האם לקוחות מגיעים עם ידע מוקדם אודות המוצר הדרוש להם?
חלק מהלקוחות אכן מגיעים עם מידע מוקדם, אודות מוצרי האלומיניום הנחוצים להם. לחברת "קליל" יש שלושה אולמות תצוגה, והלקוחות מגיעים אליהם כדי לראות את המוצרים ולקבל הסבר אודות הסוגים השונים. כמו כן ניתן לקבל גם ייעוץ מקצועי לפני קבלת ההחלטה. הייעוץ הסופי ניתן ללקוח על ידי בעל העסק, בפגישה במשרד או בשטח. למרות זאת, חלק מסוים מהלקוחות לא תמיד יודע מה הוא רוצה. בדיוק לשם כך נועד בעל המקצוע: לעזור במתן מידע, ובהכוונה למוצר הסופי המתאים ביותר.

כאשר לקוח מעוניין בפרופיל אלומיניום, כיצד ניתן להתאימו לדרישות?
התאמת הפרופיל ללקוח נעשית בכמה דרכים:
יעילות המוצר עבור הלקוח.
איטום נגד רעש במידת הצורך.
שיקולי יופי ואסתטיקה.
רמת הגימור בהתאם לסגנון הבית או העסק.

האם חברה מקצועית חייבת לספק אחריות על מוצר שהיא מתקינה? מהן תקופות האחריות על מוצרי אלומיניום?
כל חברה שמגדירה עצמה כמקצועית, חייבת לתת לפחות 3 שנות אחריות על המוצרים. חברת "קליל" נותנת ללקוח תעודת אחריות כפולה לשנתיים. אצלנו, לדוגמה, בחברת א.ש אלומיניום, נותנים אחריות של עד 5 שנים לפרויקטים.

מהם טווחי המחירים בתחום וממה הם מושפעים?
טווחי המחירים מושפעים מסוג המוצר הדרוש: פרופיל בלגי, חלון קלאסי, פרופילים למשרדים (אופיס), קירות מסך ועוד. לכל סוג יש מחיר אחר בהתאם, כמובן. השוק מאוד פתוח וכל עסק נותן את המחיר שהוא מוצא לנכון בהתאם לעבודה. הצעת המחיר הנכונה ביותר היא לתמחר מוצר לפי מפרט קיים, של קליל או של אדריכל. ברגע שנותנים הצעת מחיר לפי מטר, עלול להתברר בסוף שהמחירים אינם מדויקים.

מה חשוב לדעת כשמחפשים פרופיל אלומיניום לבית?
הלקוח חייב להתאים את הפרופילים לדרישה שלו. למשל: יש לקוחות שרוצים לשמור על טמפרטורות יציבות בבית, ובמצב כזה אנו ממליצים על בידוד תרמי. כאשר לקוחות מעוניינים לשמור על שקט בדירה, אנו ממליצים על טריפלקס. הדבר החשוב לא פחות הוא יופיו של המוצר. בין שמדובר בפרופיל אלומיניום, בחלון בלגי או באופיס, סוג הפרופיל נקבע לפי טיב האדריכלות של המבנה (אופיו ועיצובו הפנימי).

במצב בו לקוח מעוניין בשירות מחברה הנמצאת במרחק רב מאזור מגוריו - האם צריך לשלם תוספת מחיר?
ברוב המקרים, כשמדובר בעבודות גדולות, אין צורך להוסיף תשלום על מרחק. אם מדובר בעבודות קטנות יותר, לעומת זאת, קיימת תוספת תשלום בשל המרחק.

במידה שלקוח מבקש לראות תעודת מתקין מורשה, האם העסק מחויב להציגה?
אנו ממליצים לבחור מראש מתקין מורשה של "קליל". חברת "קליל" מבצעת ביקורת תקופתית אצל כל המתקינים המורשים שלה. מומלץ לקבוע פגישה בבית העסק של המתקין או היצרן, להתרשם מעבודות שכבר ביצע ולראות כיצד הוא עובד. אין שום סיבה שמתקין מורשה עם עסק מסודר, לא יעשה את העבודה כמו שצריך.

במידה שאין ללקוח אחריות על המוצר המותקן אצלו בבית: מהן ההמלצות לבחירת איש-מקצוע וממה כדאי להיזהר?
יש המון אנשי מקצוע שעובדים מהרכב בלבד, ומזמינים את המוצר הגמור מחברה אחרת. מומלץ להיזהר מסוג זה של מתקינים; יש להם נטייה 'להיעלם' לאחר העבודה או לאחר התשלום מראש. לכל מתקין מורשה של "קליל" יש תעודה מעודכנת לשנה הנוכחית, וגם כרטיס מגנטי לארנק. בקשו לראות את התעודה והכרטיס. כמו כן, אל תשלמו מראש יותר מ-30% מהסכום. יש לציין שפער של עד 8% במחיר נחשב לתקין; מעבר לכך צריכה להידלק לכם נורה אדומה.

האם קיים טיפול מיוחד בחלונות אלומיניום?
לא קיים טיפול מיוחד עבור חלונות אלומיניום. כל מה שצריך לעשות הוא תחזוקה שוטפת (דהיינו ניקוי האלומיניום במים, מדי תקופה מוגדרת מראש).

האם אצל מתקינים יש חלוקה לצוותים, או שכל עובד בעסק הוא מומחה לכל?
יש חברות ועסקים בהם קיימת חלוקת-עבודה מוגדרת למתקינים בלבד, יצרנים בלבד ועוד. בחברת א.ש אלומיניום כל העובדים יודעים לעשות הכול מהכול, כולל ייצור והתקנה. אנו עוברים הדרכות מקצועיות שוטפות, במטרה לתת ללקוחותינו איכות ללא פשרות בכל מוצר.

בסך הכול, אלומיניום הוא ענף מאוד מרכזי הן בבנייה והן בשיפוצים. יש לבחור את איש האלומיניום בזהירות רבה, כדי שתדעו את שירותיו של מי שכרתם. כי כאשר המחיר זול, לרוב זה גם עולה ביוקר בסופו של דבר.

הכתבה באדיבות א.ש. אלומיניום

בעלי מקצוע נוספים בסיווג אלומיניום