מנקה (צילום: EHStock, Istock)
איך בוחרים חברת ניקיון? | צילום: EHStock, Istock

בחירה בחברת ניקיון היא לא עניין של מה בכך; בכל זאת מדובר בשירות מקצועי שעולה כסף. אתם מפקידים את ביתכם בידי אנשים שאתם לא מכירים, ואתם ודאי רוצים לקבל תמורה עבור כספכם במינימום זמן ובמקסימום תוצאות.

בין אם אתם נמצאים בתהליך של מעבר דירה ובין אם מדובר בשיפוצים, ודאי שהראש שלכם טרוד בעוד מיליון ואחד דברים אחרים. אולם לפני שאתם מרימים את השפופרת ומזמינים אליכם הביתה חברת ניקיון, כדאי שתשימו לב לכמה דברים.

שלב המחקר הראשוני
לפני שאתם פונים לחברת ניקיון מסוימת, כדאי לעשות בירורים ומחקר-שוק ולקבל המלצות על חברה אחת או על כמה חברות (רצוי מאנשים מוכרים, חברים ובני משפחה). פרסומים אודות חברות ניקיון מוכרות וגדולות ניתן למצוא באינטרנט, בעיתונים, במדריכי מידע ועוד.

מומלץ לקבל מידע אודות החברה וניסיונהּ בתחום, כמה זמן היא פועלת ואילו שירותים היא מציעה: פוליש, שירותי ניקיון לאחר שיפוץ, ניקוי שטיחים ועוד. לאחר קבלת המידע, תוכלו לגבש לכם דעה לגבי החברה ולהחליט אם לפנות אליה או לא.

בחורה עצובה בורוד מחזיקה חומרי ניקוי וספוג קשור לה (צילום: Lise Gagne, Istock)
כדאי לוודא מראש שמוצרי הניקיון הם מוצרים איכותיים | צילום: Lise Gagne, Istock
שלב ההתרשמות
לאחר שקיבלתם המלצה על החברה הרצויה, וביררתם האם היא מציעה את השירותים אותם אתם צריכים, כדאי לפנות אליה טלפונית ואף לקבוע פגישת היכרות. חשוב שתהיה כימיה עם מציע השירות, ושתקבלו את כל התשובות לשאלות שלכם לפני שתזמינו את העבודה. רושם ראשוני חשוב מאוד בבחירת חברת הניקיון עמה תעבדו, ולכן אופי הגשת הנושא וההסברים שמספקים לכם, הם חלק בלתי נפרד מהשירות שאתם צריכים לקבל. זכרו - כגודל החברה כן טיב השירות!

איכות המוצרים וחומרי הניקוי
כדאי לוודא מראש שמוצרי הניקיון וחומרי הניקוי בהם משתמשת החברה, הם מוצרים איכותיים בעלי תו תקן וכן מאושרים לשימוש. כמו כן, לא פעם יש צורך בשימוש במכונות ניקוי שונות בזמן ניקיון הבית: מכונות פוליש לסוגיהן, מכונות שטיפה בלחץ, מכונות לניקוי חלונות ושטיחים ועוד. אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר. הקפידו על כך שחברת הניקיון שאתם מעסיקים תעמוד בתקנים הדרושים, ותעבוד עם הציוד הטוב ביותר בשוק.

מדוע לבחור בחברת ניקיון ולא בעוזרת בית?
בוודאי התלבטתם בשאלה האם יש טעם להזמין את שירותיה של חברת ניקיון מקצועית, כאשר אפשר לחילופין להזמין עוזרת בית או מנקה. אין ספק שעלות שכירתה של עוזרת היא נמוכה יותר, אז למה אנחנו צריכים חברת ניקיון?

בעוד שעוזרת בית בהחלט תספק לכם את הניקיון הבסיסי ביותר, עם חומרי ניקוי שמן הסתם אתם תספקו לה, חברת ניקיון תבצע את העבודה עם המוצרים והחומרים שלה, ותדע להביא את הציוד והכלים המתאימים לעבודה.

כמו כן חברת הניקיון תספק לכם עובדים מקצועיים, בעלי כוח פיזי ויכולת להפעיל מכונות ניקוי כבדות. חברה מסודרת תוכל גם להציע לכם שירותי ניקיון נוספים והכרחיים, במקרים של מבנה לאחר שיפוץ או בעת מעבר דירה. עוזרת בית, לעומת זאת, מתאימה יותר לתחזוקה שוטפת של הבית לאחר הניקיון הראשוני.

באדיבות מעוז - אחזקה, ניקיון ושירותים בע"מ