בעונה החדשה של "יצאת צדיק" חיים הכט מגיע לטכנאים שזכו לרזומה לא מחמיא במיוחד, ובעקבות התלונות שהתקבלו מהצופים בבית מגיע גם מבחן המצלמה הנסתרת. "הוא נתן מבט אחד בארון ומיד אמר שצריך להחליף אותו", סיפרה אחת המתלוננות על התנהלותו המפוקפקת של החשמלאי יורם קינן שהגיע לביתה. ההחלטה המהירה והיקרה מדי של קינן הובילה אותה לבדוק את התקלה בעצמה: "זיהיתי שהשארתי על השולחן אקדח דבק חם בשקע וכנראה שהוא קיצר. הוצאתי אותו מהשקע, הרמתי את המתג בארון החשמל ולא הייתה שום בעיה".

העימות של חיים הכט והחשמלאי (צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת)
יצאת צדיק 2018 | צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת

מתלוננים נוספים סיפרו למערכת התכנית סיפור דומה, ונראה שכאשר קינן מגיע כדי לטפל בתקלת חשמל הפתרון הקבוע הוא להחליף את הארון כולו. עבודה מיותרת ולא זולה בכלל. בעזרתו של מומחה התכנית גולן ברזובסקי, חבר מועצת החשמל של משרד העבודה, הכט יצא לבדוק האם בכל זאת מדובר רק במקרים בודדים. קינן הוזמן לטפל בקצר בארון החשמל, כשהתקלה פשוטה ביותר - קצר בשקע של בר המים הביתי. לאכזבתם של הכט וברזובסקי, גם הפעם קינן מיהר לקבוע כי חייב להחליף את ארון החשמל כולו.

מחפשים בעל מקצוע אמין? היכנסו עכשיו לרשימת הצדיקים המלאה

במפגש שנערך עם קינן מאוחר יותר, הוא צפה בתיעוד המפליל אך לא הבין איפה טעה. מעבר לכך שהחליף לוח חשמל תקין ללא צורך, הובא לתשומת ליבו שביצע עבודת חשמל שאינו כלול ברישיון שברשותו. "עם רישיון של חשמלאי מעשי טיפלת בלוח שאסור לך לטפל בו", הכט הציג את ממצאי הבדיקה שערך באתר משרד העבודה. כשקינן טען שאינו מכיר את כל החוק בעל פה, מומחה התכנית התריע בפניו פעם נוספת שביצע עבודה בניגוד לחוק, והמליץ לו לקרוא לעומק את חוק החשמל.

העימות של חיים הכט והחשמלאי (צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת)
יצאת צדיק 2018 | צילום: מתוך יצאת צדיק, שידורי קשת

מיורם קינן נמסר בתגובה: "אני בדקתי את הארון והמלצתי להחליף את המפסקים. קיבלתי הוראה מהבן שלה, שהיא טענה שהוא מהנדס חשמל והוא ביקש שאחליף את המפסקים. יש לי רישיון, להחליף מפסקים של 16 אמפר מותר לי. טענתם שאני צריך מלווה, זו פעם ראשונה שאני שומע על זה ואבדוק את זה. הרישיון שלי תקין לגמרי".

משרד העבודה והרווחה מסר בתגובה: "עיסוק ללא רישיון בחשמל מהווה עבירה פלילית. במקרים כאלה ניתן להגיש תלונה במשטרה. במקרים בהם לחשמלאי אין את הרישיון בסמכות הנכונה, משרד העבודה עורך שימוע ויכול לשלול את רישיון החשמלאי הזה לזמן בלתי מוגבל".

"יצאת צדיק": רביעי ב-21:00, קשת, ערוץ 12