שלב האודישנים הראשון הגיע לסיומו, וזה אומר שזהו - אנחנו כבר מכירים את האדם שייצג את ישראל על במת האירוויזיון. נכון, אנחנו עוד צריכים לברור אותו מבין 65 המתמודדים שהרימו את המסך עד כה, אבל לפחות אנחנו כבר יודעים שהוא מסתתר אי שם בין החבורה, רק מחכה לרגע שבו יקבל את הסקיצה לשיר האירוויזיון החגיגי מדורון מדלי.

בקרוב מאוד המספר יצומצם לעשרים מתמודדים אחרונים, כלומר לפחות שליש ממי שעבר ינופה ממש בכל רגע, וההבנה הזו שמה באור מעט אחר את ארבעת המתמודדים שהרימו את המסך בפרק האודישנים האחרון. הרי כל אחד מהמתמודדים שעבר עד כה יודע לשיר, ולרובם גם יש קול מצוין, אז על בסיס מה השופטים אמורים להתחיל לחרוץ גורלות?

האודישן של מרי בן חיים בת ה-17 הוא דוגמה נהדרת לכך, דווקא כיוון שהיא שרה מצוין. אמדורסקי, סטטיק ובן אל ששופטים על בסיס הביצוע המוזיקלי נטו נתנו לבן חיים הצעירה כחול, אבל האדום של שאר השופטים השאיר את בן חיים עם 67 אחוזים ומסך סגור. הסייב האחרון של אסי ורותם הוקרב לטובתה, אבל כמו רוב הסייבים של העונה - גם הוא מיותר. איך סקעת אמר? "זה יפה וזה זך אבל לא קורה כלום", וזה מייצג במדויק את מה השופטים מחפשים העונה: פיצוץ, כי כמו ששמנו לב - הרף עלה והביצוע של בן חיים, על אף שהיה מעניין ומהנה, לא הצליח להתאסף לעבר שיא מסוים. 

החוסר הזה הורגש גם באודישן של נטלי וואמבה-בארי, שבחרה בעיבוד מעט אנמי לשיר "Crazy" של סיל. הרי מדובר בשיר משגע, זה ממש נמצא בשמו, מהסוג שזמרים מתפוצצים איתו על ימין ועל שמאל, שיר שנכתב בספרי הקריוקי לדורי דורות, והביצוע האקוסטי של וואמבה-בארי (איזה שם שכיף לכתוב!) התעלם מהמודולציה שלרוב מביאה אותו לשיא - מהסוג שמעיף את המסך למעלה באופן מיידי. למרבה המזל, היה מספיק גרוב, אנרגיה ואופי בביצוע ובעיקר בנטלי עצמה כדי לשכנע את השופטים להעביר אותה לשלב הבא.

גם המתחרה מזל קאב התקשתה להרים את המסך, וניצלה ברגע האחרון בזכות... קרן (שהחליפה עם אמדורסקי והיתה קשוחה במיוחד הפרק! ממתי היא שופטת על פי ביצועים ולא על בסיס לוק וצ'ארם?) בכל מקרה, קאב נתנה ביצוע לא יותר מידי סוחף לשיר "Latch" של דיסקלוז'ר וסם סמית', אבל עברה בזכות הרוח השונה שהכניסה לתחרות. זה לא פעם ראשונה שמתחרה עובר בחסד בזכות התבלין שהוא מכניס, אבל ספק אם רובם ישארו לאחר השלב הבא, כי מרגע שהגימיק כבר חלף - השעון לקראת גמר האירוויזיון מתקתק באוזני השופטים, ומסמן להם להתחיל להעיף מתמודדים. 

יהיה מעניין במיוחד לראות זמרים כמוה, או כמו זוהר גראלה בת ה-16, מנסים להתחרות מול מתמודדים חזקים כמו כיתריה, קובי מרימי או אפילו מירי מסיקה, אם זה הקטע שלכם. גראלה, המתמודדת האחרונה לעבור לשלב הבא, נתנה ביצוע מוצלח מאוד לנסרין קדרי, מהסוג שבעונות הראשונות היה מזכה אותה בחמישה כחולים קלים. אבל עכשיו, כשהכוכב היא כבר לא ריאליטי כשרונות - אני בספק אם היא תצליח להביא משהו יוצא דופן שיאתגר את המנוסים ממנה.

בסוף שלב האודישנים הראשונים כבר אפשר להגיד - השנה אין לנו הברקה כמו נטע ברזילי. זה לא בהכרח דבר רע: ראשית, תרנגולת מוזרה כמו נטע יש רק אחת, ושנית - ניסיון העבר מלמד שבתור המדינה המארחת, לא כדאי להתחכם יותר מדי באירוויזיון. צריך פרפורמר חזק, עם אישיות וחוש שישי לרגעים מפוצצים. ברשימת ה-65 יש לא מעט כאלו, וגם אם אף אחד מהם לא עומד לקרקר על הבמה - אפשר להיות בטוחים שמתוך החבורה הזו לא תצא פאדיחה. אלא, כמובן, אם שפיטה תזכה.