כשפורסמה רשימת המועמדויות לפרסי גלובוס הזהב, הביקורות לא איחרו לבוא, ורובן התמקדו בעובדה ש"להרוס אותך", אחת הסדרות המוערכות והמדוברות של השנה נעדרה לחלוטין מהרשימה, בעוד "אמילי בפריז" דווקא כן הופיעה בה, ותתחרה בקטגוריית הסדרה הקומית הטובה ביותר. הסדרה של נטפליקס אמנם הייתה הצלחה מסחררת, אבל גם מי שצפו בה בבינג׳ נלהב יודו שלא מדובר ביצירה איכותית שמגיע לה להיות מועמדת לפרסים, ומבחינת התקבלות על ידי הצופים והמבקרים - לא ממש הגיע לה "לתפוס" את המקום שרבים חשבו שיישמר ל"להרוס אותך".

ההתעלמות מ"להרוס אותך" לטובת "אמילי בפריז" העלתה לא מעט שאלות ותהיות לגבי האופן בו מתבצעת בחירת המועמדים לכל קטגוריה, והציפה פעם נוספת גם את סוגיית הגזענות הסמויה בעולם טקסי הפרסים ההוליוודיים, שמרבים להתמקד בסרטים וביוצרים מובילים ומבוססים - וברוב המקרים, לבנים - ומזניחים סרטים קטנים יותר, בדגש על סרטים שמספרים סיפורים המתרכזים בדמויות לא לבנות. אפילו דבר קופקן, אחת התסריטאיות שעבדו על "אמילי בפריז", כתבה טור מיוחד עבור הגרדיאן בו היא מוחה על ההחלטה לבכר את "אמילי בפריז" על פני "להרוס אותך".

בשבועות שחלפו מאז פרסום המועמדים לפרס, נערך בעיתון האל. איי. טיימס תחקיר שהתפרסם השבוע, וששופך אור על ההתנהלות של איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד - HFPA - הגוף שמחלק את פרסי גלובוס הזהב. בין השאר נחשף שם כי ב-2019, מעל ל-30 מבעלי זכות ההצבעה בטקס נהנו מביקור יוקרתי על הסט של "אמילי בפריז". הביקור מטעם אולפני פראמאונט כלל שני לילות במלון חמישה כוכבים בפריז שבו תעריפי החדרים מתחילים ב-1,400 דולרים, ארוחות במסעדות יוקרה, ביקור פרטי במוזיאון ועוד. "התייחסו אלינו כמו למלכים", אמר אחד המשתתפים בביקור, שביקש לשמור על אנונימיות.

התחקיר מתאר כיצד איגוד העיתונאים הזרים ופרסי גלובוס הזהב סובלים מביקורות נגדם לאורך שנים רבות, כולל טענות על שחיתות בתוך הארגון, ומאמץ שנעשה על ידי האיגוד בשנים האחרונות לשקם את התדמית, שכלל מתן מענקים כספיים לעידוד האמנויות. רבים מחשיבים את האיגוד מנותק ולא רלוונטי, וכך גם את טקס הפרסים, למרות שהוא ממשיך לשמור על מעמדו כאחד מטקסי הפרסים החשובים והנצפים ביותר בהוליווד.

גלובוס הזהב הוא כמובן לא טקס הפרסים ההוליוודי היחיד שמואשם בגזענות והדרה של יוצרים שאינם לבנים, ובמקביל בגילוי של חיבה יתרה לגופים מבוססים כמו נטפליקס, HBO, אמזון ואולפני ההפצה הגדולים. גופים אלה עורכים מדי שנה מסיבות מפוארות לקידום התכנים הקולנועיים והטלוויזיוניים שמתחרים בגלובוס הזהב ומרבים גם לחלק מתנות יקרות למצביעים פוטנציאליים. חברי איגוד העיתונאים הזרים שהתראיינו לתחקיר (כולם בעילום שם) אמרו שהם מודעים לבעיה ו"מחויבים לטפל בה", אבל לא הוסיפו מעבר לכך ולא פירטו כיצד היא תטופל. נציג מטעם האיגוד הגיב: "אנחנו לא שולטים בהצבעה האינדיבידואלית של החברים באיגוד. אנחנו מקווים לייצר הבנה שלקולנוע ולטלוויזיה יש כוח לחנך אנשים לגבי גזע וייצוג".