איפה: אפל טי וי פלוס
כמה: הביקורת נכתבה אחרי צפייה בשלושה פרקים
המלצת tvbee: אפילו אל תחפשו את הפודקאסט

הבטיחו לנו מלחמת סטרימינג איימתנית, הבטיחו שהכניסה של ספקיות תוכן כמו אפל טי וי ודיסני פלוס תשחרר גל של סדרות ראויות לבינג' ושכולם ילחמו על זוג העיניים שלנו. אז אמרו. נכון לעכשיו, לפחות מהאגף של אפל טי.וי, עוד לא קיבלנו אף סדרה באמת מדבקת. "תוכנית הבוקר משתפרת לאורך הזמן, "דיקנסון" עוברת מתחת לרדאר ומישהו בכלל זוכר שיש שם איזו סדרה עם ג'ייסון מומואה? במלחמה המדומיינת הזו עוד לא ראינו דם.

הסדרה החדשה "Truth Be Told", לכל היותר, מציגה סיפור מדמם במיוחד. פופי פרנל (אוקטביה ספנסר, זוכת האוסקר על תפקידה בסרט "העזרה") היא עיתונאית לשעבר ומנחת פודקאסט טרו קריים בהווה שבוחרת לפתוח מחדש תיק ישן, אליו היא קשורה באופן אישי, מתוך אמונה שהאדם הלא נכון הורשע ברצח צ'אק בוהרמן, איש משפחה למופת וחבר אהוב בקהילה שלו. החקירה המחודשת פותחת פצעים ישנים וחושפת סבך שקרים מצד כל המעורבים, החל מהבנות התאומות של צ'אק, ג'וסי ולאני (ליזי קפלן בתפקיד כפול) ועד לנער וורן קייב (אהרון פול) שהורשע לפני עשרים שנה והשתנה עמוקות בעקבות שנותיו בכלא.

אם התיאור הזה נשמע לכם כמו קלישאה של סדרות בלשיות מהשנים האחרונות, זה כי זה בדיוק מה שזה. החידוש היחיד ב-"Truth Be Told" הוא סיפור המסגרת של הפודקאסט - השראה מובהקת מהפודקאסט המצליח "סיריאל" - וגם הוא מנוצל באופן שטחי ביותר. למעשה, הוא רק תירוץ עבור הדמות הראשית לחקור מחדש את התיק הישן, תירוץ שבאותה המידה יכל להיות מוחלף בסדרת כתבות חדשה, ראיות חדשות או אפילו סתם זיכרון ישן שצץ סתם ככה עכשיו. למה דווקא פודקאסט? כי זה מה שקורה עכשיו. כלומר, לפני 3 שנים, כשספר הטיסה עליו מבוססת הסדרה נכתב.

במקום לשמש כביקורת על תאוות הדם של הצופים המודרנים, שרודפים אחרי כל סיפור רצח עסיסי שנפתח מחדש, סדרת הטרו קריים הבידיונית של אפל מתעלמת מעולם התוכן רבוי הנושאים בה היא עוסקת לטובת תעלומת פשע די משעממת, טוויסטים טלנובלים ודרמה עצלנית. בניגוד לפודקאסט מהסוג שמוצג לסדרה, לא ממש יהיה לכם אכפת מי הרוצח או אם האומלל שהופלל ישוחרר. אפילו דמותה של פופי פרנל לא מספיק חכמה, מיוחדת, כישרונית או מעניינת כדי שיהיה אכפת לנו ממנה. למעשה, נקודת האור היחידה היא תצוגת המשחק הפנטסטית של אהרון פול, שגונב את ההצגה גם במעט דקות המסך והדמות השטוחה שניתנו לו.

נדמה שיוצרת הסדרה, נישל טרמבל ספלמן, התעסקה יותר מדי בלהכניס מגוון קונפליקטים רחב כמה שיותר - מתח גזעי, ריבים משפחתיים, בגידות - עד שהיא שכחה שהיא עוסקת בתחום הטרו קריים, כלומר המקום שבו שום דבר לא חשוב יותר מסיפור אחד טוב. במקום תעלומת רצח מורכבת ומסקרנת קיבלנו פאן פיקשן שמדוקלם על ידי שחקנים מוכשרים עם צילום אפל של סן פרנסיסקו ואפילו לא דמות אחת באמת מעניינת. אם אפל פלוס באמת רוצה למשוך צופים כדאי שיתחילו לחצוב סיפורים טובים, ולא רק מסגרת לסיפור. אולי במקום לעשות סדרה על פודקאסט הם צריכים אשכרה להקשיב לו וללמוד דבר או שניים על מה עושה סיפור טוב.