היא אמריקאית, צעירה, רווקה ואופנתית. היא מנהלת שיווק שעובדת בחברה בעיר האורות, ומתחזקת חשבון אינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים. והשוס האמיתי: קוראים לה אמילי. תכירו את אמילי ג'קסון, הכפילה של "אמילי בפריז" מהחיים האמיתיים. גם ג'קסון בת ה-28 התמכרה ללהיט של הרגע בנטפליקס, אבל לא מהסיבות הרגילות - לטענתה, החיים שלה ושל הגיבורה, אמילי קופר, זהים כמעט לחלוטין. בראיון לניו יורק פוסט, ג'קסון סיפרה כי "לא רק שאני חולקת איתה את השם ואת הקריירה - אני מזדהה גם עם העלילה. יש שם הרבה קלישאות אבל גם אמיתות".

כמו המילניאלית בגילומה של לילי קולינס, ג'קסון התאהבה בפריז למרות פערי התרבות הבולטים שהדהימו אותה כשרק הגיעה לעיר. "כשהגעתי לפריז כמטפלת, לא דיברתי את השפה וחשבתי שהעיר מלוכלכת", סיפרה בראיון, "היא הריחה כמו שתן בפינות של המטרו". בדומה לאמילי הפיקטיבית, ג'קסון גרה בתחילת דרכה בדירה קטנה בעיר, שיועדה בזמנים עברו למשרתים ששוכנו בקומות האחרונות של הבניין. גם היא, כמו אמילי של הסדרה, התנשפה וסבלה במעלה המדרגות.

ב-2014, ארבעה חודשים אחרי שהתחילה את עבודתה כמטפלת בילדים, ג'קסון השיקה את הבלוג שלה והתחילה לפרסם תמונות באינסטגרם. כמו במקרה של אמילי הפיקטיבית, שהעלתה פוסטים לאינסטגרם וצברה אהדה ועוקבים במהלך הסדרה, כך קרה גם לג'קסון. היא השקיעה במצלמה מקצועית כדי לתעד את חוויותיה בעיר ולהצטלם באתריה האייקוניים ביותר, וההשקעה השתלמה - הבלוגרית השיגה 10,000 עוקבים נוספים בתקופה של שנתיים, והיום היא מחזיקה בקהל של לא פחות מ-24 אלף עוקבים נלהבים.

View this post on Instagram

HOORAY FOR 20K ✨ Nearly 4 years ago, I stood on the beach in Marseille, in front of the most incredible sunset I’ve ever seen, my then boyfriend trying to help me light sparklers to take a picture to celebrate hitting 10k followers on Christmas Eve. It was so windy, the lighter and the sparklers kept going out, so once we got this picture (swipe to see), we called it quits and headed back home to get warm. At the time, I had bought several packs of sparklers as I didn’t know if my photo idea would work, and I kept them with the idea to take a similar photo when I reached 20k. It’s incredible to think of all that has happened between now and then, and I’m so grateful to those of you who have stuck around- the ones whose Instagram handles have now become familiar, and the ones who have just joined this little community. (it’s also incredible that I managed not to lose the sparklers!) I chose the name “the glittering unknown” because to me it evokes the feeling of being by the sea and looking at the sun glittering on the water, out to the horizon which seems so close and yet so far. It’s a reminder that the unknown doesn’t need to be scary- it can bring you to the most amazing of places, like it has for me. Thank you for joining me on this journey ✨ #glitteringparis #parisjetaime #20k @leahtravels

A post shared by Emily in Paris (& Travel) (@theglitteringunknown) on

אחרי שעזבה את המשפחה אצלה הועסקה כמטפלת, שירותיה של ג'קסון הושכרו בכמה וכמה חברות שיווק צרפתיות. בחמש השנים האחרונות היא קידמה מכירות של מוצרים רבים, מנרות ועד מכשירי חשמל, והייתה בין האחראים על קמפיינים למותגים נחשבים, בהם לוריאל ו-L’Occitane. "אני אוהבת את העבודה שלי", סיפרה, "אנשי שיווק בפריז הם ממש לא מרושעים כמו הקולגות של אמילי בסדרה. הם מאוד מקצועיים ובחיים לא היו קוראים לאמריקאית 'בורה' כמו שהם עושים בנטפליקס". ובכל זאת, לטענת הבלוגרית - חלק מהסטריאוטיפים המוצגים בסדרה מתקיימים גם במציאות: "יש המון מזמוזים ברחוב, ובא לך לומר 'תשכרו חדר', גם שירות הלקוחות נוראי".  

ובנוגע לגברים הפריזאים (שבסדרה הם כמובן חלומיים אחד אחד) - הבלוגרית דווקא מספרת שחיפושי האהבה שלה הם בינתיים אכזבה גדולה. "אין מזל", הודתה ג'קסון, שמתארת את סצנת הדייטינג בפריז כ"גרועה כמו בכל הערים הגדולות האחרות". ובכל זאת, היא עדיין נחושה למצוא את האחד, אבל לא מהסיבות הרגילות: "הסיבה העיקרית שאני רוצה להתמסד היא לא בגלל שאני רוצה להתחתן, אלא בגלל שאני שונאת דייטים. תגרמו לזה להיפסק!"

View this post on Instagram

Toujours aussi fan des robes qui tournent ✨ Before picnicking (again) in the gardens of the Musée Rodin (this Thursday is the last week so go if you haven’t yet!), @nonstopparis and I decided to pay a visit to the actual museum. I’ve never seen it so empty- normally it wouldn’t be possible to twirl like this without running into someone! The museum is also privately funded, so I was glad to know my entry fee was going to its upkeep. As much as I know many of you are dreaming of returning to Paris, it’s definitely been fun to take advantage of fewer people in stunning locations like these, and to twirl around like a little girl again ✨ #glitteringparis #parisjetaime #museerodin #parisienne

A post shared by Emily in Paris (& Travel) (@theglitteringunknown) on