קפה נשפך (צילום: svanhorn, Thinkstock)
צילום: svanhorn, Thinkstock
יש כמה דברים שלא הולכים ביחד: מים ושמן, שטיח ובעלי חיים, שטיח ותינוקות, שטיח ואורחים - הבנתם את הנקודה: שטיחים מתלכלכים בקלות ולא תמיד תוכלו לנקות אותם בעצמכם. אז כדי להסיר את הכתמים בהצלחה ובמחיר הוגן הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת:

אמינות ומוניטין

אם כבר התחלתם לחפש חברת ניקוי שטיחים, תנו לנו לגלות לכם סוד קטן: לא כל מי שמופיע בעמוד הראשון בגוגל הוא בהכרח מקור מהימן ומקצועי. אם מצאתם או שמעתם על חברה שנראית לכם, חפשו את השם שלה בגוגל כדי לקבל תוצאות אובייקטיביות ומהימנות של צד שלישי באינדקסים ואתרי חוות דעת. סִמכו על האינטואיציה שלכם או התייעצו עם קרובים וחברים, כדי לקבוע האם חווׁת הדעת והאזכורים נראים לכם אמינים או שתולים מטעם החברה.

שירות "אקסטרה"

בעולם התחרותי של היום, לא צריך להתפשר על איכות שירות והטבות: בדקו האם החברה שבחרתם מציעה הקלות כמו איסוף והחזרת השטיח לבית או למשרד, התחייבות לטיפול תוך זמן קצר, או אחריות כלשהי. בהמשך בדקו אם החברה מציעה גם שירותים נלווים כמו שירותי תיקון ושחזור, הסרת ריחות רעים וכדומה. לסיום, העדיפו חברה שמשתמשת בחומרים ידידותיים לסביבה, חומרי ניקוי מתפרקים ולא רעילים.

איכות זו לא מילה גסה

לפני שמתחילים לדבר על ה"אקסטרה מייל", וודאו שהשירות הבסיסי שאתם מקבלים הוא איכותי: השאירו פניה במייל או התקשרו אל החברה, ראו תוך כמה זמן עונים לכם והאם המענה הוא אדיב. שימו לב אם מסבירים לכם על תהליך העבודה ואם לוקחים מכם פרטים רלוונטיים לגבי סוג השטיח וסוג הכתם.

מחירון

העקרון לקביעת המחיר לרוב תלוי בגודל השטיח במ"ר: שטיחים תעשייתיים המיוצרים במכונה הם הכי זולים לניקוי ויעלו לכם 50-60 שקלים למ"ר. שטיחים בעבודת יד (פרסי, אפגני, קווקזי ודומיהם) תמיד יהיו יקרים יותר לניקוי מאחר והם צפופים יותר וקיים סיכון להיווצרות קרעים וגלישת צבעים במהלך עבודה לא מקצועית. טווח המחירים ינוע בין 80-100 שקלים למ"ר. ניקוי שטיחי שאגי יתומחר כמו ניקוי שטיח בעבודת יד, מאחר והסיבים שלהם ארוכים במיוחד ונוטים לצבור כמויות גדולות של לכלוך, אותם אי אפשר לשאוב באמצעות שואב ביתי. כל מ"ר יעלה לכם 70-90 שקלים.

>> הכתבה באדיבות כתר שטיחים – ניקוי שטיחים וריפודים 

 >> לכל החברות לנקיון שטיחים באתר zap דפי זהב

"יצאת צדיק", חמישי ב-21:00, ערוץ 2