האודישן של טנג'יר

להקת החפלות המרוקאית הצליחה להעלות את אסי על הכיסאות בשירו של שמעון בוסקילה. לעומת אסי ורותם שנהנו, קרן הרגישה שהשיר "לא פוצץ את המסך" (מה שנשמע לי דווקא כמו דבר טוב) והקהל גם לא התפוצץ מהתלהבות. אבל נראה שברגע האמת, אותו הקהל התחיל בקריאות לסייב, מה שהיה מאוד מבלבל - אם אהבתם, למה לא הצבעתם? כנראה שהם היו עסוקים בלרקוד. לקח לפעם הבאה: לבצע את הרקוויאם של מוצארט. החפלה כמעט נגמרה בבכי כאשר אסי מתח אותנו עם הסייב, אבל בסוף הוא ורותם לחצו על הכפתור. איך אומרים? יאללה מסיבה.

הכירו את להקת טנג'יר (צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12)
באו להרים: הלהקה המרוקאית מעפולה | צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12

האודישן של דודי עטר

זה לא פרק של "הכוכב הבא" אם אסי לא מתמוגג מחמידות של תינוק, והבן של דודי עושה את העבודה כמו שצריך. אבל גם הבן המתוק שלו לא מנע מהאודישן להתחיל ברגל שמאל: התשובה האבסורדית שלו לשאלה האם הוא זמר מקצועי: "אני זמר די מקצועי ששר קריוקי", פלוס וידוי מוזר על אהבתו לשירה באוטו, יצרו שניהם רושם חובבני. הביצוע ל"באתי אלייך" של אייל גולן היה בהחלט מה שנקרא ביצוע קריוקי מקצועי - משובץ בזיופים מתונים אך עדיין מהנה. כמובן שבמקרה הטוב מדובר ברמה שמתאימה לשירה בחתונות, ובטח שלא לאירוויזיון. אמדורסקי לא הסתפק בלשים אדום, ונכנס שוב במוזיקה מזרחית, רק שהפעם קרא לה בשם המכובס "מוזיקה מחניפה". נו מה רצית? שיר אהבה מעליב ופוגעני? 

הכירו את דודי עטר (צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12)
המאבטח החיפאי שאסי חטף לו את הילד | צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12

האודישן של מייקל קוברין

כיאה למי שהיה אלוף ישראל באגרוף כבר בגיל 12, מייקל הוא בחור רציני, וגם בתחום המוזיקה הוא הולך עד הסוף. הסיפור שלו על איך התחיל להתעניין במוזיקה, עם כמה שהוא מתוק, גם קצת מחשיד - איך יכול להיות שהילדה שניסה להרשים לא התאהבה בו מיד? הביצוע שלו ל"Human" של Rag'n'Bone Man לא אכזב בייחודיות שלו, העלה חיוך נדיר על פניו של אמדורסקי, וגרף לו בצדק ארבעה כחולים. אסי, כמובן, לא הצליח לעבור אודישן אחד בלי לנסות להשוות את המתמודד לאיזשהו סלב - במקרה הזה יאיר נתניהו - ואני חייבת למחות: למייקל יש כשרון.

מייקל קוברין – "Human" (צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12)
המתמודד עם הקול והנגינה שאין לאף אחד אחר | צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12

האודישן של בנג'מין טפסו

בנג'מין המסכן לא הבין למה הוא נכנס בראיון הזה. הוא רק הגיע לאולפן ואסי פתח באיומים שיתפטר והנחית עליו עבודת הנחיה לצד רותם. בהמשך, כשגילו שטבסה לא מכיר את ריטה השניים פצחו בשירה ונקלעו לוויכוח המעניין - האם המילה "שמה" קיימת בעברית או לא? ו"שמה" אכן היה המקום בו השארנו את הראיון עם טפסו וכעת נחזור אליו. באודישן עצמו התברר שלבי.טי ולסטטיק היה ריב ראפרים חיפאי עתיק (מה שגרם לאמדורסקי לעשות לסטאטבוי שייד ולתהות מה בכלל היה לו לפני שהכיר את בן אל). אבל כל זה נותר בעבר ועכשיו יש בין השניים ים פרגון. זאת אומרת, עד שהוא התחיל לשיר. הקטע המקורי של בנג'מין נשמע כמו ספוקן וורד על אקסטזי והשופטים לא הבינו מה הולך על הבמה, אבל ניסו להעמיד פנים שכן, ובשלב מסוים לא נותר היה אלא להודות: תחושת הבטן של קרן, שלא אוהבת אנשים שמרכיבים משקפי שמש בתוך הבית, הייתה נכונה - מקומו של בני בחיפה ולא בליסבון. 

בנג'מין טפסו – "אם היה לי" (צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12)
יעבור ויהיה הראפר הישראלי הראשון באירוויזיון? | צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12

האודישן של נופר הבר

לאמא של נופר יש קראש מאוד ברור על אסי, שבתורו נתן לאביה כמה טיפים על התסרוקת (כי מי יודע, אולי זה ייתן לו כמה נקודות זכות אצלה). הבחירה של נופר לשיר את "When We Were Young" של אדל הייתה מסוכנת: גם בגלל שלשיר כמו אדל אפילו אדל כבר לא יכולה, וגם כי זו הפעם השנייה שהשיר מבוצע העונה (ולהזכירכם, השיר הקודם כלל גם כינור). הפעם אופירה אסייג החליפה את רותם, פירשנה את האודישן של נופר, ובעיקר סיפרה בדיחות על האודישן של מני נפתלי.

השופטים היו חלוקים בדעתם - הראל חשב שנופר צריכה זמן להתבשל ואמדורסקי כרגיל היה חייב לפנצ'ר חלומות גם הוא. אך לעומתם, סטטיק ובן אל התלהבו, הקהל התאהב, וכל שנשאר זה לשכנע את קרן - מה שכידוע לא דורש הרבה. אמדורסקי התעצבן על כך שנופר עברה, והראה לקרן את הרשימה השחורה שהוא מנהל: כל הרגעים בהם השופטים נכנעים לבינוניות. אולי צריך למסגר אותה ולתלות בחדר הראיונות, לצד תמונות השופטים והזוכים בתחרות.

הכירו את נופר הבר (צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12)
וגם: אופירה אסייג מלכלכת על בן אל? | צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12

האודישן של שושה

המוצא של שושה גרם לאמדורסקי למנות את כל הרקעים השונים מהם הגיעו אנשים לתוכנית, מה שאפשר לסכם בתיכוניסטים, תיכוניסטיות וסמי סלבס. באופן מאכזב, שושה לא בחרה לשיר בערבית, אבל הביצוע שלה ל"אבא" של שלומי שבת היה לא פחות ממצמרר. כל השופטים רצו אותה בתוכנית, אבל הקהל לא התחבר, מה שהוביל ל-2% בלבד שהפרידו בינה לבין השלב הבא - רגע חריג שעוד לא קרה העונה, ובהחלט רגע שעבורו נברא הסייב. אופירה הצדיקה את הזמנתה לאולפן, ושכנעה את אסי לנצל את הסייב האחרון. כן הבנתם נכון - בפרק הבא לא יהיו יותר סייבים, מה שמעורר את השאלה החשובה: מה יישאר לאסי ולרותם לעשות? אני מניחה שתמיד אפשר להמשיך למתוח אנשים בטלפון.

לסיום, אמדורסקי היה חייב להגיד את המילה האחרונה, ונתן נאום שונא אדם שאפשר לסכם אותו ב"דמוקרטיה זה לא תמיד טוב כי אנשים הם מטומטמים, וחבל שאי אפשר לכפות עליהם דברים במציאות באמצעות כפתור סייב". מעורר השראה.

שושה מנצור – "אבא" (צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12)
המתמודדת שקיבלה "סייב" מאסי ואופירה אסייג | צילום: מתוך "הכוכב הבא לאירוויזיון 2019", קשת12

tvbee בפייסבוק