ההופעה הטלוויזיונית הבינלאומית הקודמת של גיא ועקנין, ישראלי בעל רשת מסעדות סושי בניו יורק, לא הלכה כל כך טוב. זה היה במטבחי הגיהינום של גורדון רמזי, והשף הקשוח קרע שם את ועקנין לגזרים ואפילו קרא לאחת ממנות הדג שלו ״גלידה בטעם דג״.

תריצו קדימה כמה שנים, והקריירה של ועקנין דווקא פורחת, למרות אותה תקרית. הוא הקים דוכן סושי טבעוני בניו יורק שנחל הצלחה והפך לשישה סניפים בעיר, ובשבוע שעבר הופיע שוב בטלוויזיה - הפעם בגרסה האמריקאית של הכרישים, שם קיבל מהמשקיעים סכום של 1.5 מיליון דולר כדי להרחיב את הרשת שלו לשאר ארה״ב.

העסק של ועקנין נקרא Beyond Sushi, והוא העסק הכשר הראשון שהתחרה בתוכנית, ולמרבה הפלא - גם העסק הטבעוני הראשון שזכה. התוכנית העסקית של ועקנין כוללת לא רק את הרחבת רשת מסעדות הסושי הטבעוניות והכשרות, אלא גם מכירת מוצרי גלם בסופרמרקטים.

למרות שקיבל סכום לא מבוטל מהכרישים, ועקנין אמר בראיון לפני שידור הפרק שכסף היא בכלל לא מטרת העל: ״כן, לזכות להתעניינות ממשקיעים גדולים זה חשוב, אבל לא פחות חשוב לי להשתתף בהכרישים ולהראות לאמריקאים שאוכל טבעוני הוא העתיד. זו דרך מעולה ליידע אנשים שאנחנו קיימים״.

הכרישים שבחרו להשקיע את המיליונים בעסק הסושי הם לורי גריינר ומאט היגינס, יזמים מתחומי הלייפסטייל, הספורט והתרבות, שהם בין השאר הבעלים של שתי רשתות מסעדות מצליחות - מומופוקו של דיוויד צ׳אנג ובלוסטון ליין האוסטרלית. מעניין אם גורדון רמזי יוזמן לפתיחה החגיגית של הסניף הראשון מחוץ לניו יורק.