אין כבר ספק לגבי העובדה שתעשיית הסרטים של הוליווד נמצאת בשנה האחרונה בשיאו של תהליך שינוי תפישתי בכל מה שקשור ליחס כלפי נשים. ולמרות טקסי הפרסים המחאתיים, מאבקי השכר וכמובן – קמפיין מי טו, נראה שיש עוד לא מעט עבודה שצריכה להתבצע. בדיוק בשביל זה, הקומיקאית מרשה בלסקי, כאן כדי לנסות להבין למה נשים מאבדות את הראש בכרזות הסרטים, ליטרלי.


כבר למעלה משנתיים שבלסקי אוספת עטיפות ספרים, פרסומות וכרזות של תכניות טלוויזיה וסרטים שבמרכזן נמצא גבר – ומעלה אותם אל חשבון הטוויטר שלה. מן אקט מחאה ספק הומוריסטי, ספק מטלטל ומעורר אי נוחות. מספיק מבט חטוף בפוסטים בודדים כדי להבין שנשים מוצגות כחסרות פנים אך חשופות חזה ורעבות למין. בעיקר בז'אנר סרטי הקולג' ומחנות הקיץ. 

כרזות של סרטים (צילום: headlesswomenofhollywood.com)
אפילו בסרטי ילדים | צילום: headlesswomenofhollywood.com

המצב נעשה חמור אף יותר בכל מה שקשור לקידומי סרטים גם מז'אנרים אחרים, שם ניכר צורך בלתי מוסבר לחתוך את פני השחקניות ולהותיר את שאר חלקי גופן, בעיקר אם הן אנונימיות. כי אם לדאע"ש יש גיליוטינה – להוליווד יש פוטושופ. כך שכרזות בהן גיבור הסרט כבול בין שתי רגליים ארוכות ועקבים, או חנוק בין זוג שדיים גדולים וחשופים – נפוצות הרבה יותר ממה שחשבתן. והסאבטקסט כאן ברור להחריד: הנשים האלה כאן רק כדי שלצופים ולגיבור הסרט יהיה במי לחשוק. 


וכשהשיח הציבורי על מעמדן של נשים בתעשיית הסרטים הולך וצובר תאוצה, כך גם העמוד של בלסקי הולך וצובר פופולריות. "מה שנתן לי השראה להקים את הפרויקט הזה, זה שילוב של הדברים שלמדתי על פירוק הגוף הנשי וההחפצה שלו והעבודה שאני עדיין רואה דימויים כאלה בכל מקום", אמרה בלסקי בראיון לאתר HelloGiggles. "המטרה שלנו ברורה: לעודד גברים ונשים לשים לב לתופעה הזאת של עריפת ראשים של נשים, ולעשות זאת בצורה קצת הומוריסטית". לדבריה, לצד ההתלהבות יש גם לא מעט הודעות פרטיות זועמות שהיא מקבלת מגברים שתמיד קצת נלחצים מהרעיון שאישה היא קצת יותר מפות מכיל. אבל את בלסקי זה לא ממש מטריד. וטוב שכך.