שנה עברה מאז פרץ לחיינו קמפיין ה-#metoo שהוציא מהארון את נושא התקיפות המיניות וחשף את שמותיהם של גברים מטרידים רבים, כמו הארווי ווינשטיין, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, השחקן ביל קוסבי וגם ישראלים רבים.

אבל מה עשה הקמפיין הזה לגברים כאן בארץ? סקר מיוחד של "חדשות הבוקר" בשיתוף מכון הסקרים פאנלס בדק האם קיים שינוי בפועל אצל גברים סביב הנושאים שקשורים לקמפיין. 

תוצאות הסקר מעניינות מאוד:

76% מהגברים הכירו את הקמפיין, יהודים יותר מערבים (81% לעומת 47%). 55% מהמשיבים צינו כי בשנה האחרונה עלתה מודעות שלהם לנושא ההטרדות המיניות (חילונים ומסורתיים יותר מדתיים וחרדים). 

 41% מהמשיבים חושבים יותר מבעבר על מה שהם אומרים כשהם פונים לנשים. 30% מהגברים מעירים יותר לגברים אחרים שמדברים באופן בוטה או מיני כלפי נשים - כלומר פועלים אקטיבית למניעת הטרדות מיניות.

20% סיפרו שהם חוששים יותר מהעבר שיואשמו בהתנהגות בלתי הולמת כלפי נשים ו-9% ששמעו על הקמפיין הודו שהבינו שלקחו חלק בהטרדה מינית בעבר.

צפו בקטע המלא מתוך "חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה