נוכלי האינסטלציה מהתכנית האחרונה של "יצאת צדיק" הפכו לשיחת היום בימים שאחרי השידור, והבוקר מתברר שלמרות הכל, המגנטים של חלק מאותם נוכלים עדיין מפוזרים ברחבי גוש דן, ולפי חיים הכט מדובר ברשת מסועפת שכוללת עשרות שמות שמשתנים כל הזמן.

למרות המידע המדאיג, עפ"י רשות המיסים הטיפול בנושא לא עצר לרגע. "ביחידת המודיעין של חקירות תל אביב בוצע איסוף גלוי וסמוי כנגד אותם שרברבים במשך תקופה וקבלנו המון מידע קשה ובעייתי שהצביע על תופעה של אזרחים תמימים שביקשו שירות אלמנטרי וקיבלו שירות לקוי במחיר מופקע", מספר הבוקר דרור דניאל מרשות המיסים לתכנית הבוקר של קשת. "זו תופעה שכשאזרחים היה לנו קשה לצפות בה, ובעקבות התכנית 'יצאת צדיק' החלטנו לצאת בחקירה גלויה ועצרנו את אותם נוכלים".

"אותם נוכלים הוציאו חשבוניות פיקטיביות, פרסמו את עצמם במגנטים ברחבי המרכז, אבל תפסנו חלק מהם, והם הובאו בפני שופט כשבמקביל הגיעו אלינו המון פניות לגביהם. כרגע התיק נמצא בשלבים מתקדמים של איסוף ראיות, כשבסופו של דבר מדובר בחשדות פליליים לכל דבר".

ואיך זה ייגמר? ב"תשלום כופר" או שהם יורחקו מעבודתם?

"לאור ההיקפים כפי שפורסמו בבית המשפט ואחרי שעברנו אחרי נתיב הכסף - מיליוני שקלים שהולבנו בצ'יינצ'ים שונים באזור המרכז, ובגלל שמדובר בתיק סבוך ביותר, אני מניח שזה יגיע לפרקליטות מיסוי וכלכלה ולדעתי יוגש נגדם כתב אישום".

זו תופעה מוכרת וידועה?

"לצערנו ההון השחור נמצא במגזרים רבים. רשות המסים נלחמת באותו הון שחור בכל החזיתות ואין ספק שעלינו מדרגה בטיפול בסיפורים מסוג זה".

מחפשים צדיקים בברלין (צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת)
"מגיעים טכנאים שמלטפים את הקירות ומחפשים מצלמות" | צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת
מהתכנית ההיא לתכנית של הערב, בה יערכו חיים הכט וצוות התכנית השוואה בים נותני השירות בארץ לנותני השירות בברלין, כשכמובן, דווקא בארץ, נתקל חיים במקרה יוצא דופן בו אחד מטכנאי מכונות הכביסה שהוזמן לטפל בבעיה הוציא מצית ושרף את הלוח החכם במכונת הכביסה של הלקוח. "זה לא נורמלי. אתה פשוט רואה כמה הם מיומנים, ומבין שזו לא הפעם הראשונה שהם עושים את זה", מספר הבוקר הכט, "כיום, קורים לא מעט מקרים של טכנאים שמגיעים מוכנים, מלטפים את הקירות ומחפשים מצלמות. באחד הפרקים הקרובים נזכה לראות כולנו שניים כאלה, שמצאו את המצלמות, נעמדו מולם ופשוט דיברו ישירות אליי וצעקו לי: 'חיים הכט אתה מאנייק שלוקח פרנסה מאחרים'. כמובן, שגם אותם אנחנו נשדר, אין שום אופציה אחרת".

"יצאת צדיק", הערב ב-21:00