חור בצינור - שהפך לחור בכיס: אחת הבעיות הנפוצות ביותר בדודי שמש זה קרע או פגם בצינור שגורם לנזילה על הגג. הערב ב"יצאת צדיק" (שני, אחרי החדשות, ערוץ 12), טכנאיי דודים יוזמנו לבדוק בדיוק תקלה כזו.

על גג בית בפלמחים, טכנאי דודים אשר זהותו תיחשף הערב זיהה כי מדובר בנזילה, אך הציע ללקוחה להחליף את הדוד עצמו. "אפשר לעשות לזה תיקון, השאלה אם את רוצה להתעסק עם הדוד הזה גם לקראת החורף", אמר לה, "אם את רוצה שקט לעוד כמה שנים - זה להחליף את הדוד. אם את רוצה להתעסק איתו עוד כמה חודשים עוד הפעם, זה לעשות תיקון".

חיים אתגר והמומחה לדודי שמש, יהודה מקלנבורג, הבינו מיד את המניפולציה. "הנה זה בא, הטקטיקה המוכרת", אמר חיים, "הלחץ הזה שמפעילים על הלקוח". לדברי מקלנובורג, "זה מוכר, לצערי. מה קשור הצינור להחלפת דוד?".

הלקוחה שאלה את הטכנאי: "הדוד הזה ישן?", ולכך הגיב בלי למצמץ: "הדוד הזה? יש לו, כן. הוא עבר את ארבע שנות האחריות. אם את שואלת אותי מה אני הייתי עושה, זה להחליף את הדוד". לדברי מקלנבורג, "דוד לא באחריות, זה אומר שהוא לא תקין ושצריך להחליף אותו? ממש אין צורך להחליף את הדוד". מה הסכום שגבה הטכנאי עבור החלפת הדוד שלא לצורך, ומה קרה בעימות בינו לבין חיים אתגר? התשובות הערב.