כבר יצא לנו לראות לא מעט פעמים ב"יצאת צדיק" (הערב ב-21:30, קשת 12), שישנם בעלי מקצוע שמנצלים את חוסר הידע של הלקוח וגורמים לו במקרה הרע לנזק ובמקרה הרע אפילו יותר - לשלם כפול. עם קצת תושייה, ריכזנו לכם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להבין איך לבחור את בעל המקצוע הנכון. כמובן שמיותר לציין שהוראות אלו נכתבו בדם. התחלנו.

נסו להבין *בדיוק* מה אתם צריכים מבעל המקצוע

גיליתם שיש לכם תקלה באחד מהמכשירים בבית? דבר ראשון, תנסו למקד את הבעיה ולנסות לאסוף עליה כמו שיותר פרטים לפני שאתם מתקשרים לטכנאי. אם למשל מדובר בנזילה - תחפשו את המקור שלה. אם יש חלק במכשיר שאתם לא מזהים - תריצו חיפוש קטן בגוגל ותבינו איך קוראים לרכיב המסתורי. אחרי שהבנתם את הבעיה, תסבירו זאת לבעל המקצוע בצורה המפורטת ביותר שתוכלו, זה יעזור לו להבין מה נדרש ממנו והאם הוא בכלל יכול לעזור במקרה. נ.ב: אם תתנו לו פירוט מדויק על התקלה, יכול להיות שהוא יצליח לפתור לכם אותה דרך הטלפון, ואתם, גם חסכתם כסף על ביקור טכנאי וגם תדעו שהוא לגמרי צדיק.

בדקו עם הקרובים שלכם לגבי המלצות אישיות

ועל הטיפ הזה נאמר - אין חכם כבעל ניסיון. כשמחפשים נותני שירות, אין דבר יותר טוב מלקבל המלצות מאנשים שכבר השתמשו בשירותיהם של אותם בעלי המקצוע. הקרובים אלינו יוכלו לתת לנו את הפידבקים הכי מהימנים שיכולים להיות, הרי הם רק רוצים בטובתנו, בדרך כלל. מעבר למקצועיות, נדע גם את כל הפרטים שמסביב - עד כמה הוא הוגן, מהיר, שירותי וכדומה. יאללה שלחתם כבר בכל קבוצות הוואטסאפ?

 

בדקו אם יש עליו מידע שלילי באינטרנט

לצערנו יש לא מעט נוכלים שעדיין מסתובבים בינינו ושאין לנו שום מושג שהם למעשה ההפך מהמילה "צדיקים". כל מה שנותר לנו כדי לא להגיע למצב שבו מוליכים אותנו שולל הוא לוודא שאותו בעל המקצוע שבחרנו בו הוא אדם ישר ללא עבר פלילי או תביעות מכל סוג שהן. בעידן שחי וניזון מביקורות פומביות ברשתות החברתיות, יש לכם כלי מצוין לבדיקת רקע על בעלי המקצוע השונים. אין לכם מושג כמה חיפוש אחד פשוט יוכל להוציא אתכם מסיטואציות איומות כחלום בלהות, אז תפעילו את גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכל רשת אחרת וצאו למחקר קצר.

על מתחם הצדיקים שלנו שמעתם?

במידה ותרצו לבדוק בעלי מקצוע באופן מרוכז לפי מסננים ספציפיים, יש לנו את המקום שיעשה את זה עבורכם בקלות. קוראים לאתר ולאפליקציה "איזי" והוא יעזור לכם למצוא את בעל המקצוע האולטימטיבי בשבילכם, זאת על-פי דירוגים וביקורות של אנשים שהשתמשו בבעלי המקצוע. איזי מציע סינונים כמו שפה רצויה, תקלות, אזור גאוגרפי ועוד. אם בא לכם ללכת ממש על בטוח, שווה לכם להכיר גם את מתחם הצדיקים, שמרכז את כל אלו שעשו חיל בתוכנית וקיבלו את המדליה הנחשקת על עבודה טובה ואמינה. תודו לנו בזמנכם.

השוואת מחירים זה הבייסיק

רגע לפני שתיסגרו על בעל המקצוע המקסים שבחרתם, אתם חייבים לעבור את השלב של השוואת מחירים לפחות עם עוד כמה אנשים שונים. כמובן שלא צריך לעבור המון אנשי מקצוע ולבזבז את היום על שיחות בלתי נגמרות, אבל מספיק שהתקשרתם לשניים או שלושה מהם ויש לכם תמונת מצב על הנושא. ככה תוכלו להיות בטוחים שבעל המקצוע שהזמנתם לא המציא לכם סכום רנדומלי ומופרך, וזה יחסוך מכם לא מעט עוגמת נפש. ועל זה נאמר, אם לא אני לי, מי לי?

בטיחות זה לפני הכל

ודבר אחרון כמה שלבים שאסור לדלג עליהם. אחד מהם הוא בדיקה של הרישיון לאותו בעל המקצוע - בין אם הוא חשמלאי, מהנדס או אדריכל. בנוסף, חשוב לבדוק את האחריות שהוא נותן לאחר השירות. זה יאפשר לכם לדעת עד כמה הוא רציני ומקצועי, ויחסוך לכם כסף במידה והתקלה חוזרת על עצמה. אז בידקו שהאדם שהזמנתם הוא אכן מי שהוא טוען שהוא ויש לו את כל הקבלות והתעודת להוכיח לכם שהוא מקצועי ובעל הסמכה.