אפילו בני משפחת קרדשיאן עצמם לא ציפו שהיום הגורלי הזה, שבו צלם נכנס לביתם ותיעד ארוחת צהריים שגרתית אצלם, יהפוך אותם למשפחה הכי מפורסמת בעולם. לא בטוח שכל צילום בחצר משפחה מזדמנת היה מייצר כזו מפלצת רייטינג, אבל חברת BMP, שבראשה עומד מפיק העל גיל גולדשיין, זיהתה את הפוטנציאל של המשפחה המטורללת הזו מהרגע הראשון.

"כשרק הצענו לערוץ E! את הרעיון הצגנו את זה בתור גרסת ריאליטי לבריידי באנץ' - שתי משפחות שמתאחדות תחת קורת גג אחת, עם כל הדרמה והבידור שנובעים מכך. אני חושב שמערכת היחסים בין האחיות ויחסי האמא-בת הם אלה שהפכו את הסדרה למעוררת הזדהות בימיה המוקדמים".

מאז עברו 12 שנה, הקרדשיאנס עשו 15 עונות ועוד היד נטויה. מה הדבר הבא בעולם הריאליטי?
"תמיד היה מגוון רחב של ז'אנרים שנכלל בקשת הרחבה של תכניות ריאליטי. בעיניי, השינוי שרואים בשנים האחרונות הוא למעשה המטוטלת שחוזרת שוב אל המקום שממנו התעשיה הזו התחילה - סדרות דוקו. The Real World, תכנית שהחברה שלנו יצרה ושודרה ב-MTV בזמנו ב-1992, היתה התוצר הטהור של ניסוי חברתי בצורת סדרת דוקו. התכנית שודרה ב-MTV שמונה שנים לפני שהאח הגדול והישרדות הכו הדים ברשתות השידור הגדולות. הז'אנר התפתח מאז והתקדם לכיוון של דמויות גדולות מהחיים ועולמות שנחקרים, ורק לאחרונה הוא התחיל לחזור לשורשים שלו".

לדוגמה?
"בזכות החזרה הזו התאפשר לנו כמפיקים לספר סיפורים כנים ואמיתיים יותר וכך הצלחנו למכור את התכנית Born This Way, דוקו-ריאליטי שמתמקד בצעירים הסובלים מתסמונת דאון, שלמרות שלקח לה הרבה זמן לעלות לאוויר זכתה בפרס אמי ב-2017".

איך תכניות ריאליטי כמו משפחת קרדשיאן, העולם האמיתי ופרויקט מסלול מחזיקות כל כך הרבה שנים?
"אני תמיד אומר לצוות שלי שאנחנו לא בעסקי ה-One-off. אנחנו מאמינים בליצור מותג, וזה לא דבר שקורה לבד. אנחנו מתגאים בכך שאנחנו יוצרים מותגים לא רק מהתכניות שלנו, אלא גם מהטאלנטים שלנו".

איך עושים את זה?
"אנחנו דואגים שכל אחת מתכניות הריאליטי הגדולות שלנו תגבש את הזהות הייחודית שלה, ומשקיעים את כל המאמצים בכך שהעונה הראשונה תהיה מדהימה - בזמן שאנחנו כבר מתכננים בו זמנית איך העונה הבאה ואלו שיבואו אחריהן ייראו. בגדול, העבודה שלנו לא נגמרת כשמכרנו את התכנית - היא רק מתחילה שם, ואנחנו מאמצים את הגישה הזו ונותנים את כל כולנו כדי למכור עונות על גבי עונות. אנחנו שואפים להמשיך וליצור טרנדים חדשים ולפתח את הז'אנר הלאה. אנחנו חיים בזמנים מאוד מרגשים ועומדים בצומת שבין המדיה והטכנולוגיה, מה שמאפשר לנו להיות יותר יצירתיים מאי פעם".

גיל גולדשיין (צילום: יחסי ציבור)
"יוצרים מותג לא רק מהתכניות, אלא גם מהטאלנטים". גיל גולדשיין | צילום: יחסי ציבור

גיל גולדשיין יתארח בכנס החדשנות בטלוויזיה INTV מבית קשת, בתאריכים 11-12.3. הפרטים המלאים זמינים באתר הכנס