תוכנית התחקירים שבוחנת את אמינותם של הטכנאים ובעלי המקצוע שמגיעים לבית הלקוח, מתעמתת עם אלו המרמים את לקוחותיהם ומכתירה את המקצועיים וההוגנים לצדיקים. אחרי שש עונות מצליחות בהן הנחה את התוכנית חיים הכט בקשת 12, עוברות המפתחות בעונה השביעית לידיו של חיים אתגר.

בכל פרק יבחן חיים אתגר בליווי אנשי מקצוע טכנאים ואנשי שירות במקצועות השונים, החל מחשמלאים, דרך אינסטלטורים ועד טכנאי טלוויזיות, מוסכים, מדבירים ועוד. בעלי המקצוע ייבחנו בשלוש קטגוריות שונות: אמינות, מקצועיות ומחיר. הם יגיעו לבית מרושת במצלמות ויפגשו את בעל הבית, שיגלם שחקן מטעם התוכנית. מבעוד מועד ישתילו צוות הפקת התוכנית בעיה פשוטה וקלה לפתרון, ובעל המקצוע יידרש לזהות ולטפל בה, ולקבוע מחיר הוגן בהתאם.

בעלי המקצוע אשר הפגינו יושרה ומקצועיות יזכו במדלית הצדיקים של התוכנית, ואילו אלו מהם שייתפסו מרמים את הלקוח המדומה ייאלצו להתמודד עם עימות פנים אל פנים עם חיים אתגר.

"יצאת צדיק" הובילה לשינוי תפיסתי בעולם הצרכנות והעלתה מודעות בקרב רבים לפנים הרבות של תעשיית הנוכלות בישראל. מדי עונה במהלך חודשי השידור של התוכנית חווה ההפקה ירידה משמעותית בפניות הציבור על מעשי מרמה ונוכלות, וזאת משום שטכנאים ובעלי מקצוע רבים נוהגים "להוריד פרופיל" ונמנעים מלעקוץ את הלקוחות מחשש שייתפסו.

לוגו יצאת צדיק חדש (עיצוב: קשת 12)
עיצוב: קשת 12