זה קורה אחת לכמה זמן: תופעת רשת הולכת וגדלה עד שהתעשייה המרכזית מבחינה בהתרחשות ומיד ממהרת לינוק את כל הבאז שיש לתופעה להציע. אבל עד שגלגליה האיטיים של התקשורת הממוסדת מתחילים לנוע, התופעה (כטבען של תופעות רשת) כבר גוועת והופכת למאוסה, ואנחנו הצופים נשארים לתהות מדוע הקריצה לעולם החדש תמיד יוצאת כל כך מביכה. זה קרה עם דקל וקנין שהחתמתו ב"ליאם הפקות" הוציאה את כל האוויר מהבדיחה, וזה קורה עכשיו עם מי שעושה כל מאמץ אפשרי למתג את עצמה כקיילי ג'נר הישראלית, וכעת גם קיבלה דוקו ריאליטי חדש בכיכובה. לי, ואני מרשה לעצמי להניח שלרבים אחרים, אין שום עניין בתכנית על מעלליה המקצועיים של כוהנת הביוטי, אבל הבעיה היא שבהוט החליטו לתקוע את התכנית של אלין כהן בתוך פורמט שהיה יכול להיות מוצלח למדי ושאינו קשור אליה בשום צורה.

הדוקו ריאליטי החדש של הוט, "אבאלה" (ימי שני-רביעי ב-HOT real וב-HOT VOD), מבוסס על פורמט פשוט: האימהות עוזבות את הבית ומשאירות את האבות לבד עם הילדים לשבוע. מעין "אמא מחליפה" רק שבמקום להחליף בין האמהות, הן פשוט נעלמות. פורמט כזה דורש כמובן ליהוקים טובים וממה שאפשר לראות משני הפרקים הראשונים, עורכי התכנית עשו עבודה מעולה עם שלושה מתוך ארבעת האבות: ערן זהבי שספג לא מעט השמצות לאורך השנים וגם בתקופה האחרונה (עם פרשיית הרעש בווילה בסביון), מתגלה כבחור חמוד ומעורר חיבה; זיו שילון שאיבד את ידו ואת התפקוד בידו השנייה בפעילות צה"ל בעזה נשאר לבד עם ילדיו הקטנים כשאפילו הרמת צלחת מהרצפה היא אתגר בלתי נתפס, שלא לדבר על החלפת חיתולים; ועדי ליאון, שמהיכרות עם דמותו אני מניח שינפק לא מעט רגעי קומדיה מוצלחים, אבל אני לא יכול לדעת כי עד סוף הפרק השני הוא לא קיבל אפילו פריים אחד.

יש הרבה פוטנציאל בתכנית על אבות עצלנים או מאותגרים פיזית שמתמודדים עם גידול הילדים. לראות אותם מתענים מול כל הרגעים המתסכלים שכל הורה מכיר, להתרגש עם שילון כשיצליח לנצח את המגבלות בכוח הרצון, לצחוק על זהבי וליאון כשיתרסקו מול המשימה הבלתי אפשרית שהיא היומיום של רובנו. לפחות זה מה שאני רוצה לראות אבל קודם אנחנו צריכים לשמוע עוד קצת על אלין כהן, האחים שלה, התאונה שעברה בילדותה וההצלחה שלה כאשת עסקים מצליחה (ואף מילה על הפרשיות המפוקפקות). אלין הוכנסה לתכנית באצטלה של מעקב אחר אביה יורם כהן, אבל מדובר בבירור בסיפור שלה. כשמשלבים את זה גם בעיסוק מוגזם בתהפוכות הקריירה של ערן זהבי, לא נותר כמעט זכר לפורמט שלשמו התכנסנו.

כל זה עוד היה בסדר אם אלין כהן הייתה באמת דמות מעניינת, אבל היא רחוקה מזה בערך כמו שקיילי ג'נר רחוקה מיציאה מתחומי הבית שלה. יש לה סיפור אחד, אותה תאונה קשה שעברה בילדותה. היא ממחזרת אותו כבר שנים בראיונות וגם בתכנית הזאת ברור כי היא מתכוונת להמשיך לרכוב על אותו סוס. עוד לא שמענו את יורם אומר מילה וכבר אלין קיבלה מונולוג על אותו סיפור. הפרק הבא נגמר בשיא מותח כשכואב לה הראש כחלק מנזקי התאונה וגם בפרומואים לפרקים הבאים מובטחת לנו שיחה קורעת לב על אותה תאונה. פרט לאותו סיפור לא קל, אלין מציגה לנו רק חזות מהוקצעת ומשויפת של עסקיה ומשפחתה. 

לא כל בועת באז אינסטגרמי יכולה לשרוד את המעבר לבמה הגדולה, ונראה שבמקרה של אלין כהן הפורמט האישי רק מדגיש את הזיוף ומחזק את תחושת המיאוס. יכול להיות שהיא בחורה מקסימה ואשת עסקים מבריקה, אבל אין לה את מה שדרוש לכוכבת ריאליטי טובה. כדמות טלוויזיונית, היא לא מצליחה ליצור הזדהות, היא מעושה ונקייה מדי, בלי טיפת טראש לרפואה. אז אם רצו לתת לה דוקו ריאליטי משלה, תפאדלו, רק למה על הדרך להרוס פורמט עם פוטנציאל נחמד? תעשו את "משפחת כהן בע"מ", או איך שלא תרצו לקרוא לזה, היא תביא הרבה אייטמים ומעט צופים, ותשאירו את התכנית על האבות שמתקשים לטפל בבית ובילדים - אני יודע שזה יישמע רעיון מטורף - כתכנית על אבות שמתקשים לטפל בילדים.