בתקופה שבה קומדיות נהיות פחות ופחות מצחיקות, כבר שלוש עונות ש"Hacks" מצליחה לגלגל מצחוק באותה קלות שבה היא גם נותנת בוקסים דרמטיים בבטן. אבל אל תתנו ל"כבר" הזה להטעות אתכם: הדבר האחרון שאפשר לאפיין באמצעותו את העונה החדשה של הקומדיה עטורת השבחים, מבית שירות הסטרימינג מקס של HBO (משודרת בישראל ב-yes וב-HOT), זה סטטיות. "Hacks" נמצאת בתנועה מתמדת, ועל הדרך מתקדמת עוד צעד ועוד צעד אל עבר פסגות חדשות של איכות.

העונה השנייה של "Hacks" הסתיימה עם עוד פרידה מסתמנת בין הקומיקאית הוותיקה דברה ואנס (ג'ין סמארט, בתפקיד שצריך לקבל עליו לא עוד אמי אלא פרס נובל) לבין הכותבת הצעירה שלה אווה דניאלס (האנה איינבינדר). ולמרות שזו הייתה פרידה בנסיבות טובות - דברה פיטרה את אווה כדי שזו תוכל להגשים את עצמה - הקפיצה בציר הזמן עם פתיחת העונת השלישית מוכיחה שקרה לשתיהן מה שקורה להרבה חברויות שמאבדות את המכנה המשותף: התרחקות עד כדי נתק מוחלט. פגישה מקרית של השתיים במעלית היא בגדר אקדח שיורה במערכה הראשונה.

מהרגע שדברה ואווה נתקלות אחת בשנייה, "Hacks" יוצאת לתשעה פרקים מצחיקים - וגם מרגשים - יותר מאי פעם (כולם התקבלו לצפייה מראש, וישודרו מסביב לעולם בקצב של שניים בשבוע). מפגש המעלית ההוא מזכיר לשתיהן את מה שהן הכי אוהבות אחת בשנייה, ולפעמים רק הן מסוגלות לו: היכולת להגיד את כל האמת בפרצוף. "את בדיוק כמוני", דברה אמרה לאווה באחד הרגעים הטעונים של העונה הקודמת, והעונה הן מוכיחות עד כמה זה נכון. כי לא משנה עד כמה דברה מצליחה, והפעם היא באמת מצליחה, זה לא שווה הרבה אם היא מוקפת אומרי הן שיחמיאו לכל שמלה שתעלה עליה. היא צריכה מישהי שהיא תוכל להתייעץ איתה באמת על הכל, אפילו אם ארון הבגדים שלה הוא בגודל של האנגר מטוסים. היא צריכה את אווה.

העונה החדשה של "Hacks" מציבה בפניה שני מבחנים: הראשון הוא מבחן העונה השלישית, שזה כמו מבחן העונה השנייה רק עם סיכוי גבוה יותר לאכזבה. בגזרה הזאת אין לה שום בעיה. המבחן השני הוא הגישוש בטריטוריה החדשה לגמרי עבורה - דברה היא כבר לא קומיקאית פגת תוקף, אלא מי שספיישל מצליח אחד החזיר אותה לתודעה. עד כה, היא ואווה בקושי חוו הצלחה אמיתית ומתמשכת, ועכשיו לאחת מהן יש קמפיין למותג האופנה הצעיר Supreme ולשנייה יש ג'וב בתוכנית סאטירה מהוללת. וכשהן חוזרות לשתף פעולה, "Hacks" מוכיחה שהלב שלה מעולם לא היה בקרב המשותף לפסגה, אלא בעצם היחסים בין שתי הגיבורות שלה.

כי על אף שדברה כל כך מצליחה שנדמה שהצרה הכי גדולה שלה היא למצוא סיפור מספיק טוב לספר בתוכנית לייט-נייט, יש לה עדיין עניינים לא פתורים - בעיקר מול אווה, אבל גם מול עצמה, מול העובדים שלה ומול אחותה. אותה אחות שצופי "Hacks" מכירים היטב סוף סוף זוכה להופיע בסדרה (חבל לגלות בגילומה של מי), כחלק משורת כוכבים אורחים מפתיעים למדי: הלן האנט, כריסטופר לויד ("בחזרה לעתיד"), כריסטינה הנדריקס ("מד מן"), ג'יי סמית'-קמרון ("יורשים"), טוני גולדווין ("סקנדל") ואחרים. אלה פוגשים את דברה, אווה ושות' במסגרת אותו רנסאנס, למרות שאפילו בשיא ההצלחה עדיין אין מה להשוות בין קומיקאית מזדקנת וצעירה קווירית לבין עוד גבר לבן. 

ואפרופו גבר לבן, העושר הקיים של דברה יחד עם התנופה המקצועית שלה גורמים לה להזכיר גבר לבן טלוויזיוני אחד ספציפי: ג'ק דונגי. "קומדיה מוזיקלית היא אוקסימורון", מודיעה באחד הפרקים הראשונים מי שהפכה לגלגול המודרני שלו. וההשוואה ל"רוק 30" איננה מקרית, כי מלבד העיסוק הבלתי נגמר בתעשיית הבידור והרפרנסים הרבים למותגים קיימים - "Hacks" ממשיכה לבלוט בתור אחת הקומדיות הכי שנונות ומשעשעות של המחזור שלה. רק שאצלה גם יש כמות לא מבוטלת של רגש, מה שמסביר את מקומה הבלתי מעורער בצמרת הטלוויזיונית לשנת 2024.