הערב (חמישי) נחשפה ב״יצאת צדיק״ הנוכלות של צמד אחים אשר השתמשו בשמן של חנויות סלולר מוכרות ועקצו לקוחות בלמעלה ממליון ש״ח. האחים אף ניסו להוציא צו מניעה לשידור התכנית אך ללא הצלחה. כתב אישום הוגש נגדם וכעת הם עומדים לפני משפט.

למרות פתיחת הפרק שחשפה אותנו לנוכלים, זכינו גם להכיר צדיק אחד עם עשייה יוצאת דופן. בתום שידור הפרק, נועם ג'ומעה זכה לביקור פתע מחיים אתגר שהעניק לו מדליה ותעודה בשידור בחי.

לא סתם אתגר הגיע עד לביתו של ג'ומעה כדי לספר לו שהוא יצא צדיק. הוא אמנם טכנאי מחשבים ברוב שעות היום, אך מדובר באדם שמקדיש את חייו לעשייה חברתית וקהילתית יוצאת דופן. הוא אחד האנשים הכי מוכרים בבית שאן, העיר בה גדל והתחנך, בזכות התרומה הקהילתית האדירה שלו. הוא יוזם ומוציא לפעול פרויקטים חברתיים בהתנדבות ומסירות מלאה.

"כל העיר מגדירה אותו יזם חברתי - קהילתי, מוביל ומנהיג. הוא יודע לנצל את ההון האנושי של העיר למען העיר", סיפרה עליו מזל איובי, פעילה חברתית. אביו, יואל ג'ומעה, הוסיף: "מהרגע שהוא מתעורר, הוא עושה למען הקהילה, והוא עושה את זה בצורה כל כך טובה".

ג'ומעה הקים את רשת "עיר עמק", פרויקט שנולד מתוך הצורך לחבר את תושבי בית שאן לתושבי הקיבוצים והמושבים באיזור. אלעד ערמון, שותפו של נועם לפרויקט, מספר: "מדובר ברשת של שמונים צעירים מהעיר ומהעמק. הם עוסקים בחיבורים בין אנשי העיר והעמק כדי לנסות לתקן מצב של הפרדה, של חומה שקופה בנינו. הגיע הזמן לאחד כוחות ולצמוח יחד לעתיד. זאת פלטפורמה נורא טובה להקים דברים חברתיים שמחזקים את השני הצדדים".

נועם ג'ומעה (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12)
"מהרגע שהוא מתעורר הוא עושה למען הקהילה" | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12

פרויקט נוסף שמוביל ג'ומעה הוא "חיים יחד", אליו הוא גייס את בני הנוער לטובת פעילות שמחברת אותם לתושבים. נהוראי דיין, נער בן 17 שמתנדב בפרויקט משתף: "כל בן אדם שפונה אלינו לתנועה אנחנו עוזרים לו. אם צריך שירכיבו ארון בבית, העברת דירה, אם זה לצבוע דירות".

מלבד לפעילות החברתית המעידה על אישיותו המיוחדת של ג'ומעה, צוות התכנית גילה שמדובר בצדיק של ממש. הם יצרו תקלה פשוטה של שינוי הגדרות הקול במחשב, וג'ומעה תיקן אותה במהירות תוך מתן הסבר מפורט על הדרך לפתור אותה לבד בעתיד. על תיקון התקלה לקח 80 ש"ח בלבד והפגין אמינות ומקצועיות.