פרסומת למרוץ אופניים בבלגיה מעוררת סערה: בכרזה, המקדמת מירוץ המתקיים בעיר הרלבק, נראית דמות של צפרדע ירוקה ומופיע הכיתוב: מי יהיה הנסיך של הרלבק? אלא שמבט מקרוב מגלה שהצפרדע מורכבת למעשה משני גופות נשיים עירומים וחבוקים המאופרים בצבעי גוף, והיו שמצאו את העיצוב הזה סקסיסטי ופוגעני כלפי נשים. אפילו האיגוד הבינלאומי לאופניים מצא טעם לפגם בפרסום, והורה למארגני המירוץ להסיר אותו.

וזו לא הפעם הראשונה: למירוץ המסוים הזה יש היסטוריה מפוקפקת בכל הנוגע לפרסום סקסיסטי. לפני מספר שנים פורסם המירוץ באמצעות כרזה בה נראה ישבן נשי בתחתונים חשוף מתחת לחצאית מתנפנפץ, כאשר יד גברית מושטת לכיוונו. זו הייתה מחווה לרוכב הסלובקי האלוף פטר סאגאן, שבטור דה פראנס 2013 זעזע את העולם כשהושיט בלי להתבלבל יד אל ישבנה של אחת מנערות הפודיום תוך כדי טקס הענקת המדליות שבסיום התחרות.

"הם מתנהגים כמו חבורה של ילדים קטנים שרואים תחת של בחורה, מצחקקים ומאוננים על הקמפיינים הוויראליים שלהם", הגיבה לקמפיין הנוכחי רוכבת האופניים סוזי קלמיטסון. האיגוד הבינלאומי לאופניים פרסם הצהרה לפיה הוא מצר מאוד על הפרסום, ומזכיר למארגני האירוע את האחריות שלהם ליצירת תדמית חיובית לענף הרכיבה. אבל היו גם כאלה שלא הבינו על מה הרעש. "זאת אמנות יותר מכל דבר אחר", כתב גולש בטוויטר, "יש דברים שאסור לעשות לנשים, אבל זה לא אחד מהם! קצת היגיון בריא, בבקשה".

בויצ"ו, המובילה במשך עשור את קמפיין "אות הקלון" שמדרג פרסומות סקסיסטיות ופוגעניות, ראו את הכרזה בחומרה רבה: "אין קשר ממשי בין הפרסום למה שרוצים לפרסם, ולכן הפרסומת הזו מנציחה שימוש סקסיסטי בגוף האישה והחפצת נשים", אומרת לנו אבישג שחם חדד, מנהלת קשרי ממשל ויצו ישראל, "אנו מאמינות שלפרסום יש השפעה על המציאות - ומכאן גם אחריות חברתית".