"מיטת הלידה היא כמו זירת קרב": בלילה שבין ראשון לשני הושקה באופן רשמי "בית הדרקון", סדרת ההמשך הראשונה של "משחקי הכס", והנתונים בהתאם. ברשת HBO מיהרו לדווח על קריסה חלקית של השרתים ועל נתוני צפייה חסרי תקדים, אך לתשומת הלב הנרחבת יש גם מחיר - בעיקר במקרה של סצינה גרפית אחת, קשה לא פחות מאלו שהופיעו ב"משחקי הכס" וזכו לתגובות מעורבות. זהירות, ספוילרים לפרק הראשון של הסדרה.

בפרק הפתיחה של "בית הדרקון" (המשודרת ב-yes ,HOT וסלקום tv), ליידי אמה טארגאריין (שאן ברוק) כורעת ללדת ילד משותף לה ולווייסריז טארגאריין הראשון (פאדי קונסידיין), מלך שבע הממלכות. באותה נקודת זמן, יורשת העצר המסתמנת של וייסריז היא ביתו הבכורה ראינירה (מילי אלקוק) - ועל כן מדובר בתקדים, לאור היותה אישה. וייסריז, נואש להולדת יורש עצר זכר, מגלה כי חל סיבוך בלידה, ונאלץ להכריע: או לאבד את רעייתו וילדם המשותף, או להציל את הילד ולהרוג את רעייתו בלידה קיסרית. הוא בוחר להקריב את אשתו, אך בנם הראשון מת גם הוא זמן קצר לאחר מכן.

כמיטב המסורת של "משחקי הכס", "בית הדרקון" לא חסכה בדימויים גרפים במהלך הסצינה המורכבת: אמה טארגאריין מוצגת בעודה צורחת ומתחננת על חייה, כשמקביל צוות המיילדים חותך את בטנה ומחלץ מרחמה את העובר. צופי הסדרה אמנם התרגלו לרגעים אכזריים ומלאי דם, אך עבור חלקם מדובר היה בעליית מדרגה. "מעולם לא הרגשתי אי נוחות מצפייה בטלוויזיה כמו בסצינת הלידה", כתב בטוויטר אחד הגולשים, "רציתי לבכות ולהקיא במקביל". "מה שהופך את זה לכל כך נורא הוא העובדה שווייסריז החליט בלי להתייעץ איתה או לספר לה, וכל האנשים האלה החזיקו אותה בזמן שהיא שואלת מה קורה", הסביר צופה אחר. גולש נוסף, שקרא גם את הספר שעליו מבוססת הסדרה, "אש ודם", ציין כי בנוסף לזעזוע - מדובר בסטייה מהעלילה המקורית. "היא תמיד הייתה אמורה למות בלידה, ולא הייתה להם סיבה להפוך אותה לקורבן של ניתוח קיסרי שבעלה כופה עליה".

הסצינה, כאמור, מגיעה אחרי פעמים רבות שבהן "משחקי הכס" ויוצריה הותקפו בשל הצגת פעולות אלימות וגרפיות - בפרט כלפי נשים. עם היציאה לדרך חדשה, צוות "בית הדרקון" הבטיח שיפעל ברגישות יתר, ואנשיו טוענים שזה היה המצב גם במקרה של סצינת הלידה. "הראינו את זה לכמה שיותר נשים, ושאלנו אותן שאלה מפורשת: 'האם זה אלים מדי עבורך?'", הבמאי והמפיק מיגל ספוצ'ניק הסביר בראיון לאתר Insider. "התשובה הייתה 'לא', פה אחד. לפעמים אפילו אמרו לנו ש'אם כבר, הסצינה צריכה להיות אלימה יותר'". 

לפי ספוצ'ניק, השיחות שהוא ואנשי הצוות ערכו עם נשים גרמו להם להבין עד כמה חשוב להדגיש את חוסר האונים של אמה, ואת העובדה שלא ניתנה לה אפשרות לשלוט בגורלה. "אסור לנו להתחמק מהדבר הזה, שקרה, כי הוא נוגע להרבה מאוד נשים, עם כל סוגיית הבחירה", הסביר, "אין לה הזדמנות לבחור, היא פשוט נרצחת על ידי בעלה. וזו אינדיקציה טובה לעולם שבו הסדרה מתנהלת". לדבריו, בראש סדר העדיפויות הייתה ההחלטה לא "להאדיר" את אותה סצינה גרפית, ולדאוג שתישאר מציאותית. לכך הצטרפה הצעה נוספת - עריכה מקבילה בין סצינת הלידה לבין סצינת קרב אחרת, בין שני גברים. "מיטת הלידה היא כמו זירת קרב", הסביר ספוצ'ניק, "יש לך סיכוי של 50 אחוזים לשרוד. אז זה הרגיש כמו הזדמנות מתאימה ליצור בה הקבלה בין המאבק הגברי לזה הנשי. אחד נלחם בשדה הקרב, אחרת נלחמת על הישרדותה - לפעמים מול האדם הכי קרוב אליה".