בשנה שעברה, 21 שנה לאחר סיום "צער גידול בנות", יצאה סדרת הבת הלא נחוצה במיוחד, "פולר האוס". לא עבר הרבה זמן עד שהתחילו להתפתח תיאוריות שונות ומשונות, כשהבולטת ביניהן טוענת ש"פולר האוס" היא למעשה סוג של "המופע של טרומן" - ושהמשפחה יודעת, וידעה במהלך כל "צער גידול בנות", שהיא מצולמת לסדרת טלוויזיה. עלו ברשת כמה הוכחות קונקרטיות שמבססות את התיאוריה.

הוכחה #1

בפרק הראשון של העונה, הדוד ג'סי אומר: "לעזאזל, אנחנו עדיין נראים טוב, במיוחד אני". בהתחשב בכך שחייהם של משפחת טאנר המשיכו ב-20 השנה האחרונות והם מן הסתם ראו אחד את השני כי הם משפחה - למה הוא מופתע מהמראה שלהם לפתע? ולמה הוא בכלל מופתע מהמראה של עצמו? האם זו רמיזה של ג'סי לכך שהם לא באמת משפחה ושהם כולם שחקנים?

הוכחה #2

ג'סי ממשיך בהתנהגות המוזרה שלו ובהמשך העונה הוא מבחין במוזיקה שהוא לא אמור לשמוע. בסדרה מושמעת מוזיקת כינורות ברקע, כאלה שכמובן לא קיימים בעולמן של הדמויות, אך נראה שג'סי מסוגל לשמוע את מה שהצופים שומעים. "זה רק אני או שגם אתם שומעים כינורות?", הוא אומר ומחייך בנבזיות. אם ג'סי מסוגל לשמוע את הכינורות שנוספו בעריכה, הוא חייב להיות מודע לכך שהוא חלק מתכנית טלוויזיה. או, לחלופין, שהוא מפתח הפרעה נפשית מסוימת.

הוכחה #3

במהלך העונה כולה נזרקים לא מעט רפרנסים לשחקנים המגלמים את הדמויות. באחת מהסצנות, רמונה מספרת לדי. ג'יי ששמלת יום ההולדת שלה עוצבה על ידי מרי קייט ואשלי אולסן, וקימי מגיבה לה: "במחירים האלה, לא פלא שהן לא משחקות יותר". התאומות האגדיות, כידוע, גילמו ברוטציה את מישל טאנר המתוקה, ובימינו נהיו עשירות מדי בשביל להתעסק בדברים כמו סדרת בת ל"נטפליקס". אז אם בתוך העולם של משפחת טאנר יש אפשר להתייחס למארי קייט ואשלי בתור שחקניות, זה אומר שהסדרה "צער גידול בנות" היא סדרה שקיימת בתוך העולם של "פולר האוס" עצמה. גם אתם מרגישים את היקום קורס לתוך עצמו פתאום?

הוכחה #4

במהלך העונה, משפחת טאנר שוברת את הקיר הרביעי בדרכים רבות, כשהבולטת ביניהן היא להביט ישירות אל המצלמה. באחד מהרגעים הגדולים של "פולר האוס", מישל עולה בשיחה של המשפחה, שם נאמר שהיא מנהלת אימפריית אופנה ולכן לא יכלה להגיע, וכל חברי המשפחה מסתובבים ומביטים ישירות אל המצלמה בתור קריצה ברורה לאחיות אולסן שלא השתתפו בעונה. אם משפחת טאנר לא יודעת שהיא מצולמת, ביקום הסדרה מדובר ברגע מאוד תמוה שבו הדמויות מסתובבות באופן מתואם ודופקות מבט ציני אל הקיר. 

רמת אמינות: 5/10

רמת מקוריות: 5/10

השורה התחתונה: שבירת הקיר הרביעי והתייחסות למדיום שבו שוכנת הסדרה - לא הופכות את הסדרה ל"מופע של טרומן", אלא רק לסדרה מיושנת ולא רלוונטית שמנסה להיות עדכנית ומודעת לעצמה. היוצרים ידעו שמה שעבד בניינטיז כבר לא יעבוד בימינו, וניסו לפלפל סדרה שמרנית ודי מעצבנת. אז לעניות דעתנו לא, אין כאן שום קונספירציה, רק מאמץ להישאר רלוונטיים. אבל שאפו להוגי הקונספירציה שניסו להכניס היגיון בכל הבלגאן הזה.

 

 TVbee בפייסבוק