זמן קצר לאחר עלייתה למסך של "ברידג'רטון", המוזיקאיות אביגיל בארלו ואמילי בר פרסמו בטיקטוק שיר שכתבו יחד, ששואב השראה מאירועי הדרמה התקופתית. השיר זכה לתשומת לב רחבה והפך וויראלי, ובסוף שנת 2021 השתיים כבר שחררו אלבום שלם - שזכה לשם "The Unofficial Bridgerton Musical" (בתרגום חופשי: המחזמר הלא רשמי של ברידג'רטון") ושיריו מהווים מעין פרשנות משלהן לסדרת הלהיט. האלבום הגיע למצעדים נחשבים כמו מצעד הבילבורד ואף זיכה את השתיים בפרס הגראמי הנחשק, ובהמשך, הן אף החליטו להעלות הופעות שמבוססות עליו. אבל ההצלחה המסחררת של בארלו ובר זימנה להן צרות: כעת, לאחר העלאת ההופעות, השתיים נתבעות על ידי נטפליקס.

"המחזמר הלא רשמי" לא הפריע לנטפליקס כשהוא עוד היה בגדר תופעת רשת אהודה, אבל הקש ששבר את גב הגמל היה ההופעות – מהן הפיקו בארלו ובר רווחים משמעותיים. ביום שלישי האחרון, למשל, נמכרו כל הכרטיסים למופע של "המחזמר הלא רשמי" במרכז קנדי לאמנויות הבמה שבוושינגטון; היקרים שבכרטיסים עלו לא פחות מ-149 דולר (כ-508 שקלים חדשים).

התביעה הוגשה בסוף השבוע האחרון לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון. "בארלו ובר פגעו בקניין הרוחני של הסדרה של נטפליקס כדי לבנות מותג בינלאומי משל עצמן", חרצה התביעה. "'ברידג'רטון' משקפת את העבודה הקשה ואת ההצלחה שבנו מאות של אמנים ועובדים של נטפליקס. לנטפליקס ישנה הזכות הבלעדית ליצור שירי 'ברידג'רטון', מחזות זמר, או כל עבודה אמנותית אחרת שמבוססת על הסדרה. בארלו ובר לא מורשות לקחת את הזכות הזו לעצמן ללא רשות".

"נטפליקס תומכת בתוכן שיוצרים מעריצים, אבל בארלו ובר לקחו את זה יותר מדי צעדים קדימה", כך נמסר בהצהרה מענקית הסטרימינג. "הן ביקשו ליצור לעצמן הכנסה משמעותית ללא הרשאה רשמית להשתמש בתוכן הזה. ניסינו מאוד לעבוד עם בארלו ובר והן סירבו לשתף פעולה. היוצרים, הקאסט, הכותבים והצוות שפכו את ליבם ונשמתם אל 'ברידג'רטון', ואנחנו נוקטים בפעולה על מנת להגן על זכויותיהם".

התביעה התייחסה גם באופן ספציפי למופע במרכז קנדי, ונכתב בה כי "על רקע ההתנגדויות החוזרות ונשנות של נטפליקס, בארלו ובר העלו מופע במה מסיבי למטרות רווח" הכולל "מעל תריסר שירים שבמסגרתם נעשתה העתקה של דיאלוגים, מילה במילה, העתקה של תכונות אופי ושל אלמנטים נוספים מ'ברידג'רטון'". התביעה טוענת כי בארלו ובר סיפרו לקהל שהן מחזיקות בהרשאה להשתמש בסימן המסחרי של "ברידג'רטון", זאת למרות התנגדותה של ענקית הסטרימינג. בנוסף, התביעה מזכירה את הסחורה הממותגת שמכרו המוזיקאיות במרכז קנדי ובאינטרנט כחלק מעשייתן.

אביגיל בארלו, אמילי בר (צילום: Amy Sussman, Getty Images)
אביגיל בארלו ואמילי בר. "מה שהתחיל כחגיגה כיפית הפך לפגיעה בוטה בקניין הרוחני" | צילום: Amy Sussman, Getty Images

"זה כל כך משמח לראות את הקהל מתאהב ב'ברידג'רטון' ולצפות בדרכים היצירות שבאמצעותן הוא מבטא את ההערצה שלו", אמרה שונדה ריימס, המפיקה הראשית של הסדרה, בהצהרה. "אבל מה שהתחיל כחגיגה כיפית של בארלו ובר ברשתות החברתיות הפך לפגיעה בוטה בקניין הרוחני שנעשתה אך ורק לטובתן הכלכלית של בארלו ובר. הנכס הזה ('ברידג'רטון', שג"מ) נוצר על ידי ג'וליה קווין (הסופרת שמאחורי סדרת ספרי 'ברידג'רטון') והתעורר לחיים על המסך באמצעות העבודה הקשה של אינספור אנשים. באותה מידה שבארלו ובר לא יאפשרו לאחרים לנכס את התוכן שלהן למטרות רווח, נטפליקס לא יכולה לעמוד מנגד ולהרשות לבארלו ובר לעשות את אותו הדבר עם 'ברידג'רטון'". 

גם ג'וליה קווין הגיבה בהצהרה. לדבריה, "אביגיל בארלו ואמילי בר מאוד מוכשרות, והייתי מוחמאות כשהן התחילו להלחין שירים של 'ברידג'רטון' ולשתף אותם עם מעריצים אחרים בטיקטוק. אבל יש הבדל בין להלחין שירים ולהעלות אותם לטיקטוק לבין להעלות הופעות למטרות רווח. אני מבינה ששתיהן, כנשות מקצוע, יבינו את הצורך להגן על אנשי מקצוע אחרים ועל הקניין הרוחני שלהם".