אל תיקון הנזילה שנעשתה על ידי צוות "יצאת צדיק", פיני ביתשו הגיע יחד עם האחיין שלו. הוא זיהה מיד את הבעיה, חיזק את ההברגות ולקח מחיר הגון. הערב (ראשון), הוא זכה להפתעה מחיים אתגר שהגיע לתת לו את המדליה בשידור חי, ושם גם נחשף הסיפור המיוחד של פיני שמראה שהוא צדיק במלוא מובן המילה. "חיכיתי לראות מתי יגיעו אליו", אמר דודו ביתשו, אביו של פיני. "אמרתי בטוח יגיעו אליו באיזשהו יום, והנה הגיעו". אישתו של פיני, סוניה, הוסיפה: "מגיע לו, הוא שנים עושה למען אחרים". 

במקביל לעבודתו כאינסטלטור, שם הוא בעל ותק של 20 שנה במקצוע, פיני גם מוצא זמן להתנדבות יוצאת דופן בעמותת "סיירת השיפוצים" המשפצת בתים של קשישים וניצולי שואה. רותם ללוש, מהעמותה, מספר עליו: "פיני אדם מאוד צנוע, הוא לא אוהב להתרברב בפעילות ההתנדבותית שלו, הוא גם לא אוהב שאנחנו מצלמים ומתעדים אותו".

>> פספסתם את הפרק? השלימו אותו באפליקציית +12 - חוויית צפייה שעוד לא הכרתם

שרה סוויפט, היא אחת מאלו שסיירת השיפוצים שיפצה את דירתם, ואת השינוי המטורף אתם יכולים לראות בעצמכם. היא משתפת על הפעילות של העמותה מהזווית שלה. "זה מעבר לחלומות שלי. אני המומה, זה כמו קסם".

האינסטלטור פיני ביתשו מחולון יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
המטבח לפני השיפוץ | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12
האינסטלטור פיני ביתשו מחולון יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
המטבח אחרי השיפוץ | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12
האינסטלטור פיני ביתשו מחולון יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
הסלון לפני השיפוץ | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12
האינסטלטור פיני ביתשו מחולון יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
הסלון אחרי השיפוץ | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

פיני צופה ב"יציאת צדיק" בקביעות, וכל עוקץ שנחשף הוא לוקח ללב, כך סוניה אשתו מספרת. "זה היה משגע אותו, כי אחרי זה היה לו מאוד קשה לחזור לעבודה בצורה מסודרת. כי אנשים היו עם אצבע על הדופק ופה המקום שהוא בא ואומר 'לא הרוב נוכלים, הרוב טובים'". בעקבות התוכנית הוא גם פתח קבוצה בפייסבוק "תשאל אינסטלטור – ייעוץ מומחה באהבה", וזאת כדי לסייע ללקוחות מרחוק ולחסוך ביקור מיותר של בעל מקצוע. דורון רחמים, חבר של פיני מספר: "זו יוזמה מבורכת. בן אדם מעלה פוסט ושואל שאלה, רוצה לדעת מה לעשות, אז אנחנו מנסים לעזור בכל דרך אפשרית".

בפרק נחשפנו גם לצדיק נוסף, דוד חיון. הוא לא רק תיקן את התקלה תוך שניות במקצועיות רבה, אלא גם הסביר ללקוחה מה בדיוק הייתה הבעיה ודאג לראות שהיא מבינה ולומדת להמשך. "הסיפון משוחרר, את רואה מה אני עושה? תסתכלי, שתדעי לפעם הבאה". גם דוד זכה להפתעה, כשחשב שהוא מצטלם למגזין עיצוב בתים אך משפחתו הגיעה להביא לו את המדליה יחד עם חיים אתגר.

האינסטלטור פיני ביתשו מחולון יצא צדיק (צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12)
דוד חיון יצא צדיק | צילום: מתוך "יצאת צדיק", קשת12

שיר, אישתו של דוד, הביאה את הילדים לרגע המרגש והיא מספרת על הדרך שדוד פועל בה בכל תחומי החיים. "הם (הילדים) מתרגשים ממש. אמרתי להם שאיך שהוא מחנך אותם כל הזמן, כך הוא יצא בעצמו - מה שהוא רוצה שהם יהיו. הוא אומר להם שחשוב להיות בן אדם טוב, הוא תמיד משתמש במשפט 'טוב שם טוב משמן טוב'".

דוד התרגש מהמעמד ושיתף בתחושות. "הדרך שלי זה רק אמת. למעשה יש הרבה לקוחות שאנחנו מגיעים ואין שום תקלה או בעיה, אנחנו פשוט מקפלים את הציוד והולכים. יושרה ואמינות זה הדבר הכי טוב". לבן שלו לא היה ספק שמדובר באבא צדיק במיוחד והוא אמר בהתרגשות: "אבא תמיד מחנך אותנו בדרך הטובה ולא הקשה ואת כל הדברים שלו הוא עושה את זה לטובה ואני שמח להיות הבן שלו".

מערכת "חי בלילה" שוחחה עם ביתשו הצדיק שהופתע בשידור חי, על הרגע שבו הוא גילה שחיים אתגר הגיע להודות לו באופן אישי ולהעניק לו מדליה.