תקראו לזה אופנה, תקראו לזה טרנד, אבל בשנים האחרונות אנחנו הרבה פחות חוששות מהמנומר. אם בעבר ההדפס נתפס כזול וצעקני, כזה שמתחבר עם סטיגמות מרושעות על  "נשים גרושות" או תיאורים גזעניים ("פרחות", "רוסיות") - היום הדפסים מנומרים הם בין הדברים הנשיים והמעצימים שיש. אחת הסוכנות הכי אלגנטיות של ההדפס המנומר היא ארין לאודר, נכדתה של אסתי לאודר ובעלת מותג הבישום והלייפסטייל הנושא את שמה - Aerin.

"מנומר הוא כמו זהב, הוא מתאים להכל", אומרת לאודר למגזין T&C. "אפשר לשלב אותו עם כל לבוש. אני חושבת שיש משהו מאוד עוצמתי ושיקי בהדפס מנומר באקססוריז, וכמובן שאנחנו שילבנו אותו בקולקציות שלנו". כשלאודר מדברת על הקולקציות, היא מתכוונת גם למוצרי עיצוב הבית שהחברה מציעה, אבל גם לבשמי הבוטיק שלה. בהתאם,  הניחוח האחרון של המותג שהושק בישראל, Tangier Vanille, מגיע באריזה מסוגננת ומנומרת בהשראת ההדפסים השבטיים של צפון אפריקה.

אין תמונה
מתאים לטעם הישראלי

כבר בהתזה ראשונה ברור למה דווקא הניחוח הזה נבחר להיות משווק בישראל. בניגוד לבשמים שהשיקה עד כה, שהם בעלי ניחוחות מרומזים ומעודנים (כיאה למותג בוטיק אקסקלוסיבי) הטנג'יר וניל הוא מודגש, מתקתק והרבה יותר מכוון לקהל הרחב. וכך בדיוק אנחנו אוהבות את הבשמים שלנו: נוכחים. יכול להיות שזה קשור בחשש הישראלי "לצאת פראייריות": הרי אם שילמנו על בושם, כדאי מאוד שהוא יגיע לפנינו ויישאר אחרינו. כך או אחרת, דומה שמותג ארין יצא קצת מאזור הנוחות שלו - והגיע לאזור הנוחות שלנו.

A photo posted by @aerin on


לאודר עצמה מסבירה שהיא לא חושבת שצריך לכפות או לחנך נשים להעדיף ניחוחות מסויימים על פני אחרים. לדעתה, מה שחשוב הוא להיות מוכנות לחקור ולהתנסות. "בבישום יש גם טרנדים", היא מוסיפה. "יש תקופות יותר עציות או חמות - שזה משהו שאנחנו חווים עכשיו, ויש תקופות שאנחנו מעדיפים ניחוחות אכילים יותר - דברים מתוקים, שמריחים כמו ממתקים".

לאודר, בת ה-46, הקימה את המותג העצמאי אחרי שנים בהן עבדה בעסק המשפחתי. מלבד ניהולו, לאודר החליטה שהיא תהיה גם הפנים שלו בקמפיינים והקטלוגים. בצעד לא שגרתי היא החליטה להיות גם זו שתנהל את חשבון האינסטגרם של המותג, שאכן משקף אותה בנאמנות.האלמנטים שמופיעים בכל תמונה נראים בדיוק במקום שהם אמורים להיות בו, כאילו ללא מאמץ. "מה שאת רואה זה מה שיש", היא מודה ולא מתנצלת. "אני אדם מאוד מסודר מטבעי, הארון שלי מסודר במצורה מושלמת. אין איזה מקום שבו אני פורקת עול".

A photo posted by @aerin on


A photo posted by @aerin on


הכותבת היתה אורחת של המותג במשרדי החברה בניו יורק.