לפני כשבועיים פרסמנו את הסטטיסטיקה העגומה הזאת, המבוססת על כל תוכניות "יצאת צדיק" לדורותיהן, ולפיה 90 אחוזים מטכנאי הדודים בישראל מנצלים לרעה את העובדה שהבדיקות נעשות הרחק מעיני הלקוח וממציאים תקלות כאלה ואחרות במטרה לגבות סכומים מופרכים על עבודות מומצאות. 

בתוכנית שתשודר ביום חמישי (21:15 בקשת 12) חוזר חיים אתגר לבחון את טכנאי הדודים ומנסה לאתר את הצדיק עליו כולנו נוכל לסמוך, אם חס וחלילה תצוץ בעיה בדוד הביתי שלנו. מי שלא היה מעוניין בשידור התחקיר הוא טכנאי דודים ובעל העסק "אור אנרגיות", שהגיש בקשה לצו מניעה על מנת לנסות ולמנוע את שידור התוכנית, בה הוא מככב. בדיון שנערך בבית המשפט ביום שני, ה-24 ביוני, מחקה השופטת עידית ברקוביץ את בקשתו בהסכמת הצדדים. כיוצא בכך, הפרק ישודר כמתוכנן. את הפקת התוכנית ייצג עו"ד מוטי ארד ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות'. 

בתוכנית המדוברת מגיע הטכנאי לדירה בבני עטרות לצורך תיקון תקלה פשוטה בתרמוסטט בדוד השמש הממוקם על גג הבניין. כל מה שהיה עליו לעשות כדי לפתור את התקלה, היה להחליף את התרמוסטט. עם זאת, בבדיקה שערך ותועדה על ידי מצלמות התוכנית, קבע כי יש להחליף את הפלאנג' ואת הקולט. בסופו של דבר, חייב את הלקוחה בסך של 2,500 שקלים, במקום בכ-400 שקלים אילו רק היה מחליף את התרמוסטט בלבד.