אחרי שבוע שלם של התעלמות מהטפטוף הקל של הברז או הסתימה הקלה בכיור, אתם מבינים שהגיע הרגע הבלתי נמנע שניסיתם לדחות בכל מחיר - להזמין אליכם הביתה איש מקצוע. אחרי שהתרגלנו לראות במשך שנים ב"יצאת צדיק" (עונה חדשה הערב, אחרי החדשות, קשת 12) אנשים שהמקצוע היחידי שלהם זה לשקר ולרמות - השאלה החוזרת והבלתי נמנעת של האם מי שיגיע הוא איש אמין או נוכל מהסרטים, מעסיקה כמעט כל אחד בזמן הביקור וגורמת לתחושה של חוסר שליטה בתוך הבית שלכם. רגע לפני שאתם מרימים ידיים ומביאים סכום כסף לא ידוע בחוסר ביטחון לאדם שאתם לא מכירים ולא בטוח סומכים עליו, קבלו כמה עצות זהב שיחזירו לכם את השליטה ואת הביטחון בסיטואציה, ויזכירו לכם שזה הבית שלכם.

  1. לפני הכל תחפשו את הבעיה שיש לכם באינטרנט – לפעמים תקלות יכולות להיראות בלתי פתירות, אבל חיפוש קצר בדפדפן יביא לכם המון הסברים שיגלו לכם שלפעמים הפתרון לבעיה יכול להסתכם בלחיצת כפתור או סיבוב בורג, זה יכול לחסוך לכם הזמנת איש מקצוע והרבה כאב ראש. גם אם לא תוכלו לפתור את התקלה בעצמכם, לפחות תדעו על מה מדובר וכשתזמינו אותו תהיו בעמדת ידע וכוח. * כמובן שתקלות גז או חשמל אסור לפתור לבד על פי החוק וחובה להזמין איש מקצוע מוסמך*.
  2. החלטתם להזמין מקצוען? תבדקו קודם עם חברים ומכרים – אין חכם כבעל הניסיון. הרבה מהאנשים סביבכם כנראה נתקלו או מכירים מישהו שנתקל בבעיה זהה כמו שלכם, והם כבר מחזיקים בידע על התקלה ועל מישהו אמין שתוכלו להזמין ולסמוך עליו שיפתור לכם את הבעיה.
    מתקן סתימה בכיור, שרברב (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
    החלטתם להזמין מקצוען? תבדקו קודם עם חברים ומכרים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
  3. תחפשו ביקורות על איש המקצוע שאתם רוצים להזמין – בעבר היה אפשר לדעת אם הוא מומלץ רק דרך המלצות מפה לאוזן. היום לכל אחד עם קצת ניסיון יש ביקורות באינטרנט שיאפשרו לכם לדעת האם מי שאתם רוצים להזמין הוא באמת מקצוען, מומלץ ואמין.
  4. תבקשו ממנו שיסביר לכם הכל - לפני שהוא מתחיל לעבוד חשוב שתשאלו אותו מה בדיוק התקלה ומה הערכת מחיר שלו לכל התיקון, כולל מע"מ. אם המחיר מרגיש לכם גבוה מדי או לא פרופורציונלי ואין לכם עם מי להתייעץ, אתם תמיד יכולים לבקש ממנו שיעצור את העבודה ותשלמו לו על דמי ביקור בלבד (סכום שמתואם מראש מול בשיחת הטלפון). 
  5. אין שינוי במחיר במהלך התיקון בלי שמעדכנים אתכם – יכול לקרות שתוך כדי עבודה הוא ישים לב שהתקלה שחשב בהתחלה מתגלה כתקלה חמורה יותר, זה לגמרי בסדר וזה יכול לקרות לכל אחד, אבל – חשוב ששוב תבקשו הסבר מפורט על הבעיה החדשה, תבקשו הצעת מחיר ורק שאתם בטוחים תתנו לו להמשיך בעבודה. תמיד תזכרו שהכוח בידיים שלכם והוא לא מורשה לעשות שום דבר מבלי אישור שלכם.
  6. אם החלפתם חלקים תבקשו לראות את החלק החדש - הרבה פעמים כחלק מהתיקון תידרשו לרכוש חלק חלופי חדש בכדי לפתור את התקלה. אחרי שקיבלתם הסבר מפורט על הרכיב ולמה צריך לקנות אותו, תבקשו לראות את שני החלקים (הישן והחדש) בשביל שתדעו שמה שאתם מקבלים זה מוצר חדש ולא משומש או תקול - תזכרו שאתם אלה שקונים את החלק והוא שלכם.
    בעלי מקצוע, שרברב (צילום: shutterstock_visivastudio)
    אם החלפתם חלקים תבקשו לראות את החלק החדש | צילום: shutterstock_visivastudio
     
  7. תעבירו הלאה את הביקורת שלכם על איש המקצוע – חשוב לזכור שיש המון אנשי מקצוע הגונים, מקצוענים ונחמדים שיעשו לכם את העבודה ויוציאו אתכם בהרגשה טובה מהביקור - אם מי שביקר אתכם עשה עבודה טובה, תבקרו אותו ותשבחו באחד מהאתרים הרבים של אנשי המקצוע ותמליצו עליו למי שמבקש, זה יטיב עם כולם.  אם הוא היה פחות טוב ויצאתם בתחושה לא טובה, תעשו את אותו הדבר ותמנעו את האבל שנגרם לכם מאנשים אחרים.