העונה החדשה של "יצאת צדיק" חושפת בפנינו צד חדש שלא הכרנו. אם עד היום היינו רגילים לתגובות מנוסחות היטב של טכנאים שנתפסו במצלמה כנוכלים, עכשיו אנחנו מקבלים את הדרמה האמיתית שמתרחשת בכל מפגש שכזה. חיים הכט אמנם מקפיד לומר בכל ריאיון עד כמה קשה לצלם את התכנית, אבל בשביל הצופים טקס הענקת המדליה הצליח לרכך את העימותים שהתרחשו מחוץ לעיני המצלמה.

בפרק שישודר הערב (ד') ב"יצאת צדיק", נחשפת הדרמה שהתרחשה עם טכנאי דודים שעיגל כמה פינות אבל נתפס על חם. בניגוד לעימותים שנערכו בעבר בתכנית, הטכנאי פרץ בבכי מול צוות הצילום וגרם לתגובות מעורבות גם בקרב הפקת התכנית. בראיון שערכנו עם חיים הכט הוא מספר על רגעי הדרמה והניסיונות למנוע את שידור התכנית. "ישבתי איתו על הגג 40 דקות ודיברתי עם אשתו והחברים שלו. קראתי לחבר שלו שיבוא וייקח אותו כדי שלא חס וחלילה יקרה לו משהו. הם היו בטוחים שהדמעות ימנעו מאתנו לשדר את זה, אשתו ניסתה לדבר ללב שלי ולהגיד שהחשיפה תהרוס אותו ותכניס אותו לחובות. הסברתי לה שאין לנו ברירה אלא לשדר את זה. ניסיתי להבהיר לו שהוא אמנם נלכד אבל זה לא סוף העולם, מהנקודה הזאת הוא רק יכול לעלות. הוא בעל מקצוע וזאת הפרנסה שלו אז רק שיהיה איש ישר וייצא לדרך חדשה".

>> מחפשים בעל מקצוע אמין? היכנסו עכשיו לרשימת הצדיקים המלאה

ציפית שהוא יתפרק ככה מול המצלמה?
"מה פתאוםבדרך כלל רוב האנשים שאני נפגש איתם בסיטואציה הזאת מתנפלים עלייהאדם הזה ראה אותי מרחוק והתחיל חבוט לעצמו במצח, אמר לי שפעם הוא היה ישר כמו פלס. יש איתי צוות שלם ויש שם אנשים הרבה יותר קשוחים ממני שאומרים לי לא להתרגש והכל הצגה. במקרה הזה ראיתי שהוא באמת נשבר ומכה על חטא. אני לא יכול להגיד אם הוא כן או לא יחזור לסורו, אבל הוא נשבר לי מול העיניים וזה קשה".

ואיך הרגשת באותו הרגע? 
"בגלל הרגעים האלה קשה לי מאוד עם התכניתאבל אני אומר לעצמי שזה שירות לאומי. כל אזרח בישראל צריך בעל מקצוע פעם בחודש בממוצע, אם כל פעם הוא יצטרך לשלם 2000 שקלים לנוכל זה הופך את ניהול משק הבית למשהו לא סביר. אין ברירה, צריך להילחם בזה. אנחנו היחידים שבאים עם מצלמות ומתמודדים עם התופעה הזאת בטלוויזיה, אתגרנו אותם גם בבתי המשפט שקבעו שיש לזה חשיבות ציבורית".

בעונות הקודמות של "יצאת צדיק", המפגשים עם אלו שנכשלו במבחן האמינות נעשו בחדרי המערכת. הרחק מעיני המצלמה, אותם טכנאים צפו ברגעים הפחות זוהרים בקריירה שלהם, כשרובם הגיעו עם עורכי דין שבאופן טבעי השתלטו על השיחה.

יש מחשבות שאולי בכל זאת היה כדאי להשאיר את הרגעים האלה מחוץ למצלמה?
"זה יותר קשה עבור הטכנאים שמופיעים בתכנית, אבל הגענו למסקנה שזה מה שצריך לעשות כדי להילחם בדברים האלה. לדעתי בסופו של דבר החשיפה הזאת מרתיעה אותם עוד יותר. כבר פגשנו אנשים שאמרו לעורך הדין 'יאללה תן להם תגובה ובוא נמשיך', אבל כשאתה נלכד מול המצלמה ורואים את הרגעים הקשים האלה יש לזה אפקט גדול להערכתי. פה אתה עומד מול בן אדם, המפגש הוא נקי וברגע שהוא רואה אותך הוא לא צריך שום הסברים. הוא הרי יודע שצדיק הוא לא, ומתפרק מבכי".

כשאתה מגיע הביתה אחרי יום צילומים, המפגשים האלה ממשיכים להשפיע עליך?
"
בוודאי. אני כל הזמן במחשבות, זה מכה בי. אני לא רק עושה טלוויזיה, אני עצוב ומהורהר אחרי פרקים שכאלה, וממשיך ללכת עם הדבר הזה גם כשאני בבית. זה קשה לי". 

>> חיים הכט יוצא לעונת המרדפים של "יצאת צדיק"

"יצאת צדיק": הערב ב-21:00, קשת, ערוץ 12