עד שיתברר מה קרה בפאלו אלטו ולמה אף אחד לא עוזב אותה, עושה רושם ש"אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו" הייתה יכולה להיקרא "העיר התחתית". דרמת המתח החדשה של קשת 12, שמבוססת על רב המכר העולמי מאת יניב איצקוביץ', מעלה על נס עיר שסבלה עד היום מייצוג חסר בטלוויזיה - חיפה - וגם נוברת בפצעים הכי אפלים, נמוכים ומדממים שלה. ובין כל כך הרבה חזירי בר ברקע הפריימים, ברמה ששווה לבדוק אם לא מגיעים להם תמלוגים, מתברר שהנמל והחוף שלה מצטלמים נפלא.

"פאלו אלטו" - שעובדה למסך על ידי איצקוביץ' עצמו ובוימה על ידי אורן שקדי ("קופה ראשית") - מתגלגלת די מהר לעולמות הפשע המאורגן וקרבות הנדל"ן, אבל מי שמציתה אותם היא בכלל הגופה ה-11: סטודנטים לרפואה בטכניון מקבלים עשר גופות לנתיחה, עד שהם שמים לב שיש שם אחת מיותרת. מכאן יגיעו התעלומות הקבועות של מי עשה את זה, איך עשה את זה ולמה עשה את זה, וגם יתברר שיש גופה זרה נוספת שנכנסה למעבדה על חשבון אחרת. פקד איריס אברמוב היא זו שתנסה, ובסוף בטח תצליח, לחבר את כל הנקודות. השאלה היא כמה חיפאים יאבדו את חייהם עד שזה יקרה.


"כשאני שומרת שבת אני נשמרת": מגי אזרזר בריאיון למגזין mako


את איריס אברמוב מגלמת מגי אזרזר, השם הגדול ביותר בקאסט שיש בו עוד הרבה כאלה: גולן אזולאי, גברי בנאי, שלומי שבן, יניב סוויסה (כי בכל זאת הביאו את במאי "קופה ראשית"), הישאם סלימאן, ריף נאמן, שון סופטי, ג'וני ערביד, אדם גבאי, שאדי מרעי, נדב נייטס, שרון אלכסנדר, אופק פסח, ריטה שוקרון ונבו קמחי. כולם יפים, כולם מוצלחים - אבל רק אחת היא מגי. רגע אחרי הופעת משחק מטריפה ב"טיטו ורוחו", אזרזר מגישה כאן את ההפך המוחלט. משחקת מהראש, לא מהבטן, תוך שמירה על איפוק שרק מעשיר את רגעי השבירה שלה.

איריס אברמוב היא אולי חוקרת טובה ויצירתית, אבל קולגה מייאשת. היא צוות איפכא מסתברא של אישה אחת, ונשמע שהיא פתחה לא מזמן על החברים שלה במח"ש. אך החריגות שלה היא לא רק מקצועית אלא גם טלוויזיונית - בטח כשמשקללים את זהות השחקנית שמאחוריה: איריס נראית, זזה ולבושה כמו הומלסית שיש לה בית. כמו רוח רפאים שנשמה באפה. למרות שהקונספט של חוקרת משטרה מחוספסת הוא כבר מזמן לא מצרך נדיר על המסך הקטן, אזרזר מגשימה את החזון של איצקוביץ' עם אלמנטים שעד היום היו מחוץ לסקאלה. ובזכות תפקיד כל כך שונה, כל כך עוצמתי, אזרזר עולה לקליבר שאף אחת לא דרכה בו מאז רונית אלקבץ (ושאביה בסדרה גברי בנאי נמצא בו מזה שנים, כמובן). 

ורחבות ככל שיהיו כתפיה של אזרזר, "פאלו אלטו" לא נשענת רק עליהן. התעלומה שלה כתובה כמו שמעט מדי תעלומות כתובות כרגע, הדינמיקה החיפאית משלהבת - ויש גם תשומת לב יוצאת דופן לפרטים הקטנים, למשל תמונה על קיר שפתאום הופכת לצילום חי. יחד עם "האיש שרצה לדעת הכל" שעלתה מוקדם יותר השבוע, מסתמן שהשבועות הקרובים יעמדו בסימן סדרות סקנדינביות כחול-לבן, וכאלה שסוף סוף מצדיקות את ההשוואה שכל יוצר סדרת מתח חולם עליה. אולי עוד לא ברור מה קרה בפאלו אלטו שהעניקה לסדרה את שמה, אבל נראה שהשתלם לעזוב אותה לטובת חיפה.