העובדה הבאה אולי תפתיע חלק מכם: כיום בישראל, כל אחד יכול לפתוח עסק לעיצוב שיער. אמנם יש לעמוד בתנאים הנדרשים להקמת עסק, אבל מי שרוצה לעסוק בתספורות, עיצוב, צביעה, החלקה, סלסול וכדומה - לא מחויב באופן רשמי לעבור שום הכשרה או להציג תעודה כזו או אחרת. המצב שנוצר הוא שברחבי הארץ ישנם לא מעט אנשים שעוסקים בתחום עיצוב השיער - למרות שאין להם את ההכשרה או הניסיון הנדרש. אז איך אנחנו, בתור לקוחות, אמורים לדעת במי לבחור? אפליקציה חדשה עונה בדיוק על השאלה הזו.

GLAMZ, אפליקציה חדשה בתחום הביוטי מציגה אך ורק את מומחי הביוטי הטובים ביותר - לא רק בתחום עיצוב השיער, אלא גם בתחום הקוסמטיקה, האיפור והציפורניים. בעקבות ההשקה, פנינו לכמה ממעצבי השיער המובילים בארץ שכבר משתמשים באפליקציה, ובדקנו מה דעתם על תעשיית הביוטי, ואיך GLAMZ עומדת לשנות את כל התמונה – גם עבור הלקוחות אך גם עבור מעצבי השיער שרוצים לשווק את עצמם לקהל גדול יותר, ולא תמיד יש להם את התקציב הנדרש לכך. ״יש הרבה אנשים שמתמחים בתחום מסוים, אבל בגלל שהם שואפים להגדיל הכנסות הם עוסקים גם בתחומים בהם לא עברו הכשרה, כמו החלקות שיער או צביעה״, אומר איציק אואקיל, מעצב שיער מזה 20 שנה ובעל מספרה מצליחה בשכונת מונטיפיורי בתל אביב. ״בנוסף, הרבה פעמים נשים הולכות למעצבי שיער ויוצאות עם משהו אחר ממה שהן ביקשו, כי למעצב יש קו מסוים. יכול להיות שהוא תותח בתחום אחד אבל פחות בתחום אחר, וחשוב לחפש מעצבי שיער שמתמחים ספציפית במה שהלקוחה מחפשת״.

GLAMZ  (צילום: יח"צ)
GLAMZ, אפליקציה חדשה בתחום הביוטי | צילום: יח"צ

ארז אלון, בעל מספרה בכיכר רבין בתל אביב שנמצא בתחום 15 שנה והתחיל את דרכו כמעצב שיער בהפקות טלוויזיה, מוסיף: ״אני לא חושב שאנשים יופתעו לשמוע שיש המון זילות בתחום. כל אחד יכול לפתוח מספרה, ומגיעות אצלי ממש על בסיס שבועי לקוחות שנפגע להן השיער. זה מתחיל ממקרים קלים כמו צביעה לבלונד שהפכה לג׳ינג׳י, או תלתלים שסופרו לא נכון על ידי מישהו שרגיל לעבוד עם שיער חלק, אבל יש גם מקרים קיצוניים יותר כמו לקוחות ששרפו להן את הקרקפת, את השיער, נשר להן השיער וכו׳״.

View this post on Instagram

A post shared by ארז אלון שיער ואיפור (@erezalon1) on

נדב סונגו, מעצב שיער מזה 23 שנה ומנהל סטודיו בראשון לציון יחד עם אחיו עמית סונגו, מסכים עם הקולגות: ״אנחנו מתמודדים כל יום עם מקרים כאלה״, הוא אומר. ״יש מעצבי שיער שלא מקשיבים ללקוחה, לא מבינים את הרצון שלה, ומשם נובעות טעויות. ב-GLAMZ ליקטו את מיטב אנשי המקצוע, יש שם מאגר של המובילים בתחומם וכל אחת יכולה להיכנס ולבחור את האחד שהיא הכי מתחברת אליו. כיום, אנשים מזמינים מהאינטרנט בגדים, ריהוט, תכשיטים, כך שיותר ויותר נשים מרגישות בנוח גם לקבוע תור דרך אפליקציה. אנחנו מאמינים בקדמה הזאת ובטוחים שמעצבי שיער שנשארים מעודכנים יזכו ליותר חשיפה, עבודה ולקוחות חדשים״.

View this post on Instagram

A post shared by ⭐️ (@sonego_brothers) on

מהפכה בתחום השיער

אז איך זה בדיוק עובד? ב-GLAMZ, לקוחות יכולים לאתר ספקים בכל אחד מהתחומים על בסיס מיקום, מחירים, סוגי טיפול ועוד, לשריין תור ישירות מהאפליקציה ולקרוא ביקורות של לקוחות. בנוסף, יוצרים קשר עם כל אחת מהלקוחות על מנת לאמת את הביקורת, כך שהאפליקציה באמת ובתמים תרכז את הטובות והטובים ביותר בתחומם.

בנוסף, באפליקציה החדשה דואגים לוודא את אמינות הביקורות, מה שהופך את חוויית השימוש לנוחה במיוחד. ״מה שנכון לאחת, לא בהכרח נכון לכולן, אבל מה שנכון להרבה - כמעט תמיד נכון לאחת״, אומר ארז אלון. ״זה בעצם מה ש-GLAMZ מציעים, את הדעה הרווחת של הלקוחות. יכול להיות שתשמעי מחברה אחת או שתיים על מעצב שיער שהוא מדהים, אבל ב-GLAMZ צוות שלם עושה את הבדיקה עבורך GLAMZ גם דואגת לרמת השירות מהרגע הראשון - אם למשל את קובעת תור באפליקציה ולא אישרתי אותו או הצעתי לך תור אחר דרך האפליקציה, אני חייב לחזור אליך טלפונית תוך חצי שעה, אחרת זה פוגע לי בציון השירות, כך שהשירות מתחיל עוד לפני שהגעת״.

View this post on Instagram

A post shared by Itzik Oakil☆ איציק אואקיל (@izikoakil) on

״GLAMZ באמת יצרה מהפכה בתחום השיער״, אומר אואקיל. ״זו האפליקציה הראשונה בישראל שמתמחה בתחום היופי בלבד, ומרכזת את כל מומחי הביוטי שנבחרו בקפידה. זו פעם ראשונה שיש אתר שדואג ליצור קשר עם הלקוחות ולראות שהדירוגים לא פיקטיביים. הם מבקשים את מאגר הלקוחות, עושים טלפונים, מראיינים, שואלים איך הייתה החוויה – כל זה כדי לשמור על רמת האיכות של האפליקציה, של הלקוחות וכמובן של המומחים. זה גם יוצר תחרות, מהסוג הטוב והבונה - כולם רוצים להיות הכי טובים והכי שירותיים, כדי שיהיו להם את הביקורות הכי טובות, כי יש מי שמפקח עלינו והכל אמין ושקוף. זה כמובן גם מגדיל את מאגר הלקוחות. יש לי לקוחות שפתאום מגיעות מכל קצוות הארץ דרך האפליקציה״. האחים סונגו מסכימים, ואומרים: ״תעשיית הביוטי מתפתחת בקצב מסחרר. בנוסף, בזכות הנגישות של המידע כיום, אנחנו יכולים לקבל השראות וללמוד בקלות מכל מקום בעולם. כך שהגענו למצב שמעצב שיער שרוצה לראות הצלחה מחויב לעמוד בסטנדרטים גבוהים - עבודה עם חומרים איכותיים, שמירה על שמו הטוב ועל שירות וחוויה טובה, כי בסופו של דבר, הלקוחות מדברות ומגיבות״.

אואקיל מוסיף כי למרות שבעבר הוא האמין בעיקר בהמלצות מפה לאוזן, ברגע שהוא התחיל לשווק את המספרה שלו דיגיטלית, העסק שלו עבר ממש מהפכה. ומה לגבי הלקוחות עצמן והחוויה הדיגיטלית שלהן? ארז אלון אומר: ״המערכת של GLAMZ מאוד פשוטה. כל אדם שיש לו סמארטפון ויודע לפתוח את אנשי קשר וללחוץ על אמא, יכול גם להפעיל אותה״.

View this post on Instagram

A post shared by Itzik Oakil☆ איציק אואקיל (@izikoakil) on

מעצבי השיער שעובדים עם GLAMZ מאמינים שהיא טובה עבור שני הצדדים - מעצבי השיער וגם הלקוחות. התחרות שנוצרת, הם אומרים, היא בריאה וחיובית, הם יכולים להגדיל את קהל הלקוחות שלהם ולזכות לביקורות אמינות ואיכותיות (גם במקרים של אכזבה וביקורת שלילית שמתפרסמת, דואגים ב-GLAMZ ליצור קשר עם שני הצדדים לבירור הנושא), להגיע ללקוחות פוטנציאליות מכל קצוות הארץ והמגזרים, ומצד הלקוחות - האפליקציה מספקת להן את כל המידע שהן צריכות עם הבטחון שמדובר במידע אמין, והופכת את תהליך מציאת המומחה המתאימ/ה וקביעת התור לקל וידידותי.