דוד שמש (צילום: Thinkstock)
צילום: Thinkstock
תיקון דודי שמש הופך לרוב למבצע מסובך שגוזל מאיתנו זמן וכסף, כשרבים ממתקני הדוודים מרשים לעצמם "לנפח" תקלות כדי להרוויח קצת יותר על חשבוננו. כדי למנוע מקרים כאלה, רצוי שתכירו כמה מושגי יסוד בתחום, ותבינו מראש איך כדאי לבחור מתקן דודי שמש.

אם הדוד שלכם הפסיק לפעול ואתם מזמינים שירות תיקון לדודי שמש, הכי טוב תעשו אם תלמדו קצת את הנושא. הכירו מעט מושגי יסוד, למדו על התקלות הבסיסיות ושננו את העלויות הצפויות בכל מצב נתון. הידע שתפגינו יגן עליכם מפני רמאות. אז מהן התקלות הכי נפוצות הקשורות לדודי שמש, איך מתמודדים עמן וכמה התיקון אמור לעלות?

שלב ראשון – לומדים את התחום:

ביקור טכנאי: חשוב להביא בחשבון שעצם ההזמנה של הטכנאי תעלה לכם סביב 200 ₪, וזה עוד לפני שהוא התחיל לעבוד.

  1. נזילה: נזילה מדוד שמש היא תקלה מאוד נפוצה. חשוב שתדעו: רק אם הנזילה היא מהדוד עצמו, יש צורך בהחלפתו. כל נזילה אחרת ניתנת לתיקון.
  2. קלקול של התרמוסטט: התרמוסטט הוא גוף החימום של הדוד שאחראי על חימום המים. אם הוא מתקלקל, החלפתו חיונית ותעלה סביב 300 ש"ח.
  3. החלפת פלאנג': פלאנג' הוא הבסיס שעליו יושב הדוד. אם הוא מתקלקל, אין מנוס אלא להחליפו, תענוג שאמור לעלות סביב 550 ש"ח.
  4. תחזוקה שוטפת: אם כבר הזמנתם טכנאי דודי שמש, בקשו ממנו שיבצע עבורכם שתי פעולות לפני ראשית החורף. האחת, חיזוק יציבות הדוד על ידי קיבועו ועיגונו לגג, מה שאמור לעלות כ-50 ש"ח בערך. כמו-כן בקשו שטיפה של קולטי הדוד, מה שמאריך את חיי דוד השמש ומגביר את יעילותו. זה יעלה לכם בסביבות 300 ש"ח.

שלב שני – סקר שוק:

אל תמהרו להזמין שירות לתיקון דודי שמש מבלי שתשאלו ותרחרחו אצל השכנים, אצל המכרים וגם ברשת האינטרנט. הזמינו רק מי ששמעתם לגביו שהוא מעניק שירות אמין. בשלב זה חשוב מאוד גם לבדוק אחריות: רוב החברות מעניקות אחריות לתקופה של חמש שנים ואף יותר. 

שלב שלישי – קבלו חוות דעת נוספת:

אם הטכנאי טוען שיש להחליף את הדוד – פעולה שתרוקן את ארנקכם ושעשויה לעלות אלפי שקלים, הזמינו טכנאי נוסף וקבלו עוד חוות דעת לפני שתחתמו על הצ'ק.

לסיכום, תיקון תקלות בדודי שמש יעלה לכם לא מעט כסף, וכדי שלא תשלמו יותר מהנדרש עליכם להכיר מושגי יסוד בתחום, להכיר את טווח המחירים ולקבל המלצות לפני הזמנת אנשי שירות. אם אתם חייבים להחליף את דוד השמש, קבלו כמה הצעות מחיר, וודאו שאכן אין ברירה וחייבים להחליף את הדוד.

>> לטכנאי דודים נוספים באתר zap דפי זהב