלב בין עולם הביוטי לבין עידן האינטרנט. הנשים יכולות לבחור את העדפותיהן בתחום הטיפוח והאיפור בקליק אחד, ולקבל את המוצרים עד הבית. מגוון המותגים הוא רחב וכולל את המובילים והמוערכים בתחום היופי, ולבסוף, את לא נקשרת באזיקים לשירות: נמאס לך לקבל את החבילה? אפשר לבטל את המינוי בכל זמן שתרצי (החבילה החודשית תבוטל במידה והביטול יתרחש 14 יום לפני מועד קבלתה).

עוד משהו: 'גלוסיבוקס' היא חברה אחות של אתר גרופון המוכר. השירות מצליח כבר בגרמניה, אנגליה, איטליה, דרום קוריאה, צרפת וספרד. אה כן, ותקראו לנו כוח צרכני גדול יותר או פשוט חזקות יותר, כך או כך, בשלב הראשון האתר מושק לנשים בלבד.

רוצה את מזוודת האיפור השווה של יעל ואביבית?


הכתבה התפרסמה לראשונה באתר ifeel. לקבלת גיליון במתנה לחצי כאן