סטיבן בוצ'קו, יוצר הטלוויזיה המצליח ומי שנחשב לאבי הטלוויזיה האיכותית המודרנית, הלך לעולמו אתמול בלילה (ראשון). בוצ'קו היה תסריטאי ומפיק פורה, שיצר בשנuת השמונים והתשעים את דרמות המשטרה המצליחות "בלוז לכחולי המדים" ו"NYPD", את דרמת עורכי הדין "פרקליטי אל איי", ואת דרמת הנעורים הרפואית "דוגי האוזר".

בוצ'קו, שמת בגיל 74 לאחר מאבק ממושך בלוקמיה, זכה במהלך קריירה בת 50 שנה ב-10 פרסי אמי. דובר מטעם משפחתו מסר היום: "סטיבן לחם בסרטן עם כוח, אומץ, חן וחוש הומור חד פעמי. הוא מת בשלווה בשנתו (בביתו), מוקף בבני משפחתו".

"בלוז לכחולי המדים", דרמה משטרתית ששודרה בין השנים 1981-1987, נחשבת לסדרה טלוויזיונית פורצת דרך, שהניחה את היסודות לדרמה הטלוויזיונית המודרנית. הסדרה הציגה אנסמבל רחב של דמויות, ומספר רב של קווי עלילה מקבילים, ששומרים על המשכיות בין פרק לפרק. עד אותו זמן, סדרות טלוויזיה נטו לפורמט שמציג עלילות סגורות שנפתרות באותו הפרק, כמו במבנה המוכר של סיטקומים מסורתיים וסדרות אקשן כמו "צוות לעניין".

עד הופעת "בלוז לכחולי המדים", המבנה העלילתי ההמשכי היה נפוץ רק באופרות סבון כמו "שושלת" ו"דאלאס". בוצ'קו שאל אלמנטים מאופרות הסבון ההמשכיות, ושילב אותם עם מנגנונים של מתח, אקשן ועומק פסיכולוגי ליצירת הסוגה הטלוויזיונית החדשה. בנוסף לחידוש הז'אנר, הסדרה התעסקה בנושאים פוליטיים נפיצים, וסימנה לראשונה את הטלוויזיה כמדיום שיכול לעסוק בסוגיות כבדות משקל.

בוצ'קו המשיך את הקו הריאליסטי בשנות התשעים עם הסדרה המצליחה "NYPD", שהעמיקה את העיסוק בקונפליקטים רגשיים ופסיכולוגיים, בעיות נפשיות כמו אלכוהוליזם, וסוגיות פוליטיות רגישות כמו גזענות ואלימות משטרתית. כיום, אחרי שטלוויזיית האיכות עברה מהפך דרמטי נוסף בשנות האלפיים עם סדרות כמו "הסופרנוס" ו"עמוק באדמה", קל התייחס לסדרות המשטרה של בוצ'קו כיצירות מיושנות מעט. עם זאת, יש לזכור שהסדרות הללו היו שלב הכרחי בהתפתחות שבראה את הגל החדש של סדרות המופת העכשוויות.

הבמאי ג'אד אפאטו ("בתול בן 40"), שיצר בתחילת דרכו את הדרמה הטלוויזיונית עטורת השבחים "פריקים וגיקים", כתב בטוויטר לזכרו של יוצר הטלוויזיה האגדי: "סטיב בוצ'קו ישב עם ג'ייק קסדן ואיתי לפני שעשינו את פריקים וגיקים, ונתן לנו לחקור אותו לעומק בשביל עצות. השתמשנו בכל העצות. הוא היה אדם גדול ולנצח יהווה השראה".


חברו של בוצ'קו, הבמאי סטיבן ספילברג, שעבד איתו בשנות השבעים על הסדרה "קולומבו", מסר בהצהרה: סטיב היה חבר וקולגה כבר מהפרק הראשון של קולומבו ב-1971, שהוא כתה ואני ביימתי. תמכנו והענקנו השראה אחד לשני מאז אותו יום, ודרך חברויות משותפות עמוקות שמרנו על קשר במשך 47 שנים. אני נורא אתגעגע לסטיב".