משתבחת עם הזמן

פרק הבכורה של ״עינב גלילי נגד הזמן״ ששודר השבוע בערוץ 10, זכה לרייטינג לא מזהיר של 6.1%. האמת? ההפסד הוא לגמרי שלנו. במיני סדרה הדוקומנטרית שלה (מדובר בשלושה פרקים בלבד), העוסקת בפחד מזקנה, עינב גלילי מצליחה (סוף סוף) להביא אל המסך תכנית שראויה ליכולותיה. מעטים הם אנשי התקשורת שנחשבים לקונצנזוס כמו גלילי, שמאז שנות ה-90 - אז שימשה כקריינית הרצף בתכנית "העולם הערב" לצדם של ארז טל ואברי גלעד - היא מסומנת כקומיקאית מבריקה. היום, ממרומי גיל 51 (היי, היא זו שעשתה על זה סדרה) נדמה שכל העשורים שחלפו עליה היו רק חיפוש עצמי, הכנה למה שקורה לה עכשיו. 

כשהיא משוחחת על הפחד מהזדקנות עם פורום סלבס שמורכב מגורי אלפי, מרגלית צנעני, חנה לסלאו, נלי תגר ואביעד קיסוס (גם הוא סוג של עינב גלילי) ופוגשת בנות 16 ששוטחות את דעתן על נושא הגילנות, נדמה שהשילוב בין הלשון העדכנית, יכולות הראיון המצוינות וחכמת החיים שלה - הגיעו לנקודת רתיחה. נכון, עינב גלילי לא נעלמה מהמסך, למעשה - מעטות התקופות בהן לא הייתה על המסך שלנו בתכנית כזו או אחרת (אהובה במיוחד היא "חדר 101" בחינוכית), אבל דווקא עכשיו, כשהיא מדברת על החשש שלה להזדקן בפריים טיים, היא מרגישה רעבה ורלוונטית מתמיד. צפו ב"עינב גלילי נגד הזמן", אתם לא נעשים צעירים יותר. 

המשך יבוא? 

האם אנחנו אנשים קטנוניים שתמיד קוראים את האותיות הקטנות? לא נכחיש. זאת בדיוק הסיבה שכאשר כולם חגגו את מכירתה של הסדרה הישראלית "תאג"ד" לרשת פאראמונט האמריקאית והפיכתה לסדרה בשם ״וויסקי 68״ בבימויו של זוכה האוסקר רון הווארד - אנחנו הזדעזענו. לא כי אנחנו לא מפרגנים, אלא כי העונה השנייה של הסדרה תעלה רק "בבמהלך 2019", כפי שנכתב בידיעה לתקשורת. כן, אחרי שהעונה הראשונה והסופר מצליחה שלה הסתיימה בדצמבר 2016, העונה השנייה של הסדרה תעלה רק מתישהו במהלך השנה הבאה. בתקווה שלא תהיה לנו כאן איזו מלחמה או רעידת אדמה שתעכב את הכל, כמובן. אין לנו כעס על יוצרי הסדרה (טוב, אולי קצת) ואנחנו בטוחים שהם בסך הכל רוצים להביא למסך עונה שנייה מצוינת לא פחות מקודמתה, אבל האם נזכור בכלל מי זאת רותם פולק עד 2019? בפעם האחרונה שראינו אותה היא עמדה למות - איך אפשר לגסוס כל כך הרבה זמן?

הדחייה בעליית העונה השנייה של "תאג"ד" היא רק חלק קטן מתופעה מצערת. אין בישראל תעשיית טלוויזיה אמיתית, לא מדובר כאן בהפקות ענק כמו "משחקי הכס" או "ווסטוורלד" שדורשות לפחות חצי שנה של עבודת פוסט כדי להביא למסך את החזון הויזואלי שלהן. הסדרות הישראליות מבוססות כולן על תסריטים טובים ומצולמות במקסימום ארבעה לוקיישנים. לא מדובר על אתגר הפקתי בלתי אפשרי. אז מה הבעיה? הצופים הישראלים פשוט התרגלו. אפילו הסדרה "איש חשוב מאוד", שנחשבת לאחת ההצלחות הכי גדולות שהיו כאן בשנים האחרונות, סיימה את עונתה הראשונה אי שם ב-2014. מתי תעלה העונה השנייה? "בקרוב". גופי השידור בארץ נמצאים באמוק, כנראה, כך שברגע שסימנו וי על הצלחה אחת הם כבר רצים לחפש את ביצת הזהב הבאה. מה עם המעריצים שצמאים לדעת מה עלה בגורל הדמויות האהובות עליהם? שינוחו. 

אין תמונה
הפעם היא מישירה מבט

זאת לא הפוזה, זה הלב 

"פוזה" החדשה של ריאן מרפי זכתה בארץ לביקורות שנעות בין מכבדות לאדישות. נראה שמבקרי הטלוויזיה הישראלים עייפו מהטריקים והשטיקים של מרפי מתישהו סביב העונה החמישית של "אימה אמריקאית" ואין להם שום רצון לדעת מה הוא מציע עכשיו. מרפי, שואוראנר שהתפרסם כמי שממציא פורמטים אחת לשעה, הגיע ב"פוזה" למוצר שממקסם את כל אהבותיו יחד: קאמפ, דמויות להטב"קיות ומוזיקה. האמת? המבקרים פספסו לגמרי: בפרק האחרון, "פוזה" הביאה לכדי שלמות את מה שהיא מנסה לעשות מהפרק הראשון שלה - וזה להפוך את אחת מהקבוצות המוחלשות בחברה, טרנסג'נדריות שחורות בזנות - לבנות משפחה של כל אחד מהצופים בבית. קו העלילה בו אלקטרה אבנדנס (דומיניק ג'קסון) מחליטה לעבור את ה-ניתוח, להפרד מאיבר המין הזכרי שלה ולהפוך לאישה מושלמת - נכתב לכדי שלמות. איך אנחנו יודעים את זה? א. המצייצים בטוויטר יצאו מגדרם. ב. אם בעיה כל כך ספציפית של הקהילה הטרנסג'נדרית נכתבה באופן בו היא הצליחה לרגש גברים סיסג'נדרים לבנים (היי), כנראה שמישהו כאן יודע בדיוק מה הוא עושה.

ההתנערות של דיק (כריסטופר מלוני המצוין) מאלקטרה ברגע בו הוא מגלה שאין לה כבר את ה"משהו המיוחד הזה" בין הרגליים, הייתה רגע שובר לב. בשניה אחת הצלחנו להבין את המחיר שנשים טרנסג׳נדריות נאלצות לשלם בכל שעה על הזכות להיות מי שהן באמת. ההחלטה של מרפי לקיים ליהוקים פתוחים ל"פוזה", שהפכה אותה לסדרה מאוד יקרה לרשת FX, הוכיחה את עצמה. מרפי דאג ללהק מלא שחקניות טרנסג׳נדריות שמצליחות לתת גם לסצנות המוגזמות ביותר תחושה כמעט דוקומנטרית, וזה לא מעט כשמדובר בסדרה של ריאן מרפי שאוהב להפוך דברים לקרקס. במגזין "Vice" כינו השבוע את "פוזה" "הסדרה הכי חשובה בטלוויזיה כרגע", ואנחנו חושבים שהם צודקים.