גילה אלמגור נשארה "עם הזית ביד"

בקיץ 2016 הגיעה התרבות בישראל לשפל חדש כשכלת פרס ישראל וכנראה השחקנית הכי מפורסמת ונחשבת במדינה הופיעה בפרסומת. כלומר, לא עצם ההשתתפות בפרסומת היא הבעיה, אלא הרגע היחיד שמישהו זוכר ממנה - אלמגור צועקת "ככה אתה משאיר אותי, עם הזית ביד?", כשהיא מחזיקה, ובכן, זית. בקושי שנה אחר כך האימג' המסוים ההוא עוד מופיע במאגרים של מחוללי ממים, אבל אף אחד לא זוכר למה בעצם הייתה הפרסומת (אתר לדירוג והמלצה על בעלי מקצוע) או מה לעזאזל קרה בה.

נינט והקרחת

זוכרים איך נינט גילחה את הראש בשביל פרסומת וקיבלה על זה סכום שערורייתי? ברור. זוכרים למה? טוב, לא כולם בבת אחת. הבדיחה המקורית הייתה שהמבצע החדש של חברת טלפונים סלולאריים כלשהיא הוא כל כך משתלם (טלוויזיה בחינם או משהו) - ששווה להתערב עליו שתעשי קרחת אם יתברר שהוא אמיתי! אז נינט התערבה עם "חברה" והעבירה את רוב הפרסומת תחת מכונת הגילוח. בפועל - זו בכלל לא הייתה פרסומת למוצר כלשהו, זאת הייתה פרסומת לנינט. כבר לקחתם זמרת, איך לא נתתם לה לשיר ג'ינגל קליט כלשהו?

נודלס תלמה קה

בתחילת העשור הקודם הישראלים התאהבו בהודו, כלומר בכל מה ש"מרגיש הודי" - מכנסיי דייגים וחולצות טאיי-דאיי, מוזיקת "שאנטי", פארודיות על בוליווד ומדבקות בין העיניים. בתלמה רכבו על הגל המבאס הזה עם שיר בג'יבריש שאמור להישמע אסייאתי, הפקה "מרשימה" עם ניצבים וסטיילינג מביך. מה עוד מביך? שנודלס זה אפילו לא הודי. אבל נו, אלה היו זמנם אחרים. הקמפיין היה מאוד מדובר וגם היום סיכוי סביר שאנשים ישלימו "נודלס תלמה קה" ל"נשנש בליסטיקה", אבל אפילו כששם המותג בתוך השיר כולם משוכנעים שזאת הייתה פרסומת למנה חמה, AKA המתחרים. המוצר עצמו כבר ז"ל, וחבל, היה טעים דווקא.

דור הג'ינס שותה הכל חוץ מקווינס

מקרה קלאסי של פרסומת שזכתה להצלחה ענקית אבל לא הצליחה להציל את המוצר המחורבן שניסתה לקדם. בשנות השבעים יובא לישראל מותג משקאות חדש ובלתי מוכר, שהשקתו לוותה בפרסומת מגניבה עם צעירים רוקדים ועליזים וגם ג'ינגל בסגנון אופנתי, מאת קובי אושרת, שנוגן בלופים ממשאיות שנסעו ברחבי המדינה. והמשקה? מסתבר שהוא היה די מגעיל ותוך פחות משנה כבר נעלם מהמדפים. אגב, אפילו החרוז הבסיסי לא כזה טוב. אישית אני כבר יומיים מזמזמת "דור הג'ינס שותה פרינס".

ובתפקיד האביר - דובי גל

עוד פרסומת מושקעת ומצליחה, שהלהיבה את הצופים בבתי הקולנוע (פעם ראו ככה פרסומות כי היה אסור לפרסם בטלוויזיה. פעם גם לא היו סמסים ואינטרנט וביבי לא היה הראש ממשלה. תשאלו את סבתא, אולי היא זוכרת). בטירה חמודה מלאה דברים שהארט דיירקטור התרוצץ כדי להשיג בזמן, אביר החלומות דובי גל דורש מאשתו, חלי גולדנברג בלבוש ימי-ביניים, למהר ולהכין עוגה כי המלך תכף מגיע להתארח אצלם. אך הגברת לא יודעת לאפות, ורק פיה באנימציה (פעם לא היה תקציבים לשום דבר וזה היה נחשב משהו חדשני ויוקרתי) יכולה להציל את המצב - עם תערובת מוכנה להכנת עוגה במהירות. המוצר לא שרד את השנים, אפילו לא את העשור ההוא, אבל פרסומאים ודודות עדיין מתרפקים על ההישג האמנותי.

רפי, תרגש אותי

"רפי, תרגש אותי, תחדש לי!", דרשה בת הזוג החופרת בסדרת פרסומות ל...משהו? רשת בתי מלון? חברת בגדים? תערובת להכנת עוגה? ויברטור? ובכן, החידוש המדהים שרפי יכול לספק לאשתו המדוכאת / הקריקטורה המיזוגנית משהו שיושבת על הספה בסלון הוא קפה נמס. סתם קפה נמס. לא מאיזה מותג חדש ומרעיש או בטעם מעניין, סתם, קפה. נמס. כי בורגנות זה מדכא ולפעמים הקפיטליזם אפילו לא מנסה להעמיד פנים שהוא טוב ומיטיב. בטוח שזאת לא פרסומות לפוליאמוריה?

ואם ביום שלישי לא בא לי?

פרסומת פרובוקטיבית היא טריקית - אם לא יזמזמו לכל אורך הפרסומת את שם המוצר (ע"ע אשכוליות או להיות), חיי המדף של הפאנץ' ליין שהוא בעצם המותג המפורסם קצרים מאוד. זה המקרה בקלאסיקת חוסר הטעם הזו בכיכובה של מורן אייזנשטיין, שהפכה למטבע לשון אהוב במיוחד על אבות מצחיקולים. הדבר שלא בא למורן בימי שלישי הוא, כמה רלוונטי לתקופה, להשתמש באינטרנט. תתקשרו שוב לסבתא, הפעם תשאלו אותה מה היה צריך לעשות בשנות האלפיים המוקדמות כדי להשתמש באינטרנט ואיך היו משלמים על החיובים האלה. אז כן הקאץ' הוא שאם לא גולשים אז לא משלמים. כבר אמרנו שעולם הפרסום בפרט ושנות האלפיים בכלל לא התאפיינו בעידון יתר?

ברווז אמבטיה

ושוב, כבר אמרנו שעולם הפרסום בפרט ושנות האלפיים בכלל לא התאפיינו בעידון יתר? כוכבי התוכנית הסופר-פופלרית דאז אקזיט השתתפו בתשדיר שירות מדובר ודי קריפי, שזכור בעיקר בגלל האימג' הבא - מלי לוי באמבטיית קצף מברברת על ברווזי אמבטיה. משהו על זה שאם זה נראה, מצפצף ויש לו מגע של ברווז אמבטיה, זה כנראה ברווז אמבטיה. שזה כמובן ממש כמו - נרגילה! שהיא מזיקה ממש כמו סיגריה! למרות שהיא גדולה יותר, עושה רעש וריח שונים ומעשנים אותה במצבים חברתיים שונים. אבל כאילו, מה זה משנה, זאת אישה צעירה ובלונדינית ויפה באמבטיית קצף, מי זוכר בכלל מה היא מפרסמת, למה והאם זה הצליח?