בשנים האחרונות, נטפליקס החליטו להפסיק לשמור על המסתורין שאפף את נתוני הצפייה שלהם במשך זמן רב, והתחילו לחשוף עוד ועוד פרטים על הסדרות והסרטים הנצפים ביותר שלהם. סביר להניח ששינוי הגישה הזה הוא סוג של מפגן כוח מול כל שירותי הסטרימינג המתחרים שצצים, כדי להזכיר מי באמת מובילה בכל הקשור לתוכן מקורי, או ניסיון להוכיח לאולפנים, חברות הפקה ושחקנים שכדאי להם להשקיע בפרויקטים שיעלו בנטפליקס. ויכול להיות שסתם נחמד לקבל פרופורציות ולהבין אם הסדרות המדוברות של נטפליקס אכן נצפות על ידי הרבה אנשים.

המספר האחרון שחשפו בנטפליקס הוא אחד מרשים במיוחד - 76 מיליון משתמשים בנטפליקס צפו בעונה הראשונה של "המכשף", שעלתה רק לפני חודש. לצורך השוואה, בחודש הראשון של עליית העונה השלישית של הסדרה האהובה "הכתר", צפו בה 21 מיליון משתמשים. זה הופך את המכשף להשקת הבכורה המצליחה ביותר של סדרה מקורית אי פעם.

אבל כדאי לשים לב לאותיות הקטנות של הנתון הזה. בנטפליקס אמרו ש-76 מיליון משתמשים "בחרו לצפות" בסדרה, והמונח הזה השתנה אצלם במהלך הזמן. בעבר, אם "בחרתם לצפות" בתוכן של נטפליקס, המשמעות הייתה שצפיתם לפחות ב-70% מפרק של סדרה או סרט. למשל, כשפרסמו נתוני הצפייה של "קופסת הציפורים", נטפליקס חשפו ש-26 מיליון משתמשים בחרו לצפות בסרט, כלומר צפו לפחות ב-70% ממנו, ואפשר רק לנחש שמי שמגיע ל-70%, כבר מסיים את הצפייה.

אבל הנתון על הכמות האדירה של המשתמשים שבחרו לצפות ב"המכשף" מגיע עם אותיות קטנות אחרות לחלוטין. כיום, כשנטפליקס משתמשים במונח הזה, הכוונה היא לצפייה של מינימום שתי דקות. כלומר, לא ברור כמה מתוך 76 מיליון המשתמשים האלה באמת צפו בפרקי העונה עד תומם, וכמה מהם נטשו את הנרי קאוויל ועולם הפנטזיה העמוס הזה לאחר כמה דקות בלבד. מדד שתי הדקות הזה עזר להפוך את "המכשף" גם לאחת הסדרות הנצפות בנטפליקס ישראל ב-2019, וזאת למרות שהיתה זמינה לצפייה פחות משבועיים לפני סוף השנה.

כך או כך, ברור ש"המכשף" היא הצלחה אדירה עבור נטפליקס, וצאתה של הסדרה גרם לעלייה משמעותית במכירות של סדרת הספרים עליה היא מבוססת, וגם של משחקי הווידאו שמבוססים על הספרים. רק לאחרונה, הוצאת הספרים של סדרת ספרי המכשף הייתה צריכה להדפיס חצי מיליון עותקים נוספים של הספרים, על מנת לעמוד בביקוש הגובר מאז שעלתה הסדרה, והסדרה הפכה גם את אחד השירים המקוריים שהושמעו בה - Toss A Coin To Your Witcher (זרוק מטבע למכשף שלך) - ללהיט ויראלי עם גרסאות כיסוי שהגיעו למיליוני צפיות ביוטיוב.