מבחן הפנצ'ריות של יצאת צדיק הסתיים דווקא בנתון מעודד: רוב הפנצ'ריות שנבדקו נתנו לתחקירנית טיפול מקצועי, אמין והגון, אך בין אלו שלא – בלטה לרעה אחת הפנצ'ריות באופן מיוחד.

תחקירנית התכנית הגיעה לפנצ'ריית אוזן בראשון לציון, כשבתא המטען שלה ישנו צמיג תקין לחלוטין ממנו רוקן האוויר, ולרכב מחובר הגלגל הרזרבי. שני הצמיגים נבדקו באופן מקצועי על ידי צוות התכנית עוד לפני שנכנסה לפנצ'רייה.

העובד באותה פנצ'רייה טען בפניה מספר טענות, כולן לא נכונות, והתדהמה של חיים הכט וצוותו הלכה וגברה: קודם כל  - טען העובד שצריך להחליף את הצמיג, שכזכור היה תקין. מעבר לכך, הוסיף הבחור ואמר שהג'אנטים – החישוקים עליהם מורכבים הצמיגים – עקומים. התחקירנית נתנה לעובד יד חופשית, והוא החליף את כל החישוקים ושני צמיגים של הרכב, וביחד עם איזון הגלגלים גבה על הטיפול כולו לא פחות מ-4800 שקלים, מחיר גבוה לכל הדעות.

ההלם האמיתי הגיע כשהתחקירנית חזרה אל צוות התכנית כשבתא המטען שלה נמצאים כל החלקים אותם פירקו בפנצ'רייה המדוברת. הקרע בגלגל נראה, על פי צבעו הכהה, כקרע שנעשה זה עתה, ואילו הג'אנטים העקומים – בכלל הגיעו מרכב אחר, והיו שונים בקוטרם מהג'אנטים המתאימים כך שאין שום סיכוי שצמיגי הרכב המדובר היו מורכבים עליהם מעולם.

תגובת צמיגיית אוזן:

העובד שצולם מוסר כי הוא פועל הממלא אחר הוראות המעביד שלו. הוא ראה שיש בעיה בג'אנטים ובצמיגים, וההנחיות שקיבל היו להחליפם. כמו כן מסר העובד כי הוא קיבל משכורת קבועה ללא בונוסים על מכירות, ולכן לא היה לו אינטרס "לדחוף" סחורה מיותרת ללקוחה.

בעל הצמיגייה עזרא אוזן אומר שהמעשים שראה שבוצעו על ידי העובד שלו אינם מקובלים עליו, והוא מתנצל על האופן בו פעל העובד. העובד אינו עובד יותר בצמיגייה.

>> דוד נמרי מהתכנית מסביר כל מה שצריך לדעת על צמיגים

>> מחפשים צדיקים? כל צדיקי התכנית במקום אחד