כמו סדרה שמתורגמת במקביל לשתי שפות, גם את "טיפול זוגי" של כאן 11 אפשר לקרוא או כריאליטי או כדוקו. זה כמובן הגיוני, הרי מדובר בדוקו-ריאליטי, אבל במקרה החריג שלה נדמה שהיא צועדת על שתי קומות מקבילות - יש את קומת הדוקו, עם המבט הקליני על הזוגות המשתתפים והדיונים שעולים בעקבותיו על אהבה, משפחה ואינטימיות; ויש את קומת הריאליטי, שבה הסדרה מתגמלת כהוגן את יצר המציצנות. והיופי ב"טיפול זוגי", מהמופעים האיכותיים ביותר של דוקו-ריאליטי ישראלי, הוא שאפשר לדלג בין הקומות הללו באופן חופשי.

למרות שזו רק עונתה השנייה, אחרי שסיבוב הבכורה לגמרי הוכיח את עצמו במדד הבאזז, "טיפול זוגי" עברה מתיחת פנים מוחלטת בכל מה שלא קשור לפורמט הבסיסי שלה: הפסיכולוגית הנהדרת מהעונה הקודמת, שרון ברעם וולובסקי, הוחלפה בפסיכולוגית אחרת עם שם משולש - שרי אופיר לביא, שמתגלה די במהרה בתור אישיות הרבה יותר אקספרסיבית ומביאה איתה גם תפיסה אחרת בנוגע לרמת המעורבות שנדרשת ממנה במהלך השיחה. ומאחר שהפעם הפסיכולוגית מתמחה בטיפול מיני, ניכר שהיא רוצה לדבר על סקס ושהיא מעדיפה לעשות את זה כבר מההתחלה. במציאות שבה הקהל המקומי זקוק לרוב למכבסת מילים בסגנון "אינטימיות", יש בזה מן התעוזה. 

שרי אופיר לביא, "טיפול זוגי" (צילום: כאן 11)
יותר מינית, יותר אקספרסיבית. שרי אופיר לביא ב"טיפול זוגי" | צילום: כאן 11

התזוזות בעונה הנוכחית של "טיפול זוגי" בולטות גם בליהוק הזוגות עצמם, ואם בעונה הקודמת אלה נראו כמו ילדי פוסטר של משבר אמצע החיים - הפעם המנעד הורחב. ספיר ואורפז הם בני פחות מ-30, למשל, והוא רק בן 24. מינה ואלון מתמודדים עם נכות קשה שנגזרה עליו באופן טראומתי לפני כמעט עשור, ויעל ולירון הן זוג נשים שצריכות להתמודד עם התיק הלהט"בי בנוסף לתיקים זוגיים אחרים. המקרה של שרה ונתנאל, זוג דתי שרק לאחרונה למד להכיר אחד את השנייה באמת לאחר שהוא השתחרר משירות צבאי ארוך, מהדהד כמה סוגיות אקטואליות על אף שצולם עוד לפני 7 באוקטובר. 

המגוון הזה, יחד עם השידור הדו-שבועי, העריכה הזריזה והליטוש הוויזואלי (כולל שאלת "איפה המצלמות?", שהפתרון שלה מורכב אך נעשה ברור ברגע ששומעים אותו), מבססים את "טיפול זוגי" כצפיית חובה למי שמתעניין בתחום, ואפילו למי שלא. נכון, יש כאן תגמול נדיב מאוד למציצנות (בטח עם הפוקוס המיני), אבל לא מדובר במוצר דל קלוריות. ניכר שהמשתתפים באו בשביל טיפול ולא בשביל פרסום, וניכר שהמטפלת באה בשביל לטפל ולא בשביל להשיג קמפיין. וכשמוסיפים לזה שיחות שיתנחלו לכם בראש ביומיים לאחר מכן, החשש הוא לא רק מלהגיע למשברים דומים - אלא גם מהיום שבו העונה תיגמר.