אחוזת דאונטון

לא רחוק היום בו תעלו על חליפת שלושה חלקים ו/או מחוך חונק, תמזגו לעצמכם כוס תה עם חלב ותמתינו לסרט החדש של אחוזת דאונטון. כן, בעוד קצת פחות משנה אם ירצו השם והמלכה, יחזרו לחיינו התושבים האהובים של מחוז יורקשייר, בדגש על האחוזה רחבת הידיים של משפחת קרולי על עשיריה ומשרתיה, בסרט קולנוע חדש.

ארבע שנים לאחר סיומה של הסדרה הבריטית האהובה וזוכת הפרסים, היא מקבלת הזדמנות נוספת כסרט קולנוע תקופתי (מן הסתם) שצפוי להמשיך בדיוק מאותו המקום בו עזבנו אותם - שנת 1925. הדרמה שיצר וכתב ג׳וליאן פלוז, שודרה במשך שש עונות (למרות שבכלל הוגדרה כמיני-סדרה) וזכתה במספר פרסי אמי וגלובוס הזהב, היא הציגה את קורותיה של המשפחה על פניה תקופה ארוכה כאשר בכל עונה התקיים דילוג של מספר שנים. פרק חג המולד שסיים אותה בשנת 2015, התרחש בשנת 1925, והסרט לו כבר יש תאריך יציאה (ה-13 לספטמבר 2019) יתרחש בזמן כלשהו בשנים שלאחר מכן.

השנינות הבלתי פוסקת של אחוזת דאונטון הצליחה להפוך אותה ללהיט גם בקרב צופים שאינם נמנים על חובבי הדרמות התקופתיות (בדומה להכתר של נטפליקס) והיא הצמיחה לא מעט כוכבים, ביניהם: דן סטיבנס (מת׳יו קרולי) שהמשיך לתפקידים ראשיים בגרסת הלייב אקשן של היפה והחיה ובסדרה לגיון (משודרת בארץ ב-yes), מישל דוקרי (ליידי מרי) שהפכה לאחת המדובבות העסוקות ביותר בהוליווד וקיבלה תפקיד במערבון של נטפליקס - חסרי אלוהים, או לילי ג׳יימס (ליידי רוז) שרק לאחרונה ראינו בתפקיד הראשי בסרט ההמשך מאמא מיה 2. לפי הפרסומים כל חברי הקאסט המקורי צפויים לחזור ולגלם את תפקידם בסרט החדש: יו בונוויל (רוברט), מישל דוקרי, מגי סמית׳ (ויולט), אליזבת מקגוורן (קורה) ועוד, אך מי שכבר הודיעה שלא תחזור היא לילי ג׳יימס, שמאחר וליידי רוז עזבה את האחוזה לניו יורק בסוף הסדרה המקורית היא צפויה להישאר שם גם בזמן הסרט הקרוב.

שלושה בדירה אחת 

בשנות ה-80, הרבה לפני שמישהו ידע בכלל מי אלה רוס ורייצ׳ל, והאם הם און א-ברייק או לא, העולם עצר את נשימתו בכל שבוע מחדש עם השמע נעימת הפתיחה של שלושה בדירה אחת. קומדיית המצבים האמריקאית (שהיא בכלל חידוש לסדרה בריטית) הייתה הלהיט הכי גדול על המסך בין השנים 1977 ל-1984, הרבה בזכות מה שנראה אז כקונספט סופר נועז: שותפות צעירות ונאות (ג׳נט ווד וכריסי סנואו), אחת עוסקת בסידורי פרחים והשנייה מזכירה, מצרפות לדירתן סטודנט כושל לקולינריה (ג׳ק טריפר) כשותף שלישי. נכון, היום מדובר בקונספט תל אביבי ידוע ומשעמם שעולה 2,900 ש״ח בחודש (לא כולל חשבונות), אך אז ההורמונים איימו לפוצץ את המסך.

ג׳ון ריטר, ג׳וייס דה ויט וסוזן סאמרס, מי שגילמו את שלושת התפקידים הראשיים, הפכו לכוכבים על המסך ומחוצה לו, וריטר אף זכה לסדרת בת משלו (שלושה זה יותר מדי). שלושה בדירה אחת נועדה בספר הימים של הוליווד כסדרה בה המתיקות על המסך לא דמתה במאום ליחסים הטעונים מאחורי הקלעים, יחסים שהובילו ליצירת סרט טלוויזיה בשם מאחורי המצלמה: הסיפור הלא מאושר של שלושה בדירה אחת, ששודר ברשת NBC בשנת 2003 והביא את כל הג׳וס שהתרחש מאחורי הקלעים (סוזן סאמרס יוצאת כלבה). תודה לאל ולפרנסי הטלוויזיה, הסיטקום עדיין לא זכה לריבוט טלוויזיוני שעוסק בשלושה שותפים א-בינארים שחולקים דירה באטלנטה, אבל אולפני ניו ליין סינמה כן מתעקשים להביא אותו בקרוב למסך בסרט קולנוע באורך מלא שיתרחש בשנות השבעים העליזות, עם שחקנים אחרים לגמרי מן הסתם. כל עוד הם יצליחו לשלב את שיר הפתיחה של הסדרה המקורית - אנחנו לגמרי בעניין.

דורה

גם זה היה צריך לקרות: סרט לייב אקשן שמבוסס על סדרת האנימציה מגלים עם דורה צפוי להגיע למסך באוגוסט 2019. סדרת האנימציה האהובה על כי מי שעוד לא חגג 7 בכיכובם של דורה, בוטס הקוף, חטפני השועל ודייגו הבן דוד (של דורה), הפכה ללהיט גלובלי וממוסחר לעייפה בליין שמונה תיקי גב לצד אביזרי מין (מי אתם, אנשים סוטים שחשבו על זה?). דורה בכלל התחילה כסדרה חינוכית ללימוד ספרדית ששודרה בערוץ הילדים האמריקאי ניקולודיאון, בה בכל פרק למדו הילדים ביחד עם דורה מילה חדשה בספרדית. ברגע שהסדרה נרכשה להפצה מסביב לעולם היא עברה הסבה מסדרה ללימודי ספרדית, לכזאת שעוזרת לילדים ללמוד אנגלית וכך זכתה להצלחה רבה גם בישראל. למרות שדורה עדיין משודרת נון-סטופ בערוצי הילדים, לסדרה לא הופקו פרקים חדשים מאז שנת 2015. סיבה מספיק טובה כדי להפוך אותה לסרט קולנוע שיכניס עוד קצת כסף למפיקים. מי שתזכה להיכנס לנעלי הקדס של דורה היא השחקנית הספרדייה-אמריקאית, איזבלה מונר בת ה-17, מה שאומר שדורה הקולנועית תהיה בוגרת יותר מהילדה בת התשע מהסדרה המצוירת. הסרט מצטלם בימים אלה ועדיין לא ברור מי לוהקו לגלם בו את התפקידים החשובים של בוטס הקוף או חטפני השועל, אך ליהוק מפתיע אחד כבר פורסם בדמות אווה לנגוריה(!) מעקרות בית נואשות.

קומיוניטי

העובדה שקומיוניטי לא הפכה לאחת הקומדיות המצליחות של העשור הקודם היא אחד הפספוסים הגדולים שלנו כאנושות. טוב, יש סיכוי שההצהרה הזאת קצת גורפת מדי, אבל באמת - כל מי שראה את קומדיית הקאלט על קבוצת מבוגרים שנאלצת לחזור לקולג׳ הקהילתי כדי לקבל תואר, יודע שמדובר ביציאה מצחיקה במיוחד שמלאה ברפרנסים לתרבות פופ ומוזיקת ניינטיז. ג׳ואל מקהייל, שגילם בסדרה את ג׳ף וינגר - עורך דין שרישיונו נשלל לאחר שמתגלה כי הוא שיקר לגבי התאור הראשון שלו (כאילו, שאין לו כזה) - נרשם לקולג׳ הקהילתי בגרינדייל, קולרדו, כדי לנסות להוציא תואר על אמת ולהחזיר לעצמו את המשרה שאהב.

הסדרה שיצר דן הרמון מעולם לא הייתה פצצת רייטינג מטורפת, אך לאורך שלוש עונותיה הראשונות המבקרים עפו עליה והיא דורגה בכל רשימות הסדרות הכי טובות של השנה. יותר מזה, קומיונטי הקטנה לא רק החזירה למסך את צ׳אבי צ׳ייס הנשכח מהאייטיז, היא גם גילתה לנו את דונלד גולבר כטרוי - שחקן פוטבול עצל ומתוחכם שיודע לנצל את הפוליטיקלי קורקט לטובתו. לא רק גלובר נתן הבלחה קומית ראשונה בקומיוניטי, גם אליסון ברי שמפליאה בימים אלה בדרמת ההיאבקות Glow, עשתה בה תפקיד קומי מצוין כאנני החנונית.  בסוף העונה השלישית החליטו ברשת NBC לפטר את יוצר הסדרה הרמון, והסדרה עברה לידיים אחרות. התוצאה? ירידה חדה ברייטינג ומחאה חריפה של המעריצים ברשתות החברתיות. בעקבות כך הרמון חזר להוביל את הסדרה בעונה החמישית והשישית אך זה לא עזר, וקומיוניטי בוטלה. מאז שהתפגרה, קומיונטי גדלה כתופעת קאלט עם חולצות וכובעים שמצטטים רגעים גדולים מהסדרה, למשל המשפט הקבוע של עבד (דני פודי): ״six seasons and a movie״. המשפט הזה גם יצר את הבאז הרציני על הפיכתה של קומיוניטי מסדרה לסרט קולנוע באורך מלא.

יוצר הסדרה דן הרמון, שעסוק מאז בריק ומורטי המצליחה, כבר כתב תסריט לסרט וחלק מהשחקנים, בראשם מקהייל, כבר הודיעו שהם לגמרי בעניין. אך ליקום תכניות משלו ומאז שהסדרה הסתיימה דולנד גלובר הפך לכוכב ענק בזכות תפקידים בסדרות מלחמת הכוכבים, ספיידרמן וכמובן אטלנטה (בלי להזכיר את קריירת המוזיקה המצליחה שלו כצ׳יילדיש גמבינו). מה זה אומר? בעיקר שליהוק של גלובר לפרויקט יעלה היום הרבה מאוד כסף, מה שהופך אותו לקצת פחות כדאי. האם הסרט של קומיוניטי יקרה, ועם מי? נותר לנו רק לחכות.

 

פיקי בליינדרז

פיקי בליינדרז, או בשמה העברי - כנופיית ברמינגהאם, היא דרמת פשע בריטית שמתארת את קורותיה של כנופיית פשע אלימה במיוחד שפעלה באנגליה בשנות העשרים של המאה הקודמת. מדובר בדרמת פשע אפלה אך גם פוליטית מאוד שמציגה במישרין ובעקיפין את שקיעתה של הממלכה הבריטית לאחר מלחמת העולם הראשונה, ומתארת את הריקבון המוסרי של מנהיגים גדולים (במקרה הזה ווינסטון צ׳רצ׳יל).

למרות שהיא לא משווקת כסדרה היסטורית, בליינדרז נכתבה בהשראת כנופייה אמיתית שהטילה אימה על תושבי ברמינגהאם פחות או יותר באותן השנים ובסדרה הפכה להיות הכנופייה של משפחת שלבי. אגב, משמעות השם המוזר של הסדרה נובע ממנהגם של חברי הכנופייה להחביא במגבעותיהם סכינים באמצעותם עיוורו את אויביהם (מתוחכם, הא?). בליינדרז נוצרה על ידי סטיבן נייט, אחד האנשים שחתומים על פיתוח הפורמט מי רוצה להיות מיליונר, אבל גם מי שכתב סרטים מבריקים כמו סימנים של כבוד עם ויגו מורטנסון. כוכב הסדרה קיליאן מרפי (טומי שלבי)  בטח מוכר לכם מתפקידו כדחליל בסדרת סרטי באטמן מתחיל וגם כאן הוא נותן תצוגת משחק מקריפה למדי כצעיר אמיבציוזי ואכזרי. בליינדרז הפכה בשקט בשקט לאחת הסדרות הכי מצליחות של רשת BBC 2 שמשדרת אותה (גם בארה״ב), שם הודיעו שהיא תסתיים בעוד שלוש עונות, מיד אחרי העונה השביעית. ומה לגבי ההמשך? סטיבן נייט כבר הודיע שהוא והקאסט (שכולל חוץ ממרפי גם את סם ניל) ממשיכים לסרט פיקי בליינדרז באורך מלא. 

החברה הגאונה (בערך)

טוב, במקרה שלפנינו קל לדעת מי הביצה ומי התרנגולת. סדרת הספרים המרתקת והמרגשת של אלנה פרנטה, הרומנים הנפולטינים, תהפוך בהמשך החודש למיני סדרה בשם החברה הגאונה (על שם החלק הראשון בסדרת הספרים) שתשודר ברשת HBO (וגם בישראל) וכבר זכתה לשבחים רבים כאשר שני פרקי הבכורה שלה הוקרנו בחגיגיות בפסטיבל ונציה האחרון. בימים אלה נודע, כי בלי קשר לסדרת הטלוויזיה, החברה הגאונה ו-סיפורה של הילדה האבודה (הספר האחרון בסדרה) יהפכו לסרט קולנוע אותו תכתוב ותביים מגי ג׳ילנהול. ג׳ילנהול, כמו רוב האנשים בסביבתינו, כבר הביעה בעבר את אהבתה הרבה לסדרת הספרים של פרנטה, ולפרנטה עצמה ואף קראה לה "גיבורה פמיניסטית",  כך שלא מפתיע שהיא בחרה בפרויקט הזה להיות הראשון שלה כבימאית.

גם פרנטה, שכזכור שומרת על מסתורין לגבי זהותה האמיתית, לא חסכה מחמאות מג׳ילנהול והצהירה כי היא נותנת לה "חופש אומנותי מוחלט" בכל הנוגע לעיבוד הספר שלה למסך הגדול. אם זה לא מספיק כדי להפוך את הסרט לאחד המסקרנים שצפויים לצאת בתקופה הקרובה, לסיפורה של הילדה האבודה יש גם זווית ישראלית - מי שיפיקו אותו הן אסנת הנדלסמן קרן וטליה קלינהנדלר, שעבדו לאחרונה עם גי׳לנהול על הגרסה האמריקאית לסרט הישראלי של נדב לפיד - הגננת.