מהרגע הראשון היה ברור שלא כולם יאהבו את ההגעה של הסרט הצרפתי "חמודות" (Cuties) לשורותיה של נטפליקס. בחודש אוגוסט האחרון, עוד לפני עליית הסרט ב-9 בספטמבר - אחרי שכבר הוקרן קודם לכן בפסטיבל סאנדנס ובבתי הקולנוע בצרפת - נטפליקס מצאה את עצמה תחת מתקפה לאחר שהשימוש בפוסטר שמציג ילדות צעירות בתנוחות מיניות למדי עורר את זעמם של הגולשים. הסרט עלה, המחאה רק התגברה, ועכשיו מסתמן שהיא גם הובילה לנזק ממשי עבור החברה.

"חמודות", שמציג את סיפורה של נערה בת 11 שהיגרה מסנגל ומצטרפת לקבוצת רקדניות צעירות, דווקא התקבל בחיוב אצל רבים מהמבקרים - אך בקרב לא מעט גולשים, בהם כאלה שכנראה גם לא צפו בו, זה כבר היה מאוחר מדי, וטענות על עידוד פדופיליה (שהסתמכו על הפוסטר ועל אלמנטים מסוימים נוספים, מנותקים מהקשר, בסרט) הציפו את הרשת. כך, למשל, קרה שבאתר Rotten Tomatoes המבקרים העניקו לסרט ציון ממוצע של 87%, והגולשים הסתפקו רק ב-15%. אבל המחאה נגד "חמודות" לא התמקדה בהכרח ביוצריו, והקריאה לביטול גורף של מנויים בנטפליקס, תוך שימוש בהאשטאג CancelNetflix#, החלה לצבור תאוצה. 

אז האם המחאה הצליחה? נתוני הרבעון של נטפליקס, שפורסמו על ידה בשבוע שעבר, אכן מציגים מגמה מסוימת וכלל לא חיובית עבור החברה, כשלפי כמה מומחים מדובר בתוצאה של אותה קריאה המונית. המנהל הפיננסי הראשי של נטפליקס, ספנסר ניומן, אמנם לא התייחס באירוע המסורתי להשפעה כזו או אחרת של הסרט, אך הוא כן ציין שהחברה "די התקרבה" למימוש היעד שהציבה לעצמה לתאריך ה-30 בספטמבר: 195 מיליון מנויים. במהלך החודשים יולי-ספטמבר נטפליקס הרחיבה את שורותיה עם 2.2 מיליון מנויים נוספים מכל העולם, נתון מכובד לכל הדעות, אך ברבעונים הראשונים, יש לציין, היא דווקא רשמה הישגים גדולים בהרבה - 16 מיליון ו-10 מיליון, בהתאמה. 

האם הנתון המאכזב נובע מביקוש נמוך יותר לשירות - נתון שאפשר להסביר, למשל, בכך שהרבעונים הקודמים כנראה הביאו איתם המוני מנויים חדשים שמצאו את עצמם מסתגרים בבית - או דווקא בגלל גדילה גבוהה אל מול נטישה גבוהה עוד יותר? קשה לדעת. מי שכן מעיזות להמר הן החברות לניתוח נתוני מדיה Antenna ו-YipitData, שכבר בחודש שעבר פרסמו הערכות לפיהן נטפליקס איבדה כמות גדולה של מנויים בתקופה שלאחר עליית "חמודות" לשירות. בעוד Antenna דיברה על כך שבשבועות הראשונים של ספטמבר נטפליקס איבדה יותר מפי חמישה מנויים משאיבדה בחודש אוגוסט, ב-YipitData כבר לקחו את ההערכה הזאת צעד אחד קדימה ודיברו על גידול של 800% במספר המתנתקים בתקופה המדוברת.

כאמור, מומלץ לקחת את ההערכות האלה - שאף הודהדו בכלי התקשורת השונים בארה"ב - עם כמות נכבדת של ספקנות, שכן גם נטפליקס עצמה כנראה לא יכולה לקשור באופן ודאי בין סרט כזו או אחר לבין אובדן של מנויים. אבל המספרים, כך נראה, כבר מדברים בעד עצמם: החברה היא עדיין ענקית סטרימינג עם מעמד בלתי ניתן לערעור, אך בשלושת החודשים האחרונים היא זכתה לגדילה נמוכה בהרבה בכמות המנויים, כשבסבירות לא מבוטלת מדובר גם בתוצאה של גל עזיבות. אותו גל, מסבירים המומחים, החל לתת את אותותיו במקביל לצמיחת המחאה נגד הסרט - כך שהפעם, ואולי רק הפעם, יכול להיות שהרכישה של נטפליקס דווקא סיבכה אותה.