"אם אני סוטה מהפסים הוא לא מתחשבן איתי" (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12)
גבי ברבי | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12


תחום הפנצ'ריות תמיד מביא איתו לא מעט נוכלים בעקבות הקלות שבה ניתן לעקוץ לקוחות, אבל דווקא בפרק ששודר הערב (שני) ב"יצאת צדיק", זכינו להכיר שלושה צדיקים נפלאים, אשר אחד מהם גם זכה לביקור בשידור חי מחיים אתגר.

גבי ברבי הוא הבעלים של "מקור הצמיג והפרונט" כבר 35 שנה, ומלבד לעובדה שהוא יצא צדיק בכל הפרמטרים הנמדדים בתכנית, הוא דואג לטפח אוכלוסיות חלשות בעסק שלו. ברבי מעסיק על בסיס קבוע אסירים משוחררים, נערים בסיכון או צעירים שאיבדו את הדרך ונפלטו ממסגרות חינוך. לכולם הוא מוצא מקום כדי לעזור להם לשוב למסלול הכי מהר שאפשר.

"קבלת הפנים שהוא עשה לי זה לא מובן מאליו", סיפר עליו יגאל לבויד, אשר מנהל היום את הפנצ'רייה. הוא התחיל לעבוד אצל ברבי לפני שלוש שנים אחרי שריצה מאסר על עבירות סמים, והיום הוא מודה לו: "הוא קיבל אותי איך שאני, אם אני סוטה מהפסים הוא מחזיר אותי בלי להתחשבן".

עובד נוסף שהיה לו לאורך השנים הוא זוהר סבן. סבן עלה מטוניסיה והתקשה להשתלב בארץ, וברבי העסיק אותו בגיל 15 לאחר שנפלט ממערכת החינוך. "מצאו אותי בפארקים, מסתובב ומטייל כל לילה, זה דרדר אותי לשתייה", משתף סבן ומוסיף, "איך שראיתי את ברבי ביום הראשון הוא אמר לי 'פה זה משפחה, נעזור לך בהכל'. הוא היה הגב שלי בכל דבר, הוא עזר לי כשהיה לי קשה לדבר, כשגמגמתי. זה הרים לי את הביטחון, הוא דמות להערצה שלי" .

"גבי ברבי זה אדם שנרתם לכל תכנית, גבי מטפח ובונה אותם", מספרת עליו ירדן רחמן, עובדת קידום נוער חינוך טיפולי. גם שחר, ביתו של גבי, משתפת בגאווה: "אבא שלי מאוד משמעותי לאנשים בחיים, מרוב שהוא חולל בהם שינוי הם רואים בו מעבר לדמות אבהית הוא פשוט מורה דרך. אני מקווה שאהיה מודל לחיקוי לילדים שלי כמו שאבא שלי מודל לחיקוי עבורי".

נוסף לברבי, פגשנו עוד שני צדיקים בפרק, אשר הוכיחו לנו שיש לא מעט אנשים טובים בתחום הפנצ'ריות. הראשונים היו האחים ברק ואור בוארון מ"צמיגי שבתאי", אשר נמצאים כבר 35 שנים בתחום, בעסק המשפחתי אותו הקים אביהם. גם אבי בן לולו, הבעלים של "צמיגי דניאל" עבר בהצלחה את מבחן הצדיקים כשהעניק שירות יוצא דופן ולקח מחיר הוגן במיוחד על תיקון התקלה.

"אם אני סוטה מהפסים הוא לא מתחשבן איתי" (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12)
האחים בן לולו מ"צמיגי דניאל" | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת 12